Współpraca organów prowadzących sprawy ewidencji ludności i wojewodów z Krajowym Biurem Wyborczym

Dziennik Ustaw

Dz.U.2023.1476

Akt obowiązujący
Wersja od: 31 lipca 2023 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI 1
z dnia 21 lipca 2023 r.
w sprawie współpracy organów prowadzących sprawy ewidencji ludności i wojewodów z Krajowym Biurem Wyborczym

Na podstawie art. 165 § 3 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy (Dz. U. z 2022 r. poz. 1277 i 2418 oraz z 2023 r. poz. 497) zarządza się, co następuje:
Rozporządzenie określa szczegółowe warunki współpracy organów prowadzących sprawy ewidencji ludności i wojewodów z Krajowym Biurem Wyborczym.
1. 
Współpraca Krajowego Biura Wyborczego z organem prowadzącym sprawy ewidencji ludności lub wojewodą następuje po przedstawieniu przez pracownika Krajowego Biura Wyborczego pisemnego upoważnienia wydanego przez Szefa Krajowego Biura Wyborczego lub właściwego dyrektora delegatury Krajowego Biura Wyborczego, a także upoważnienia do przetwarzania danych osobowych zgromadzonych w Centralnym Rejestrze Wyborców.
2. 
Organ prowadzący sprawy ewidencji ludności, we współpracy z Krajowym Biurem Wyborczym, jest reprezentowany odpowiednio przez pracownika odpowiedzialnego w urzędzie gminy za aktualizowanie danych w Centralnym Rejestrze Wyborców i sporządzenie spisów wyborców lub pracownika odpowiedzialnego za prowadzenie spraw ewidencji ludności.
3. 
Wojewoda, we współpracy z Krajowym Biurem Wyborczym, jest reprezentowany przez pracownika odpowiedzialnego za prowadzenie nadzoru nad sprawami ewidencji ludności.
1. 
W ramach współpracy związanej z podawaniem przez Państwową Komisję Wyborczą do publicznej wiadomości informacji określonych w art. 165 § 1 pkt 3-5 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy, Krajowe Biuro Wyborcze zapewnia dostęp do systemu teleinformatycznego, o którym mowa w art. 162 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy, umożliwiający potwierdzanie danych w tym systemie, upoważnionemu przez wójta (burmistrza, prezydenta miasta) pracownikowi odpowiedzialnemu w urzędzie gminy za aktualizowanie danych w Centralnym Rejestrze Wyborców i sporządzenie spisów wyborców lub pracownikowi odpowiedzialnemu za prowadzenie spraw ewidencji ludności.
2. 
Wójt (burmistrz, prezydent miasta) realizuje zalecenia wynikające z kontroli aktualizowania danych zgromadzonych w Centralnym Rejestrze Wyborców i sporządzania spisów wyborców.
Współpraca związana z udostępnieniem informacji oraz dokumentów niezbędnych dla realizacji zadań Państwowej Komisji Wyborczej, realizowana na podstawie art. 165 § 1a ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy, następuje na pisemny i uzasadniony wniosek Szefa Krajowego Biura Wyborczego, właściwego dyrektora delegatury Krajowego Biura Wyborczego lub pracownika, o którym mowa w § 2 ust. 1.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem określonym w komunikacie wydanym na podstawie art. 15 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 26 stycznia 2023 r. o zmianie ustawy - Kodeks wyborczy oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 497). 2
1 Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji kieruje działem administracji rządowej - sprawy wewnętrzne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. poz. 2264).
2 Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie zapewnienia Państwowej Komisji Wyborczej wykonywania zadań związanych z nadzorem nad prowadzeniem rejestru wyborców i sporządzaniem spisów wyborców (Dz. U. z 2022 r. poz. 1703), które traci moc z dniem określonym w komunikacie wydanym na podstawie art. 15 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 26 stycznia 2023 r. o zmianie ustawy - Kodeks wyborczy oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 497) wskazującym dzień wejścia w życie tej ustawy.