§ 3. - Współdziałanie terenowych organów administracji rządowej z Krajowym Biurem Wyborczym.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2011.158.940

Akt obowiązujący
Wersja od: 29 lipca 2011 r.
§  3.
1.
Dyrektor delegatury może zgłaszać wojewodzie postulaty i uwagi, dotyczące wykonywania przez organy gminy zadań zleconych na podstawie przepisów prawa wyborczego i przepisów o referendum, dotyczących w szczególności ewidencji ludności i prowadzenia rejestru wyborców, sporządzania spisu wyborców, zapewnienia obsługi i odpowiednich warunków pracy gminnym i obwodowym komisjom wyborczym oraz komisjom do spraw referendum, oraz podejmuje działania mające na celu usunięcie uchybień w tym zakresie.
2.
W celu zapewnienia prawidłowego wykonywania przez wójtów, burmistrzów (prezydentów miast) zadań dotyczących ewidencji ludności i prowadzenia rejestru wyborców wojewoda i dyrektor delegatury mogą:
1)
powołać wspólne zespoły kontrolne;
2)
opracować wspólne wnioski i zalecenia pokontrolne.
3.
Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio do wykonywania zadań wyborczych i referendalnych przez organy wykonawcze samorządu powiatowego i samorządu województwa.