§ 68. - Wykonanie ustawy z dnia 18 lipca 1924 r. o podstawowych obowiązkach i prawach szeregowych wojska polskiego.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1925.77.539

Akt utracił moc
Wersja od: 21 października 1926 r.
§  68.
W razie śmierci urlopowanego urzędnik stanu cywilnego względnie prowadzący księgi metrykalne obowiązany jest przesłać urzędowe zawiadomienie o zejściu, a naczelnik gminy dokument urlopowy do komendy lokalnej, znajdującej się w miejscu śmierci danego, szeregowego.

Komenda lokalna przesyła urzędowe zawiadomienie o zejściu i dokument urlopowy do właściwej formacji macierzystej względnie służbowej danego szeregowego.

W miejscowościach, gdzie niema załogi, powinien urzędnik stanu cywilnego przesłać urzędowe zawiadomienie o zejściu, a naczelnik gminy dokument urlopowy zmarłego szeregowego właściwej władzy administracyjnej I instancji.

Władza administracyjna I instancji przesyła te dokumenty właściwej formacji macierzystej względnie służbowej.

Naczelnik gminy obowiązany jest prócz tego odesłać bron białą zmarłego szeregowego do właściwej formacji wojskowej.

Do art. 26.