Rozdział 3 - Wymeldowanie. - Wykonywanie obowiązku meldunkowego i prowadzenie ewidencji ludności.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1974.33.196

Akt utracił moc
Wersja od: 26 września 1974 r.

Rozdział  3

Wymeldowanie.

§  18.
1.
Przy wymeldowaniu się z dotychczasowego miejsca pobytu stałego należy zgłosić następujące dane:
1)
nazwisko (dla kobiet nazwisko rodowe i z poprzedniego małżeństwa) i imię (imiona),
2)
imiona rodziców oraz nazwisko rodowe matki,
3)
datę i miejsce urodzenia,
4)
nazwiska, imiona, daty i miejsca urodzenia dzieci do lat 18 i osób znajdujących się pod prawną lub faktyczną opieką, podlegających wymeldowaniu i nie posiadających tymczasowych dowodów osobistych lub tymczasowych zaświadczeń tożsamości,
5)
adres dotychczasowego miejsca pobytu stałego,
6)
datę opuszczenia miejsca pobytu stałego,
7)
adres nowego miejsca pobytu stałego,
8)
obowiązek wojskowy (podlega - nie podlega), stopień wojskowy, nazwę i numer wojskowego dokumentu osobistego ze wskazaniem właściwego sztabu wojskowego, w którego ewidencji aktualnie pozostaje, lub potwierdzenie o zgłoszeniu się do rejestracji przedpoborowych,
9)
oznaczenie dokumentu stwierdzającego tożsamość.
2.
Dane wymienione w ust. 1 zgłasza się przez wypełnienie i podpisanie formularza "Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego".
§  19.
Wymeldowania z miejsca pobytu czasowego trwającego do 2 miesięcy, przed upływem okresu zgłoszonego przy zameldowaniu, dokonuje się ustnie.
§  20.
Przy wymeldowaniu się z miejsca pobytu czasowego trwającego ponad 2 miesiące, przed upływem okresu zgłoszonego przy zameldowaniu, należy zgłosić dane wymienione w § 18 ust. 1. Dane te zgłasza się przez wypełnienie i podpisanie formularza "Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego ponad 2 miesiące".
§  21.
1.
Przy zgłoszeniu wyjazdu za granicę na pobyt czasowy trwający ponad 2 miesiące podaje się następujące dane:
1)
nazwisko (dla kobiet nazwisko rodowe i z poprzedniego małżeństwa) i imię (imiona),
2)
datę i miejsce urodzenia,
3)
adres miejsca pobytu stałego,
4)
datę wyjazdu i adres zamierzonego miejsca pobytu czasowego,
5)
nazwiska, imiona, daty i miejsca urodzenia dzieci do lat 18 oraz osób znajdujących się pod prawną lub faktyczną opieką, wspólnie wyjeżdżających i nie posiadających tymczasowych dowodów osobistych lub tymczasowych zaświadczeń tożsamości,
6)
obowiązek wojskowy (podlega - nie podlega), stopień wojskowy, nazwę i numer wojskowego dokumentu osobistego ze wskazaniem właściwego sztabu wojskowego, w którego ewidencji aktualnie pozostaje, lub potwierdzenie o zgłoszeniu się do rejestracji przedpoborowych,
7)
oznaczenie dokumentu stwierdzającego tożsamość.
2.
Dane, o których mowa w ust. 1, zgłasza się przez wypełnienie i podpisanie formularza "Zgłoszenie wyjazdu za granicę na pobyt czasowy ponad 2 miesiące".
3.
Zgłoszenia powrotu dokonuje się ustnie.
§  22.
Przy wymeldowaniu przepisy § 9, 12, 13 i 14 stosuje się odpowiednio.