Wprowadzenie zniżki taryfowej dla węgla kamiennego i brykietów węglowych w komunikacji polsko-austrjackiej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1927.81.713

Akt utracił moc
Wersja od: 19 września 1927 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KOMUNIKACJI
z dnia 13 września 1927 r.
wydane w porozumieniu z Ministrami: Skarbu, Przemysłu i Handlu oraz Rolnictwa o wprowadzeniu zniżki taryfowej dla węgla kamiennego i brykietów węglowych w komunikacji polsko-austrjackiej.

Na mocy artykułu 4 punkt 9 ustawy z dnia 12 czerwca 1924 r. o zakresie działania Ministra Kolei Żelaznych i o organizacji urzędów kolejowych (Dz. U. R. P. № 57, poz. 580) oraz artykułu 2 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 24 września 1926 r. w sprawie ustanowienia urzędu Ministra Komunikacji (Dz. U. R. P. № 97, poz. 567) zarządza się co następuje:
W komunikacji polsko-austrjackiej wprowadza się od wszystkich ładowni względnie stacyj kopalnianych krajowych do austrjacko-jugosłowiańskiej granicznej stacji przejścia Spielfeld-Strass dla węgla kamiennego i brykietów węglowych zniżone stawki przewozowe wynoszące w groszach austrjackich za 100 kg.:
a) b)
333300
I.
Warunki stosowania:
1)
do a) Nadanie przesyłek jako zwyczajnych i opłacenie przewoźnego najmniej za ładowność użytego wagonu.

do b) Nadanie przesyłek jako zwyczajnych w ilości naraz co najmniej 700 tonn dla tworzenia całych (zwartych) pociągów, oraz opłacenie przewoźnego najmniej za ładowność każdego użytego wagonu.

2)
Wymienione pod a) i b) stawki przewozowe ważne są tylko dla przesyłek nadanych na ładowniach, względnie stacjach kopalnianych krajowych za bezpośredniemi listami przewozowemi do stacji Ljubljana oraz do innych stacyj jugosłowiańskich, położonych na zachód lub południe od stacji Ljubljana. Stawek powyższych nie stosuje się jednak do przesyłek, które na jednej z wyżej wymienionych stacyj zostaną nadane na nowo do stacyj jugosłowiańskich, położonych na północ lub wschód od stacji Ljubljana.
3)
Nadawca jest obowiązany przy nadaniu przesyłki zamieścić w liście przewozowym żądanie zastosowania zniżonej stawki przewozowej.

Pozatem obowiązują odnośne przepisy przewozowe dla komunikacji łamanej pomiędzy Polską a Jugosławją oraz odnośne postanowienia taryfowe kolei uczestniczących w przewozie.

Wskazanie w liście przewozowym granicznych punktów przejścia z państwa do państwa dla oznaczenia drogi przewozu do Spielfeid-Strass nie jest wymagane.

II.
Droga przewozu:

Przesyłki kieruje się drogą:

Granica Państwa pod ZebrzydowicamiBreclav statni hranice
Petrovice u Bohumina statni hraniceStaatsgrenze bei Bernhardsthal

Wymienione powyżej stawki przewozowe stosuje stacja nadawcza bezpośrednio (w drodze kartowania) w czasie od dnia 1 września 1927 r. do odwołania, najdalej jednak do dnia 31 sierpnia 1928 r.

Przyznane zniżki odnoszą się do taryf wewnętrznych:

Polskich Kolei Państwowych,

Czeskosłowackich Kolei Państwowych i

Austrjackich Kolei Związkowych.

Rozporządzenie niniejsze wchodzi w życie z dniem ogłoszenia. Jednocześnie tracą moc obowiązującą rozporządzenia Ministra Komunikacji z dnia 14 października 1926 r. (Dz. U. R. P. № 102, poz. 593), z dn. 11 grudnia 1926 r. (Dz. U. R. P. № 122, poz. 712), z dnia 18 stycznia 1927 r. (Dz. U. R. P. № 6, poz. 37) i z dnia 22 lutego 1927 r. (Dz. U. R. P. № 17, poz. 135).