Przedsiębiorstwa handlowe i przemysłowe, zakupujące i sprzedające wyłącznie za gotówkę, mogą się ograniczyć do prowadzenia księgi inwentarzowej, księgi kasy, księgi towarów (produkcji), księgi kosztów handlowych (ogólnych) i księgi właściciela dla kontroli kwot pieniężnych i innych przedmiotów, pobranych lub wniesionych przez niego do przedsiębiorstwa.
(2)
Przedsiębiorstwa zakupujące i sprzedające towary na kredyt powinny poza tym prowadzić księgę dla rozrachunku z dłużnikami i wierzycielami, a przy operacjach wekslowych również księgę weksli (wydanych i otrzymanych).
(3)
Zamiast do ksiąg, wymienionych w ust. (1) i (2), wszystkie operacje mogą być zapisywane do jednej księgi z podziałem ca odpowiednie konta.
Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Jeśli zgadzasz się na używanie plików cookie kliknij "Zamknij" lub po prostu kontynuuj przeglądanie. Uzyskaj więcej informacji lub zmień ustawienia .