Rozdział 2 - Zameldowanie. - Wykonywanie obowiązku meldunkowego i prowadzenie ewidencji ludności.
Dziennik Ustaw
Dz.U.1974.33.196
Akt utracił moc Wersja od: 26 września 1974 r.
Rozdział 2
Zameldowanie.
Zameldowanie.
§ 7.
1.
Przy zameldowaniu się na pobyt stały należy zgłosić następujące dane:1)
nazwisko (dla kobiet nazwisko rodowe i z poprzedniego małżeństwa) i imię (imiona),2)
imiona rodziców oraz nazwisko rodowe matki,3)
datę i miejsce urodzenia,4)
stan cywilny,5)
imię i nazwisko małżonka,6)
nazwiska, imiona, daty i miejsca urodzenia dzieci do lat 18 i osób znajdujących się pod prawną lub faktyczną opieką, podlegających zameldowaniu i nie posiadających tymczasowych dowodów osobistych lub tymczasowych zaświadczeń tożsamości,7)
adres nowego miejsca pobytu stałego,8)
datę przybycia na pobyt stały,9)
nazwisko i imię właściciela lub najemcy lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie,10)
adres poprzedniego miejsca pobytu stałego,11)
wykształcenie i zawód wyuczony,12)
miejsce pracy i zawód wykonywany,13)
obowiązek wojskowy (podlega - nie podlega), stopień wojskowy, nazwę i numer wojskowego dokumentu osobistego ze wskazaniem właściwego sztabu wojskowego, w którego ewidencji aktualnie pozostaje, lub potwierdzenie o zgłoszeniu się do rejestracji przedpoborowych,14)
oznaczenie dokumentu stwierdzającego tożsamość.2.
Dane wymienione w ust. 1 zgłasza się przez wypełnienie i podpisanie formularza "Zgłoszenie pobytu stałego".§ 8.
1.
Przy zameldowaniu się na pobyt stały należy przedstawić potwierdzenie wymeldowania się z poprzedniego miejsca pobytu stałego. Do czasu przedstawienia potwierdzenia wymeldowania osoba zgłaszająca pobyt może być zameldowana tylko na pobyt czasowy.2.
Przepisy ust. 1 nie mają zastosowania, gdy przybywający z zagranicy obywatel polski po raz pierwszy zgłasza miejsce pobytu stałego na terytorium Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej.§ 9.
Zameldowania się na pobyt stały na statku żeglugi śródlądowej można dokonać za pośrednictwem kierownika przedsiębiorstwa żeglugowego, zatrudniającego członka załogi, lub upoważnionego pracownika tego przedsiębiorstwa.§ 10.
Zameldowania na pobyt czasowy trwający do 2 miesięcy dokonuje się ustnie, podając datę przybycia, zamierzony czas trwania pobytu i przedstawiając dokument stwierdzający tożsamość lub inny dokument, o którym mowa w art. 9 ust. 2.§ 11.
Przy zameldowaniu się na pobyt czasowy trwający ponad 2 miesiące należy zgłosić dane wymienione w § 7 ust. 1 oraz podać zamierzony czas trwania pobytu i okoliczności uzasadniające ten pobyt. Dane te zgłasza się przez wypełnienie i podpisanie formularza "Zgłoszenie pobytu czasowego ponad 2 miesiące".§ 12.
1.
Zameldowania na pobyt czasowy w zakładach określonych w art. 18 oraz w zakładach udzielających pomieszczeń w związku z pracą, nauką lub opieką społeczną dokonuje się ustnie u kierownika zakładu lub upoważnionego pracownika, podając datę przybycia, zamierzony czas trwania pobytu oraz przedstawiając dokument stwierdzający tożsamość lub inny dokument, o którym mowa w art. 9 ust. 2.2.
Pracownik przyjmujący zgłoszenie wpisuje do książki zameldowań następujące dane:1)
nazwisko i imię (imiona),2)
imiona rodziców,3)
datę i miejsce urodzenia,4)
adres miejsca pobytu stałego,5)
datę przybycia i zamierzony czas trwania pobytu,6)
oznaczenie dokumentu stwierdzającego tożsamość.Przyjmujący zgłoszenie potwierdza wpisane dane podpisem w książce.
3.
Jeżeli zamierzony pobyt czasowy ma trwać dłużej niż 2 miesiące, zgłoszenia tego pobytu dokonuje się w sposób określony w § 11.§ 13.
1.
Zameldowania na pobyt czasowy w zakładzie udzielającym pomieszczenia w związku z leczeniem dokonuje się ustnie u kierownika zakładu lub upoważnionego pracownika, przedstawiając dokument stwierdzający tożsamość lub inny dokument, o którym mowa w art. 9 ust. 2.2.
Przepis § 12 ust. 2 stosuje się odpowiednio.§ 14.
1.
Zameldowania na pobyt czasowy na statku morskim lub w ruchomym urządzeniu mieszkalnym osób, o których mowa w art. 7 ust. 2, można dokonać za pośrednictwem kierownika zakładu pracy zatrudniającego te osoby lub innego upoważnionego pracownika.2.
Przepisy § 11 i 12 stosuje się odpowiednio.§ 15.
1.
Osoby określone w art. 19 ust. 1 i 2 zameldowania się dokonują ustnie, podając datę przybycia i zamierzony czas trwania pobytu oraz przedstawiając dokument stwierdzający tożsamość lub inny dokument, o którym mowa w art. 9 ust. 2.2.
Przyjmujący zgłoszenie wpisuje do książki zameldowań następujące dane:1)
nazwisko i imię (imiona),2)
imiona rodziców,3)
datę i miejsce urodzenia,4)
adres miejsca pobytu stałego,5)
adres miejsca pobytu czasowego,6)
datę przybycia i zamierzony czas trwania pobytu,7)
oznaczenie dokumentu stwierdzającego tożsamość.Przyjmujący zgłoszenie potwierdza wpisane dane podpisem w książce.
§ 16.
Przy zameldowaniu uczestników wycieczki określonej w art. 20 kierownik wycieczki przedstawia listę zawierającą następujące dane uczestników: nazwiska i imiona, daty urodzenia, adresy miejsca stałego pobytu oraz oznaczenia dokumentów stwierdzających tożsamość.§ 17.
Osoby dopełniające obowiązku zameldowania się na pobyt czasowy mogą na swój wniosek otrzymać potwierdzenie zameldowania.