§ 1. - Wprowadzenie zniżki taryfowej dla węgla kamiennego w komunikacji polsko-austrjackiej.
Dz.U.1926.102.591
Akt utracił mocWarunki stosowania. Przesyłki powinny być nadawane jako zwyczajne w ilości naraz najmniej 700 tonn netto, dla tworzenia pociągów całych (zwartych). Przewoźne należy uiścić najmniej za ładowność użytego wagonu (za list przewozowy i wagon),
Zniżona stawka przewozowa ważna jest tylko dla przesyłek, nadanych na ładowniach, względnie stacjach kopalnianych krajowych za bezpośredniemi listami przewozowemi do stacyj jugosłowiańskich, względnie włoskich i do Jugosławji, względnie Włoch rzeczywiście wywiezionych. Stawki tej nie stosuje się jednak do przesyłek, które na jednej ze stacyj jugosłowiańskich, względnie włoskich zostaną w kierunku do Austrji na nowo nadane.
Nadawca musi już przy nadaniu przesyłki żądać w liście przewozowym stosowania zniżonej stawki przewozowej do granicy Państwa pod Rosenbach.
Pozatem obowiązują odnośne przepisy przewozowe dla komunikacji Łamanej pomiędzy Polską a Jugosławją oraz odnośne postanowienia taryfowe kolei uczestniczących w przewozie.
Wskazanie w liście przewozowym granicznych punktów przejścia z Państwa do Państwa dla oznaczenia drogi przewozu do granicy Państwa pod Rosenbach nie jest wymagane.
Droga przewozu. Przesyłki kieruje się drogą:
Granica Państwa pod Zebrzydowicami - Břeclav
--------------------------------------------------
Petrovice u Bohumina statni hranice Staatsgrenze
státni hranice
-------------------
bei Bernhardsthai
Wymienioną powyżej zniżoną stawkę przewozową stosuje stacja nadawcza bezpośrednio (w drodze kartowania) w czasie od dnia 15 października 1925 r. aż do odwołania, najdalej jednak do dnia 31 sierpnia 1927 r.
Przyznana zniżka odnosi się do taryf wewnętrznych:
Polskich Kolei Państwowych,
Czechosłowackich Kolei Państwowych i
Austrjackich Kolei Związkowych.