§ 1. - Wprowadzenie zniżki taryfowej dla węgla kamiennego w komunikacji polsko-austrjackiej.
Dz.U.1926.122.712
Akt utracił mocWarunki stosowania. Przesyłki powinny być nadawane jako zwyczajne w ilości na raz najmniej 700 tonn netto, dla tworzenia pociągów całych (zwartych). Przewoźne należy uiścić najmniej za ładowność użytego wagonu (za list przewozowy i wagon).
Zniżona stawka przewozowa ważna jest tylko dla przesyłek, nadanych na ładowniach, względnie stacjach kopalnianych krajowych za bezpośrednimi listami przewozowemi do stacyj włoskich i do Włoch rzeczywiście wywiezionych. Stawki tej nie stosuje się jednak do przesyłek, które na jednej ze stacyj włoskich zostaną w kierunku do Austrji nanowo nadane.
Nadawca musi już przy nadaniu przesyłki żądać w liście przewozowym stosowania zniżonej stawki przewozowej do Brennero.
Pozatem obowiązują odnośne przepisy przewozowe dla komunikacji łamanej pomiędzy Polską a Włochami oraz odnośne postanowienia taryfowe kolei uczestniczących w przewozie.
Wskazanie w liście przewozowym granicznych punktów przejścia z Państwa do Państwa dla oznaczenia drogi przewozu do Brennero (Brenner) nie jest wymagane.
Droga przewozu. Przesyłki kieruje się drogą:
Granica Państwa pod Zebrzydowicami - Petrovice u Bohumina státni hranice-Břeclaw státni hranice-Staatsgrenze bei Bernhnrdstal-Salzburg.
Wymienioną powyżej zniżoną stawką przewozową stosuje stacja nadawcza bezpośrednio (w drodze kartowania) w czasie od dnia ogłoszenia aż do odwołania, najdalej jednak do dnia 28 lutego 1927 r.
Warunki stosowania. Przesyłki powinny być nadawane jako zwyczajne w ilości na raz najmniej 700 tonn netto, dla tworzenia pociągów całych (zwartych). Przewoźne należy uiścić najmniej za ładowność użytego wagonu (za list przewozowy i wagon).
Zniżona stawka przewozowa ważna jest tylko dla przesyłek, nadanych na ładowniach, względnie stacjach kopalnianych krajowych za bezpośredniemi listami przewozowemi do stacyj włoskich i do Włoch rzeczywiście wywiezionych. Stawki tej nie stosuje się jednak do przesyłek, które na jednej ze stacyj włoskich zostaną w kierunku do Austrji nanowo nadane.
Nadawca musi już przy nadaniu przesyłki żądać w liście przewozowym stososowania zniżonej stawki przewozowej do Brennero.
Pozatem obowiązują odnośne przepisy przewozowe dla komunikacji łamanej pomiędzy Polską a Włochami oraz odnośne postanowienia taryfowe kolei uczestniczących w przewozie.
Wskazanie w liście przewozowym granicznych punktów przejścia z Państwa do Państwa dla oznaczenia drogi przewozu do Brennero (Brenner) nie jest wymagane.
Droga przewozu. Przesyłki kieruje się drogą:
Granica Państwa pod Zebrzydowicami-Petrovice u Bohumina státni hranice-Břeclav státni hranice- Staatsgrenze bei Bernhardstal-Salzburg.
Wymieniona powyżej zniżona stawka przewozowa ważna jest na czas od dnia ogłoszenia do dnia 23 lutego 1927 r. w drodze zwrotu (reklamacji) po udowodnieniu nadania co najmniej 18.000 tonn w ciągu każdego miesiąca kalendarzowego w okresie ważności niniejszej zniżki taryfowej. Reklamacje o zwrot różnicy przewoźnego należy wnosić do Dyrekcji Kolei Państwowych w Katowicach najpóźniej w trzy miesiące po upływie ważności niniejszej zniżki taryfowej, doręczając wtórniki listów przewozowych, opiewające na firmy reklamujące jako nadawców oraz wykazy tych wtórników.
Przyznane zniżki odnoszą się do taryf wewnętrznych Polskich Kolei Państwowych, Czechosłowackich Kolei Państwowych i Austrjackich Kolei Związkowych.