§ 68. - Wykonanie ustawy z dnia 18 lipca 1924 r. o podstawowych obowiązkach i prawach szeregowych wojska polskiego.
Dziennik Ustaw
Dz.U.1925.77.539
Akt utracił moc
Wersja od: 21 października 1926 r.
§ 68.
W razie śmierci urlopowanego urzędnik stanu cywilnego względnie prowadzący księgi metrykalne obowiązany jest przesłać urzędowe zawiadomienie o zejściu, a naczelnik gminy dokument urlopowy do komendy lokalnej, znajdującej się w miejscu śmierci danego, szeregowego.
Komenda lokalna przesyła urzędowe zawiadomienie o zejściu i dokument urlopowy do właściwej formacji macierzystej względnie służbowej danego szeregowego.
W miejscowościach, gdzie niema załogi, powinien urzędnik stanu cywilnego przesłać urzędowe zawiadomienie o zejściu, a naczelnik gminy dokument urlopowy zmarłego szeregowego właściwej władzy administracyjnej I instancji.
Władza administracyjna I instancji przesyła te dokumenty właściwej formacji macierzystej względnie służbowej.
Naczelnik gminy obowiązany jest prócz tego odesłać bron białą zmarłego szeregowego do właściwej formacji wojskowej.
Do art. 26.
Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Jeśli zgadzasz się na używanie plików cookie kliknij "Zamknij" lub po prostu kontynuuj przeglądanie. Uzyskaj więcej informacji lub zmień ustawienia .