Art. 25a. - [Przetwarzanie danych osobowych przez członków gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych] - Wychowanie w trzeźwości i przeciwdziałanie alkoholizmowi.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2023.2151 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 6 lutego 2024 r.
Art. 25a. [Przetwarzanie danych osobowych przez członków gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych]
1.
Członkowie gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych, w zakresie niezbędnym do realizacji zadań związanych z procedurą zobowiązania do poddania się leczeniu odwykowemu, mogą przetwarzać informacje o osobach, o których mowa w art. 24, bez zgody i wiedzy tych osób, dotyczące stanu zdrowia, nałogów, skazań, mandatów karnych, orzeczeń o ukaraniu, a także innych orzeczeń wydanych w postępowaniu sądowym lub administracyjnym, z uwzględnieniem następujących danych:1)
imienia (imion) i nazwiska;2)
daty i miejsca urodzenia;3)
płci;4)
numeru PESEL, a w przypadku gdy dana osoba nie posiada numeru PESEL - serii i numeru dokumentu potwierdzającego tożsamość;5)
stanu cywilnego;6)
daty zawarcia małżeństwa, jeżeli dotyczy;7)
daty ustania małżeństwa, jeżeli dotyczy;8)
wykształcenia;9)
zawodu;10)
miejsca pracy lub nauki;11)
stopnia niezdolności do pracy, posiadania orzeczenia o niepełnosprawności i stopnia niepełnosprawności;12)
adresu miejsca zamieszkania lub adresu miejsca pobytu;13)
adresu do korespondencji;14)
adresu poczty elektronicznej;15)
numeru telefonu.2.
Członkowie gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych, w zakresie niezbędnym do realizacji zadań związanych z procedurą zobowiązania do poddania się leczeniu odwykowemu osób, o których mowa w art. 24, mogą przetwarzać dane o członkach ich rodzin w następującym zakresie:1)
imienia (imion) i nazwiska;2)
daty i miejsca urodzenia;3)
płci;4)
stopnia pokrewieństwa lub powinowactwa;5)
adresu do korespondencji lub numeru telefonu, lub adresu poczty elektronicznej.3.
Członkowie gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych są obowiązani do zachowania poufności wszelkich informacji i danych, które uzyskali przy realizacji zadań związanych z procedurą zobowiązania do poddania się leczeniu odwykowemu. Obowiązek ten rozciąga się także na okres po ustaniu członkostwa w gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych.4.
Przed przystąpieniem do wykonywania czynności związanych z procedurą zobowiązania do poddania się leczeniu odwykowemu członkowie gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych składają, w formie pisemnej, wójtowi (burmistrzowi, prezydentowi miasta), oświadczenie o następującej treści:"Oświadczam, że zachowam poufność informacji i danych, które uzyskałem przy realizacji zadań związanych z procedurą zobowiązania do poddania się leczeniu odwykowemu, oraz że znane mi są przepisy o odpowiedzialności karnej za udostępnienie danych osobowych lub umożliwienie do nich dostępu osobom nieuprawnionym.".
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (20)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (20)
- Czy w imieniu osoby zaproszonej na posiedzenie komisji alkoholowej może występować adwokat oraz żądać wglądu w akta sprawy?
- Czy art. 25a ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi upoważnia gminną komisję rozwiązywania problemów alkoholowych do żądania udostępnienia danych przez ośrodek pomocy społecznej?
- Czy korespondencję bez otwierania należy przekazywać do przewodniczącego komisji do spraw rozwiązywania problemów alkoholowych?