Wyjęcie niektórych rodzajów statków morskich z pod działania ogólnych przepisów o bezpieczeństwie statków.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1935.25.175

Akt utracił moc
Wersja od: 30 kwietnia 1953 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA PRZEMYSŁU I HANDLU
z dnia 27 marca 1935 r.
o wyjęciu niektórych rodzajów statków morskich z pod działania ogólnych przepisów o bezpieczeństwie statków. *

Na podstawie art. 4 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dn. 24 listopada 1930 r. o bezpieczeństwie statków morskich (Dz. U. R. P. Nr. 80, poz. 632) zarządzam co następuje:
Ogólnie obowiązujące przepisy o bezpieczeństwie statków morskich zawarte w rozporządzeniu Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 24 listopada 1930 r. o bezpieczeństwie statków morskich (Dz. U. R. P. Nr. 80, poz. 632) oraz w rozporządzeniach, wydanych na jego podstawie, nie mają zastosowania do:
1)
statków o pojemności poniżej 50 tonn rej. brutto z wyjątkiem statków, przewożących ponad 12 pasażerów w podróżach międzynarodowych,
2)
statków używanych w żegludze przybrzeżnej,
3)
statków rybackich o pojemności mniej niż 1.600 tonn rej. brutto,
4)
statków używanych w celach niezarobkowych o pojemności mniej, niż 1.600 tonn rej. brutto.
Za żeglugę przybrzeżną w rozumieniu § 1 pkt. 2) uważa się żeglugę w granicach nie dalszych, niż 20 mil morskich od linji wybrzeża i granicy wód wewnętrznych, oznaczonych w rozporządzeniu Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 21 października 1932 r. o granicy morskiej Państwa (Dz. U. R. P. Nr. 92, poz. 789).
Przepisy o bezpieczeństwie statków, wyjętych na mocy rozporządzenia niniejszego z pod działania przepisów ogólnych, wyda Dyrektor Urzędu Morskiego w trybie art. 4 pkt. 1 i 4 i art. 6 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 22 marca 1928 r. o organizacji i zakresie działania władz marynarki handlowej (Dz. U. R. P. Nr. 38, poz. 366).
Rozporządzenie niniejsze wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
* Z dniem 30 kwietnia 1953 r. nin. rozporządzenie traci moc w sprawach unormowanych rozporządzeniem Ministra Żeglugi z dnia 20 marca 1953 r. w sprawie kotwic i łańcuchów kotwicznych na polskich morskich statkach handlowych (Dz.U.53.24.97), zgodnie z § 7 rozporządzenia zmieniającego.