§ 15. - [Udokumentowanie zwrotu rzeczy lub dokumentu] - Wykonywanie niektórych czynności przez strażników gminnych (miejskich).

Dziennik Ustaw

Dz.U.2019.2484

Akt obowiązujący
Wersja od: 23 grudnia 2019 r.
§  15.  [Udokumentowanie zwrotu rzeczy lub dokumentu]
1. 
Zwrot rzeczy lub dokumentu dokumentuje się w protokole, który zawiera:
1)
imię i nazwisko strażnika dokonującego zwrotu oraz nazwę jednostki straży, w której jest zatrudniony;
2)
miejsce, datę i godzinę zwrotu rzeczy lub dokumentu;
3)
imię i nazwisko lub nazwę oraz adres właściciela albo osoby upoważnionej do odbioru rzeczy lub dokumentu;
4)
określenie rzeczy lub dokumentu oraz opis ich stanu po użyciu przez strażnika, ze wskazaniem ewentualnych uszkodzeń powstałych w trakcie użycia, a w odniesieniu do pojazdu - także markę, numer rejestracyjny, ilość paliwa oraz przebieg według wskazań licznika zainstalowanego w pojeździe;
5)
oświadczenie osoby, o której mowa w pkt 3, o stanie odbieranej rzeczy lub dokumentu;
6)
podpisy strażnika dokonującego zwrotu rzeczy lub dokumentu oraz podpis osoby, o której mowa w pkt 3.
2. 
W razie zgłoszenia przez osobę, o której mowa w ust. 1 pkt 3, zastrzeżeń co do zawartych w protokole danych dotyczących stopnia uszkodzenia lub zużycia rzeczy lub dokumentu jednostka straży, która dokonuje zwrotu może powołać, w terminie 7 dni od dnia zgłoszenia zastrzeżeń, rzeczoznawcę w celu ich rozpatrzenia. Ustosunkowanie się do zastrzeżeń następuje nie później niż 30 dni od daty ich zgłoszenia.