Wprowadzenie zniżki taryfowej dla węgla kamiennego w komunikacji polsko-austrjackiej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1927.23.185

Akt utracił moc
Wersja od: 14 marca 1927 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KOMUNIKACJI
z dnia 10 marca 1927 r.
wydane w porozumieniu z Ministrami: Skarbu, Przemysłu i Handlu oraz Rolnictwa i Dóbr Państwowych o wprowadzeniu zniżki taryfowej dla węgla kamiennego w komunikacji polsko-austrjackiej.

Na mocy art. 4, punkt 9 ustawy z dnia 12 czerwca 1924 r., o zakresie działania Ministra Kolei Żelaznych i o organizacji urzędów kolejowych (Dz. U. R. P. № 57, poz. 580) oraz artykułu 2 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 24 września 1926 r. w sprawie ustanowienia urzędu Ministra Komunikacji (Dz. U. R. P. № 97, poz. 567), zarządza się co następuje:
W komunikacji polsko-austrjackiej wprowadza się od wszystkich krajowych ładowni, względnie stacyj kopalnianych do austrjacko-włoskiej granicznej stacji przejścia Brennero (Brenner) dla węgla kamiennego, miału z węgla kamiennego oraz brykietów z węgla kamiennego zniżoną stawkę przewozową, wynoszącą 321 groszy austrjackich za 100 kg.

Warunki stosowania. Przesyłki powinny być nadawane jako zwyczajne w ilości naraz najmniej 700 tonn netto, dla tworzenia pociągów całych (zwartych). Przewoźne uiszcza się najmniej za ładowność użytego wagonu (za list przewozowy i wagon).

Zniżona stawka przewozowa ważna jest tylko dla przesyłek, nadanych na ładowniach, względnie stacjach kopalnianych krajowych za bezpośredniemi listami przewozowemi do stacyj włoskich i do Włoch rzeczywiście wywiezionych. Stawki tej nie stosuje się jednak do przesyłek, które na jednej ze stacyj włoskich zostaną w kierunku do Austrji na nowo nadane.

Nadawca musi już przy nadaniu przesyłki żądać w liście przewozowym stosowania bezpośredniego obliczenia przewoźnego do Brennero (Brenner).

Pozatem obowiązują odnośne przepisy przewozowe dla komunikacji łamanej pomiędzy Polską a Włochami oraz odnośne postanowienia taryfowe kolei uczestniczących w przewozie.

Wskazanie w liście przewozowym granicznych punktów przejścia z Państwa do Państwa dla oznaczenia drogi przewozu do Brennero (Brenner) nie jest wymagane.

Droga przewozu. Przesyłki kieruje się drogą:

Granica Państwa pod Zebrzydowicami-Petrovice u Bohumina státni hranice-Břeclav státni hranice- Staatsgrenze bei Bernhardstal.

Wymieniona powyżej zniżona stawka przewozowa ważna jest na czas od dnia 18 lutego 1927 r. do dnia 31 października 1927 r. w drodze zwrotu (reklamacji) po udowodnieniu nadania co najmniej 16.000 tonn w czasie od dnia 18 lutego 1927 r. do dnia 28 lutego 1927 r. i co najmniej po 50.000 tonn w ciągu każdego miesiąca kalendarzowego w okresie ważności niniejszej zniżki taryfowej razem przez graniczne punkty przejścja Brennero (Brenner) i San Candido (Innichen), z czego przez graniczny punkt przejścia Brennero (Brenner) w czasie od dnia 18 lutego 1927 r. do dnia 28 lutego 1927 r. co najmniej 8.000 tonn, zaś w dalszym okresie ważności zniżki co najmniej po 25.000 tonn w ciągu każdego miesiąca kalendarzowego.

Reklamacje o zwrot różnicy przewoźnego należy wnosić do Dyrekcji Kolei Państwowych w Katowicach najpóźniej w trzy miesiące po miesiącu, w którym odnośne przesyłki nadano, dołączając wtórniki listów przewozowych, opiewające na firmy reklamujące jako nadawców, oraz wykazy tych wtórników.

Przyznane zniżki odnoszą się do taryf wewnętrznych polskich kolei państwowych, czechosłowackich kolei państwowych i austrjackich kolei związkowych.

Rozporządzenie niniejsze wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.