Rozdział 2 - Zameldowanie. - Wykonywanie obowiązku meldunkowego i prowadzenie ewidencji ludności.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1974.33.196

Akt utracił moc
Wersja od: 26 września 1974 r.

Rozdział  2

Zameldowanie.

§  7.
1.
Przy zameldowaniu się na pobyt stały należy zgłosić następujące dane:
1)
nazwisko (dla kobiet nazwisko rodowe i z poprzedniego małżeństwa) i imię (imiona),
2)
imiona rodziców oraz nazwisko rodowe matki,
3)
datę i miejsce urodzenia,
4)
stan cywilny,
5)
imię i nazwisko małżonka,
6)
nazwiska, imiona, daty i miejsca urodzenia dzieci do lat 18 i osób znajdujących się pod prawną lub faktyczną opieką, podlegających zameldowaniu i nie posiadających tymczasowych dowodów osobistych lub tymczasowych zaświadczeń tożsamości,
7)
adres nowego miejsca pobytu stałego,
8)
datę przybycia na pobyt stały,
9)
nazwisko i imię właściciela lub najemcy lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie,
10)
adres poprzedniego miejsca pobytu stałego,
11)
wykształcenie i zawód wyuczony,
12)
miejsce pracy i zawód wykonywany,
13)
obowiązek wojskowy (podlega - nie podlega), stopień wojskowy, nazwę i numer wojskowego dokumentu osobistego ze wskazaniem właściwego sztabu wojskowego, w którego ewidencji aktualnie pozostaje, lub potwierdzenie o zgłoszeniu się do rejestracji przedpoborowych,
14)
oznaczenie dokumentu stwierdzającego tożsamość.
2.
Dane wymienione w ust. 1 zgłasza się przez wypełnienie i podpisanie formularza "Zgłoszenie pobytu stałego".
§  8.
1.
Przy zameldowaniu się na pobyt stały należy przedstawić potwierdzenie wymeldowania się z poprzedniego miejsca pobytu stałego. Do czasu przedstawienia potwierdzenia wymeldowania osoba zgłaszająca pobyt może być zameldowana tylko na pobyt czasowy.
2.
Przepisy ust. 1 nie mają zastosowania, gdy przybywający z zagranicy obywatel polski po raz pierwszy zgłasza miejsce pobytu stałego na terytorium Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej.
§  9.
Zameldowania się na pobyt stały na statku żeglugi śródlądowej można dokonać za pośrednictwem kierownika przedsiębiorstwa żeglugowego, zatrudniającego członka załogi, lub upoważnionego pracownika tego przedsiębiorstwa.
§  10.
Zameldowania na pobyt czasowy trwający do 2 miesięcy dokonuje się ustnie, podając datę przybycia, zamierzony czas trwania pobytu i przedstawiając dokument stwierdzający tożsamość lub inny dokument, o którym mowa w art. 9 ust. 2.
§  11.
Przy zameldowaniu się na pobyt czasowy trwający ponad 2 miesiące należy zgłosić dane wymienione w § 7 ust. 1 oraz podać zamierzony czas trwania pobytu i okoliczności uzasadniające ten pobyt. Dane te zgłasza się przez wypełnienie i podpisanie formularza "Zgłoszenie pobytu czasowego ponad 2 miesiące".
§  12.
1.
Zameldowania na pobyt czasowy w zakładach określonych w art. 18 oraz w zakładach udzielających pomieszczeń w związku z pracą, nauką lub opieką społeczną dokonuje się ustnie u kierownika zakładu lub upoważnionego pracownika, podając datę przybycia, zamierzony czas trwania pobytu oraz przedstawiając dokument stwierdzający tożsamość lub inny dokument, o którym mowa w art. 9 ust. 2.
2.
Pracownik przyjmujący zgłoszenie wpisuje do książki zameldowań następujące dane:
1)
nazwisko i imię (imiona),
2)
imiona rodziców,
3)
datę i miejsce urodzenia,
4)
adres miejsca pobytu stałego,
5)
datę przybycia i zamierzony czas trwania pobytu,
6)
oznaczenie dokumentu stwierdzającego tożsamość.

Przyjmujący zgłoszenie potwierdza wpisane dane podpisem w książce.

3.
Jeżeli zamierzony pobyt czasowy ma trwać dłużej niż 2 miesiące, zgłoszenia tego pobytu dokonuje się w sposób określony w § 11.
§  13.
1.
Zameldowania na pobyt czasowy w zakładzie udzielającym pomieszczenia w związku z leczeniem dokonuje się ustnie u kierownika zakładu lub upoważnionego pracownika, przedstawiając dokument stwierdzający tożsamość lub inny dokument, o którym mowa w art. 9 ust. 2.
2.
Przepis § 12 ust. 2 stosuje się odpowiednio.
§  14.
1.
Zameldowania na pobyt czasowy na statku morskim lub w ruchomym urządzeniu mieszkalnym osób, o których mowa w art. 7 ust. 2, można dokonać za pośrednictwem kierownika zakładu pracy zatrudniającego te osoby lub innego upoważnionego pracownika.
2.
Przepisy § 11 i 12 stosuje się odpowiednio.
§  15.
1.
Osoby określone w art. 19 ust. 1 i 2 zameldowania się dokonują ustnie, podając datę przybycia i zamierzony czas trwania pobytu oraz przedstawiając dokument stwierdzający tożsamość lub inny dokument, o którym mowa w art. 9 ust. 2.
2.
Przyjmujący zgłoszenie wpisuje do książki zameldowań następujące dane:
1)
nazwisko i imię (imiona),
2)
imiona rodziców,
3)
datę i miejsce urodzenia,
4)
adres miejsca pobytu stałego,
5)
adres miejsca pobytu czasowego,
6)
datę przybycia i zamierzony czas trwania pobytu,
7)
oznaczenie dokumentu stwierdzającego tożsamość.

Przyjmujący zgłoszenie potwierdza wpisane dane podpisem w książce.

§  16.
Przy zameldowaniu uczestników wycieczki określonej w art. 20 kierownik wycieczki przedstawia listę zawierającą następujące dane uczestników: nazwiska i imiona, daty urodzenia, adresy miejsca stałego pobytu oraz oznaczenia dokumentów stwierdzających tożsamość.
§  17.
Osoby dopełniające obowiązku zameldowania się na pobyt czasowy mogą na swój wniosek otrzymać potwierdzenie zameldowania.