§ 2. - [Ustalenie tożsamości osoby legitymowanej] - Wykonywanie niektórych czynności przez strażników gminnych (miejskich).
Dziennik Ustaw
Dz.U.2019.2484
Akt obowiązujący Wersja od: 23 grudnia 2019 r.
§ 2. [Ustalenie tożsamości osoby legitymowanej]
1.
Tożsamość osoby legitymowanej ustala się na podstawie:1)
dowodu osobistego;2)
dokumentu paszportowego;3)
zagranicznego dokumentu tożsamości;4)
dokumentu elektronicznego, o którym mowa w art. 19e ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294), który odpowiednio do żądania strażnika, został okazany lub przekazany celem potwierdzenia integralności, pochodzenia i ważności tego dokumentu elektronicznego;5)
innego dokumentu, który zawiera fotografię i jest oznaczony numerem lub serią;6)
danych o osobie zgromadzonych w rejestrach, ewidencjach i zbiorach, do których straż gminna (miejska), zwana dalej "strażą", posiada dostęp;7)
oświadczenia innej osoby, której tożsamość ustalono na podstawie dokumentów, o których mowa w pkt 1-5.2.
W przypadku ustalenia tożsamości osoby na podstawie oświadczenia, o którym mowa w ust. 1 pkt 7, strażnik potwierdza zgodność uzyskanych danych osobowych osoby legitymowanej w rejestrach, ewidencjach i zbiorach, do których straż posiada dostęp.3.
Strażnik może odstąpić od legitymowania osoby, która jest mu znana osobiście.