Art. 7. - Wykonanie ustawy o obowiązku zarządów gmin miejskich dostarczania pomieszczeń.
Dz.U.1920.3.15
Akt utracił mocOsoby, posiadająca więcej niż jedno mieszkanie, winny w terminie dni 7 po wydaniu stosownego obwieszczenia, a następnie w ciągu 7 dni po zaistnieniu okoliczności, uzasadniających obowiązek doniesienia, zgłosić w Zarządzie największej z gmin o tem, przy podaniu swego nazwiska, zajęcia, dokładnego adresu poszczególnych mieszkań, oraz oświadczenia z należytem uzasadnieniem, które z mieszkań pragnęłyby zatrzymać a to pod rygorem skutków karnych, przewidzianych art. 12 ustawy.
Do doniesienia; obowiązani są takie obok głowy rodziny pełnoletni członkowie rodziny, względnie pełnoletnie osoby, zajmujące jedno z tych mieszkań, a nadto właściciele lub rządcy (administratorowie) i dozorcy domów.
Ocena, które mieszkanie ma zatrzymać osoba, posiadająca więcej, niż jedno mieszkanie, należy do Zarządu tej gminy, do której doniesienie winno być wniesione, a która o swej decyzji zawiadamia inne gminy, w których osoba taka posiada mieszkania. Przy wydaniu decyzji tej winien Zarząd gminy uwzględnić stosunki rodzinne i społeczne osoby, posiadającej więcej niż jedno mieszkanie. O ile ktoś posiada 2 mieszkania, z których jedno należy do kategorji mieszkań nie podlegających zajęciu w myśl art. 6 ustawy, wówczas nie można tego mieszkania uważać za niezamieszkane po myśli art. 4 p. 2, ani też za niedostatecznie zużytkowane w myśl art. 5 p. 2 ustawy.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »