Rozdział 4 - Szczegółowe zasady i tryb działania Państwowej Komisji Kwalifikacyjnej oraz jej organizacja - Wykonanie niektórych przepisów ustawy o gospodarce nieruchomościami, dotyczących działalności zawodowej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1998.115.745

Akt utracił moc
Wersja od: 4 września 1998 r.

Rozdział  4

Szczegółowe zasady i tryb działania Państwowej Komisji Kwalifikacyjnej oraz jej organizacja

§  12.
1.
Państwowa Komisja Kwalifikacyjna, zwana dalej "Komisją Kwalifikacyjną", przeprowadza postępowanie kwalifikacyjne dla osób zainteresowanych.
2.
W ramach Komisji Kwalifikacyjnej działają 3 podkomisje odpowiednio do spraw:
1)
szacowania nieruchomości,
2)
pośrednictwa w obrocie nieruchomościami,
3)
zarządzania nieruchomościami.
3.
W skład Komisji Kwalifikacyjnej wchodzą:
1)
przewodniczący,
2)
trzej wiceprzewodniczący,
3)
trzej sekretarze,
4)
członkowie.
4.
Osoby wchodzące w skład Komisji Kwalifikacyjnej są powoływane na okres 3 lat.
5.
Siedzibą Komisji Kwalifikacyjnej jest miasto stołeczne Warszawa.
§  13.
1.
Komisją Kwalifikacyjną kieruje przewodniczący przy pomocy 3 wiceprzewodniczących odpowiednio do spraw:
1)
szacowania nieruchomości,
2)
pośrednictwa w obrocie nieruchomościami,
3)
zarządzania nieruchomościami.
2.
Przewodniczący Komisji Kwalifikacyjnej kieruje całokształtem spraw związanych z jej działalnością i sprawuje nadzór nad działalnością podkomisji.
3.
Wiceprzewodniczący Komisji Kwalifikacyjnej kierują bezpośrednio odpowiednimi podkomisjami.
4.
W przypadku zdarzeń losowych przewodniczący Komisji Kwalifikacyjnej może powierzyć bezpośrednie kierowanie podkomisją sekretarzowi lub, jeżeli nie jest to możliwe, innemu członkowi Komisji Kwalifikacyjnej.
5.
Sekretarze Komisji Kwalifikacyjnej prowadzą sprawy organizacyjne związane z działalnością podkomisji i w tym zakresie współdziałają z przewodniczącym oraz wiceprzewodniczącymi tej Komisji.
§  14.
Komisja Kwalifikacyjna działa na posiedzeniach plenarnych oraz na posiedzeniach związanych z przeprowadzaniem postępowania kwalifikacyjnego, zgodnie z regulaminem ustalonym przez Prezesa Urzędu Mieszkalnictwa i Rozwoju Miast.
§  15.
1.
Posiedzenia plenarne Komisji Kwalifikacyjnej zwołuje jej przewodniczący w celu omówienia spraw związanych z działalnością Komisji oraz dokonania ustaleń związanych z przeprowadzaniem postępowania kwalifikacyjnego. Posiedzenia plenarne zwołuje się dla całej Komisji lub dla poszczególnych podkomisji.
2.
Posiedzenie plenarne Komisji Kwalifikacyjnej zwołuje się w zależności od potrzeb, jednak co najmniej raz w roku.
§  16.
1.
Wiceprzewodniczący Komisji Kwalifikacyjnej, w celu przeprowadzenia postępowania kwalifikacyjnego, wyznaczają każdorazowo ze składu podkomisji, którymi bezpośrednio kierują, zespoły kwalifikacyjne w liczbie co najmniej 5 osób.
2.
Zespołem kwalifikacyjnym kieruje, z zastrzeżeniem ust. 3, wiceprzewodniczący Komisji Kwalifikacyjnej lub inna osoba przez niego wyznaczona, wchodząca w skład zespołu.
3.
W przypadku, o którym mowa w art. 232 ust. 1 pkt 3, zespół kwalifikacyjny jest wyznaczany i kierowany przez przewodniczącego Komisji Kwalifikacyjnej.