Wykonanie ustawy z dnia 23 stycznia 1937 r. o ochotniczych lotach ćwiczebnych.
Dz.U.1937.38.290
Akt utracił mocROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAW WOJSKOWYCH
z dnia 17 kwietnia 1937 r.
w sprawie wykonania ustawy z dnia 23 stycznia 1937 r. o ochotniczych lotach ćwiczebnych.
Podanie oprócz właściwej prośby powinno podawać imię, nazwisko, wiek i wojskowy stopień w rezerwie proszącego, oraz wskazywać, kiedy i gdzie ukończył on szkołę pilotów, czy otrzymał świadectwo z ukończenia tej szkoły, czy jako pilot został już sklasyfikowany i jaka klasa pilota została mu nadana, w jakim czasie i w którym pułku odbył czynną służbę wojskową, przydział macierzysty do jednostki lotnictwa, do której Powiatowej Komendy Uzupełnień jest przynależny, wreszcie czas, w którym proszącemu byłoby najdogodniej poddać się badaniom lekarskim w Instytucie Badań Lekarskich Lotnictwa. Do podania, wniesionego przez podoficera lub szeregowca pilota rezerwy, Powiatowa Komenda Uzupełnień dołącza wyciąg ewidencyjny petenta.
Na wypadek zmiany miejsca zamieszkania przez danego pilota, a wyjątkowo także z innych ważnych powodów, Ministerstwo Spraw Wojskowych (Dowódca Lotnictwa) może mu zmienić przydział do innego pułku lotniczego.
W czasie przebywania w pułku w związku z odbywaniem ochotniczych lotów ćwiczebnych - mogą te osoby chodzić w ubraniu cywilnym, w którym to wypadku jednak muszą nosić na lewej ręce powyżej łokcia opaskę według wzoru podanego w załączniku do niniejszego rozporządzenia.
Ekwipunek lotniczy na czas latania, stosowny do pory roku, wydaje pułk lotniczy.
Wynagrodzenie za dni badań lekarskich wypłaca jednostka, do której Instytut Badań Lekarskich Lotnictwa gospodarczo przynależy; wynagrodzenie za dni wykonywania ochotniczych lotów ćwiczebnych wypłaca pułk.
Uprawnionymi do otrzymania dodatku lotniczego są osoby wymienione w art. 1, które po otrzymaniu przydziału dla odbycia ochotniczych lotów ćwiczebnych odbyły w odpowiednim półroczu co najmniej 6 godzin lotu (12 lądowań), w tym zaś nie mniej jak 2 godziny lotu na samolotach bojowych.
Należność na przejazd do siedziby Instytutu Badań Lekarskich Lotnictwa oraz do miejsca postoju pułku lotniczego opłaca jadący; jeżeli przejazd odbywa się koleją państwową lub prywatną przez Państwo zarządzaną, jadący opłaca należność według taryfy wojskowej, z której korzysta na podstawie rozkazu wyjazdu.
Na powrotny przejazd otrzymuje jadący z góry kwotę potrzebną na wykupienie biletu kolejowego według taryfy wojskowej, z której korzysta na podstawie rozkazu wyjazdu, albo też na opłacenie kosztów przejazdu innym, istniejącym na danej przestrzeni, najtańszym środkiem komunikacji.
Koszt przejazdu z miejsca zamieszkania zwraca oraz kwotę potrzebną na przejazd powrotny wypłaca jadącemu jednostka administracyjna, do której gospodarczo przynależy Instytut Badań Lekarskich Lotnictwa, względnie pułk lotniczy.
Rozkaz wyjazdu na przejazd do Instytutu Badań Lekarskich Lotnictwa i z powrotem wystawia właściwy Powiatowy Komendant Uzupełnień na podstawie zawiadomienia przez Ministerstwo Spraw Wojskowych o dniu badań lekarskich.
Rozkaz wyjazdu na przejazd do pułku lotniczego wystawia właściwy Powiatowy Komendant Uzupełnień na podstawie zezwolenia Ministerstwa Spraw Wojskowych na odbywanie lotów lub zaświadczenia, wydanego przez pułk, że pilot rezerwy ma prawo do następnego przejazdu do pułku.
Rozkaz wyjazdu na przejazd powrotny z pułku lotniczego wystawia pułk.
Wzór opaski.
Opis:
opaska z tkaniny wełnianej barwy stalowo-niebieskiej. Na opasce: stylizowany orzeł wykonany z sukna barwy białej z literą "R." w kole oraz z oznakami stopni (odpowiadających posiadanemu stopniowi) według sposobu umieszczania i wymiarów podanych na wzorach
Nr 1 - 5.
WZÓR NR. 1 MAJOR
WZÓR NR. 2 KAPITAN
WZÓR NR. 3 CHORĄŻY
WZÓR NR. 4 SIERŻANT
WZÓR NR. 5 PLUTONOWY
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »