Art. 14. - [Sposób złożenia wniosku o przyznanie świadczenia na zakup odbiornika cyfrowego] - Wsparcie gospodarstw domowych w ponoszeniu kosztów związanych ze zmianą standardu nadawania naziemnej telewizji cyfrowej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2022.1399 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 4 lipca 2022 r.
Art.  14.  [Sposób złożenia wniosku o przyznanie świadczenia na zakup odbiornika cyfrowego]
1. 
Osoba uprawniona składa wniosek o przyznanie świadczenia na zakup odbiornika cyfrowego przy użyciu formularza elektronicznego udostępnionego przez ministra właściwego do spraw informatyzacji na stronie internetowej, której adres jest wskazany w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej ministra właściwego do spraw informatyzacji.
2. 
Wniosek o przyznanie świadczenia na zakup odbiornika cyfrowego może zostać złożony za pośrednictwem operatora wyznaczonego, o którym mowa w art. 3 pkt 13 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. z 2022 r. poz. 896), zwanego dalej "operatorem wyznaczonym".
3. 
W przypadku składania wniosku w sposób, o którym mowa w ust. 2:
1)
osoba uprawniona okazuje pracownikowi operatora wyznaczonego dokument potwierdzający tożsamość zawierający co najmniej imię, nazwisko, numer PESEL i zdjęcie;
2)
pracownik operatora wyznaczonego, na podstawie okazanego dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz informacji przekazanych przez osobę uprawnioną, wprowadza do formularza elektronicznego dane, o których mowa w art. 15 ust. 1;
3)
wniosek wypełniony w sposób, o którym mowa w pkt 2, pracownik operatora wyznaczonego przedkłada osobie uprawnionej w postaci papierowej do własnoręcznego podpisu;
4)
po podpisaniu wniosku, o którym mowa w pkt 3, pracownik operatora wyznaczonego przesyła dane zawarte we wniosku do systemu teleinformatycznego, o którym mowa w art. 21;
5)
podpisany wniosek jest przechowywany przez ministra właściwego do spraw informatyzacji przez 5 lat.
4. 
Osoba uprawniona, dokonując własnoręcznego podpisu wniosku w postaci papierowej, potwierdza prawidłowość przekazanych danych.