Rozdział 2 - Tryb rejestracji przedsiębiorcy prowadzącego sprzedaż odbiorników cyfrowych - Wsparcie gospodarstw domowych w ponoszeniu kosztów związanych ze zmianą standardu nadawania naziemnej telewizji cyfrowej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2022.1399 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 4 lipca 2022 r.

Rozdział  2

Tryb rejestracji przedsiębiorcy prowadzącego sprzedaż odbiorników cyfrowych

1. 
W celu umożliwienia przyjmowania płatności dokonywanych za pomocą dokumentu potwierdzającego przyznanie świadczenia przedsiębiorca prowadzący sprzedaż odbiorników cyfrowych dokonuje rejestracji za pomocą usługi udostępnionej przez ministra właściwego do spraw informatyzacji w systemie teleinformatycznym, o którym mowa w art. 21.
2. 
Dokonując rejestracji, przedsiębiorca prowadzący sprzedaż odbiorników cyfrowych podaje:
1)
firmę (nazwę) lub imię i nazwisko;
2)
adres:
a)
siedziby -w przypadku podmiotu niebędącego osobą fizyczną albo stałego miejsca prowadzenia działalności, albo miejsca zamieszkania, w przypadku nieposiadania stałego miejsca prowadzenia działalności - w odniesieniu do osoby fizycznej,
b)
poczty elektronicznej przyporządkowany do wykonywanej działalności,
c)
strony internetowej, o ile ją prowadzi;
3)
numer, za pomocą którego podmiot został zidentyfikowany na potrzeby podatku;
4)
numery rachunków rozliczeniowych, o których mowa w art. 49 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz. U. z 2021 r. poz. 2439 i 2447 oraz z 2022 r. poz. 830 i 872), lub imiennych rachunków w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, której podmiot jest członkiem, otwartych w związku z prowadzoną przez członka działalnością gospodarczą;
5)
numer telefonu przyporządkowany do wykonywanej działalności;
6)
imię i nazwisko oraz numer PESEL osoby dokonującej rejestracji upoważnionej do reprezentowania przedsiębiorcy.
3. 
Dane, o których mowa w ust. 2 pkt 1, pkt 2 lit. a i c, pkt 3, 4 i 6, podaje się pod rygorem odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.". Klauzula ta zastępuje pouczenie o odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.
4. 
Dane, o których mowa w ust. 2 pkt 3 i 4, minister właściwy do spraw informatyzacji weryfikuje z danymi zawartymi w wykazie podmiotów, o którym mowa w art. 96b ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
5. 
Przedsiębiorca prowadzący sprzedaż odbiorników cyfrowych niezwłocznie po zmianie danych, o których mowa w ust. 2, aktualizuje je w systemie teleinformatycznym, o którym mowa w art. 21. Do aktualizacji danych stosuje się ust. 3.

Przedsiębiorca prowadzący sprzedaż odbiorników cyfrowych po dokonaniu rejestracji i uzyskaniu wpisu na listę, o której mowa w art. 9 ust. 1, zamieszcza informację o możliwości dokonywania płatności za pomocą dokumentu potwierdzającego przyznanie świadczenia, w szczególności w miejscu jego sprzedaży.

1. 
Minister właściwy do spraw informatyzacji prowadzi i udostępnia w Biuletynie Informacji Publicznej na swojej stronie podmiotowej listę przedsiębiorców prowadzących sprzedaż odbiorników cyfrowych, po zarejestrowaniu ich w sposób, o którym mowa w art. 7 ust. 1.
2. 
Lista, o której mowa w ust. 1, zawiera dane, o których mowa w art. 7 ust. 2 pkt 1 i 2.
1. 
Przedsiębiorca prowadzący sprzedaż odbiorników cyfrowych przyjmujący płatności za pomocą dokumentu potwierdzającego przyznanie świadczenia może, w każdym czasie, złożyć w systemie teleinformatycznym, o którym mowa w art. 21, oświadczenie o rezygnacji z prawa do przyjmowania płatności dokonywanych za pomocą tego dokumentu.
2. 
Złożenie oświadczenia powoduje skreślenie przedsiębiorcy prowadzącego sprzedaż odbiorników cyfrowych z listy, o której mowa w art. 9 ust. 1, oraz dokonanie odpowiedniej zmiany w systemie teleinformatycznym, o którym mowa w art. 21, skutkującej zablokowaniem możliwości przyjmowania płatności za pomocą dokumentu potwierdzającego przyznanie świadczenia.
3. 
W przypadku złożenia oświadczenia ponowna rejestracja w sposób, o którym mowa w art. 7 ust. 1, nie jest możliwa.

Minister właściwy do spraw informatyzacji może dokonywać czynności sprawdzających, mających na celu weryfikację zgodności ze stanem faktycznym danych, o których mowa w art. 7 ust. 2 oraz w art. 25 ust. 2.

W przypadku ustalenia w toku czynności sprawdzających, że dane, o których mowa w art. 7 ust. 2, nie są zgodne ze stanem faktycznym, minister właściwy do spraw informatyzacji wzywa przedsiębiorcę prowadzącego sprzedaż odbiorników cyfrowych do aktualizacji danych w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania, pod rygorem skreślenia z listy, o której mowa w art. 9 ust. 1.

1. 
W przypadku gdy przedsiębiorca prowadzący sprzedaż odbiorników cyfrowych wpisany na listę, o której mowa w art. 9 ust. 1, odmawia poddania się czynnościom sprawdzającym lub uniemożliwia ich przeprowadzenie, minister właściwy do spraw informatyzacji skreśla go z tej listy, w drodze decyzji, która podlega natychmiastowemu wykonaniu, równocześnie dokonując odpowiedniej zmiany w systemie teleinformatycznym, o którym mowa w art. 21, skutkującej zablokowaniem możliwości przyjmowania płatności za pomocą dokumentu potwierdzającego przyznanie świadczenia.
2. 
Minister właściwy do spraw informatyzacji niezwłocznie przekazuje przedsiębiorcy, o którym mowa w ust. 1, na jego adres poczty elektronicznej, o którym mowa w art. 7 ust. 2 pkt 2 lit. b, informację o skreśleniu z listy, o której mowa w art. 9 ust. 1.
3. 
W przypadku skreślenia przedsiębiorcy z listy, o której mowa w art. 9 ust. 1, ponowna rejestracja w sposób, o którym mowa w art. 7 ust. 1, nie jest możliwa.