Rozdział 4 - Szczegółowe zasady i tryb działania Państwowej Komisji Kwalifikacyjnej oraz jej organizacja - Wykonanie niektórych przepisów ustawy o gospodarce nieruchomościami, dotyczących działalności zawodowej.
Dziennik Ustaw
Dz.U.1998.115.745
Akt utracił moc Wersja od: 4 września 1998 r.
Rozdział 4
Szczegółowe zasady i tryb działania Państwowej Komisji Kwalifikacyjnej oraz jej organizacja
Szczegółowe zasady i tryb działania Państwowej Komisji Kwalifikacyjnej oraz jej organizacja
§ 12.
1.
Państwowa Komisja Kwalifikacyjna, zwana dalej "Komisją Kwalifikacyjną", przeprowadza postępowanie kwalifikacyjne dla osób zainteresowanych.2.
W ramach Komisji Kwalifikacyjnej działają 3 podkomisje odpowiednio do spraw:1)
szacowania nieruchomości,2)
pośrednictwa w obrocie nieruchomościami,3)
zarządzania nieruchomościami.3.
W skład Komisji Kwalifikacyjnej wchodzą:1)
przewodniczący,2)
trzej wiceprzewodniczący,3)
trzej sekretarze,4)
członkowie.4.
Osoby wchodzące w skład Komisji Kwalifikacyjnej są powoływane na okres 3 lat.5.
Siedzibą Komisji Kwalifikacyjnej jest miasto stołeczne Warszawa.§ 13.
1.
Komisją Kwalifikacyjną kieruje przewodniczący przy pomocy 3 wiceprzewodniczących odpowiednio do spraw:1)
szacowania nieruchomości,2)
pośrednictwa w obrocie nieruchomościami,3)
zarządzania nieruchomościami.2.
Przewodniczący Komisji Kwalifikacyjnej kieruje całokształtem spraw związanych z jej działalnością i sprawuje nadzór nad działalnością podkomisji.3.
Wiceprzewodniczący Komisji Kwalifikacyjnej kierują bezpośrednio odpowiednimi podkomisjami.4.
W przypadku zdarzeń losowych przewodniczący Komisji Kwalifikacyjnej może powierzyć bezpośrednie kierowanie podkomisją sekretarzowi lub, jeżeli nie jest to możliwe, innemu członkowi Komisji Kwalifikacyjnej.5.
Sekretarze Komisji Kwalifikacyjnej prowadzą sprawy organizacyjne związane z działalnością podkomisji i w tym zakresie współdziałają z przewodniczącym oraz wiceprzewodniczącymi tej Komisji.§ 14.
Komisja Kwalifikacyjna działa na posiedzeniach plenarnych oraz na posiedzeniach związanych z przeprowadzaniem postępowania kwalifikacyjnego, zgodnie z regulaminem ustalonym przez Prezesa Urzędu Mieszkalnictwa i Rozwoju Miast.§ 15.
1.
Posiedzenia plenarne Komisji Kwalifikacyjnej zwołuje jej przewodniczący w celu omówienia spraw związanych z działalnością Komisji oraz dokonania ustaleń związanych z przeprowadzaniem postępowania kwalifikacyjnego. Posiedzenia plenarne zwołuje się dla całej Komisji lub dla poszczególnych podkomisji.2.
Posiedzenie plenarne Komisji Kwalifikacyjnej zwołuje się w zależności od potrzeb, jednak co najmniej raz w roku.§ 16.
1.
Wiceprzewodniczący Komisji Kwalifikacyjnej, w celu przeprowadzenia postępowania kwalifikacyjnego, wyznaczają każdorazowo ze składu podkomisji, którymi bezpośrednio kierują, zespoły kwalifikacyjne w liczbie co najmniej 5 osób.2.
Zespołem kwalifikacyjnym kieruje, z zastrzeżeniem ust. 3, wiceprzewodniczący Komisji Kwalifikacyjnej lub inna osoba przez niego wyznaczona, wchodząca w skład zespołu.3.
W przypadku, o którym mowa w art. 232 ust. 1 pkt 3, zespół kwalifikacyjny jest wyznaczany i kierowany przez przewodniczącego Komisji Kwalifikacyjnej.