Art. 2(1). - [Definicje] - Wychowanie w trzeźwości i przeciwdziałanie alkoholizmowi.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2023.2151 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 6 lutego 2024 r.
Art. 21. [Definicje]
1.
Użyte w ustawie określenia oznaczają:1)
najbliższa okolica punktu sprzedaży napojów alkoholowych - obszar mierzony od granicy obiektu, zamknięty trwałą przeszkodą o charakterze faktycznym, taką jak krawędź jezdni, zabudowa, która ze względu na swój charakter uniemożliwia dostęp oraz kontakt wzrokowy i głosowy, mur bez przejść oraz ciek wodny bez bliskich przepraw;2)
promocja napojów alkoholowych - publiczną degustację napojów alkoholowych, rozdawanie rekwizytów związanych z napojami alkoholowymi, organizowanie premiowanej sprzedaży napojów alkoholowych, a także inne formy publicznego zachęcania do nabywania napojów alkoholowych;3)
reklama napojów alkoholowych - publiczne rozpowszechnianie znaków towarowych napojów alkoholowych lub symboli graficznych z nimi związanych, a także nazw i symboli graficznych przedsiębiorców produkujących napoje alkoholowe, nieróżniących się od nazw i symboli graficznych napojów alkoholowych, służące popularyzowaniu znaków towarowych napojów alkoholowych; za reklamę nie uważa się informacji używanych do celów handlowych pomiędzy przedsiębiorcami zajmującymi się produkcją, obrotem hurtowym i handlem napojami alkoholowymi;4)
sponsorowanie - bezpośrednie lub pośrednie finansowanie lub współfinansowanie działalności osób fizycznych, osób prawnych lub jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, dla upowszechniania, utrwalania lub podniesienia renomy nazwy, producenta lub dystrybutora, znaku towarowego lub innego oznaczenia indywidualizującego przedsiębiorcę, jego działalność, towar lub usługę, w zamian za informowanie o sponsorowaniu;5)
informowanie o sponsorowaniu - prezentowanie informacji zawierającej nazwę sponsora lub jego znak towarowy w związku ze sponsorowaniem;6)
wydzielone stoisko - oddzielone od pozostałej powierzchni punktu sprzedaży, ciąg handlowy lub lada;7)
obrót hurtowy napojami alkoholowymi - zakup napojów alkoholowych w celu dalszej ich odsprzedaży przedsiębiorcom posiadającym właściwe zezwolenia;8)
wartość sprzedaży - kwota należna sprzedawcy za sprzedane napoje alkoholowe, z uwzględnieniem podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego;9)
sklep branżowy ze sprzedażą napojów alkoholowych - placówka, w której roczna wartość sprzedaży napojów alkoholowych stanowi nie mniej niż 70% wartości sprzedaży ogółu towarów w tym punkcie;10)
reintegracja - reintegrację zawodową i społeczną w rozumieniu przepisów o zatrudnieniu socjalnym.2.
Ilekroć w ustawie jest mowa o felczerze - rozumie się przez to także starszego felczera.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (8)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (8)
- Czy w oparciu o posiadane zezwolenia przedsiębiorca może prowadzić działalność polegająca na degustacji napojów alkoholowych?
- Czy przedsiębiorca może przed swoim sklepem wywiesić baner z informacją i zdjęciami nalewek regionalnych?
- Jakie konsekwencje podatkowe mogą wystąpić w przypadku darowania klientom zestawów prezentowych zawierających alkohole?
Orzeczenia i pisma urzędowe liczba obiektów na liście: (36)
Pisma urzędowe liczba obiektów na liście: (4)
- 0111-KDIB3-2.4012.76.2018.1.MD, Opłata związana ze świadczeniem usług będących reklamą napojów alkoholowych. - Pismo wydane przez: Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej
- IPTPP2/443-721/13-4/JS, Obowiązek wniesienia opłaty, o której mowa w art. 13(2) ustawy z 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, przez producenta grafiki reklamowej. - Pismo wydane przez: Izba Skarbowa w Łodzi
- IPPP2/443-806/12-2/RR - Pismo wydane przez: Izba Skarbowa w Warszawie