§ 2. - [Ustalenie tożsamości osoby legitymowanej] - Wykonywanie niektórych czynności przez strażników gminnych (miejskich).

Dziennik Ustaw

Dz.U.2019.2484

Akt obowiązujący
Wersja od: 23 grudnia 2019 r.
§  2.  [Ustalenie tożsamości osoby legitymowanej]
1. 
Tożsamość osoby legitymowanej ustala się na podstawie:
1)
dowodu osobistego;
2)
dokumentu paszportowego;
3)
zagranicznego dokumentu tożsamości;
4)
dokumentu elektronicznego, o którym mowa w art. 19e ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294), który odpowiednio do żądania strażnika, został okazany lub przekazany celem potwierdzenia integralności, pochodzenia i ważności tego dokumentu elektronicznego;
5)
innego dokumentu, który zawiera fotografię i jest oznaczony numerem lub serią;
6)
danych o osobie zgromadzonych w rejestrach, ewidencjach i zbiorach, do których straż gminna (miejska), zwana dalej "strażą", posiada dostęp;
7)
oświadczenia innej osoby, której tożsamość ustalono na podstawie dokumentów, o których mowa w pkt 1-5.
2. 
W przypadku ustalenia tożsamości osoby na podstawie oświadczenia, o którym mowa w ust. 1 pkt 7, strażnik potwierdza zgodność uzyskanych danych osobowych osoby legitymowanej w rejestrach, ewidencjach i zbiorach, do których straż posiada dostęp.
3. 
Strażnik może odstąpić od legitymowania osoby, która jest mu znana osobiście.