Wprowadzenie tymczasowej komunikacji towarowej pomiędzy polskim Śląskiem Górnym z jednej strony a resztą Polski (włączając w to stacje zarządzanych przez Polskę kolei obszaru W.M. Gdańska) z drugiej strony, przez niemiecki Śląsk Górny.
Dz.U.1923.5.30
Akt utracił mocROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KOLEI ŻELAZNYCH.
z dnia 23 grudnia 1922 r.
o wprowadzeniu tymczasowej komunikacji towarowej pomiędzy Polskim Śląskiem Górnym z jednej strony a resztą Polski (włączając w to stacje zarządzanych przez Polska kolei obszaru W. M. Gdańska) z drugiej strony, przez niemiecki Śląsk Górny.
pomiędzy
ad a) i b)
przez Niemiecki Śląsk Górny po linjach:
Uwaga. Urzędowe nazwy stacji niemieckich podane są w nawiasach [ ].
Postanowienia wstępne.
Bezpośredni przewóz towarów (włączając węgiel) i zwierząt będzie się odbywał pomiędzy stacjami Polskiego Górnego Śląska:
ad a) i b) przez
Niemiecki Śląsk Górny
w zwartych pociągach uprzywilejowanych po wykazanych pod 1) - 4) linjach, na następujących warunkach:
Postanowienia przewozowe (regulaminowe).
Postanowienia przewozowe (regulaminowe).
Istniejące w kraju tranzytowym zakazy wwozu i wywozu nie stosują się do komunikacji tranzytowej; również nie wymaga się osobnych zezwoleń na wwóz, wywóz i przewóz.
Towarów, których przewóz według powyższego jest dozwolony, nie wolno w czasie przewozu w kraju tranzytowym obłożyć sekwestrem w drodze administracyjnej (skonfiskować).
Zakazanem jest w kraju tranzytowym wyładowywanie, załadowywanie, doładowywanie lub przeładowywanie, o ile nie wymagają tego szczególne przyczyny techniczno-ruchowe.
Szczególne postanowienia.
Szczególne postanowienia.
Materjały samozapalne lub wybuchowe, ciecze palne, materjały trujące, żrące i ulegające gniciu dopuszcza się do przewozu w komunikacji tranzytowej nawet w tym wypadku, gdy nie są wymienione w załączniku i do Postanowień Wykonawczych Konwencji Międzynarodowej lub też gdy nie są dopuszczane do przewozu podług przepisów tej ostatniej Konwencji. Przewóz tranzytem wymienionych powyżej artykułów podlega warunkom następującym:
W zakresie niniejszej taryfy nie obowiązują terminy ogłaszań o podwyższeniu taryf lub o innych obostrzeniach warunków przewozowych.
Konwojowanie przesyłek jest tylko wtedy dozwolone, gdy to przewidują taryfy kolei wysyłającej. Konwojenci muszą posiadać bilet jazdy III klasy.
Wtórniki listów przewozowych będą sporządzane i wydawane według przepisów kolei wysyłającej.
Obliczanie przewoźnego.
Należności przewozowe i inne opłaty oblicza się stosownie do użytej faktycznie drogi przewozu, mianowicie:
Wydatki w gotowiźnie i zaliczenia są aż do odwołania wyłączone.
Zamiast Par, 6 Postanowień wykonawczych do art. 14 Konwencji Międzynarodowej obowiązują postanowienia i terminy dostawy (włączając w to terminy dodatkowe) "Ogólnej polskiej taryfy wewnętrznej" (nie polskogórnośląskiej).
Kolej kraju tranzytowego nie mą obowiązku wykonywania dodatkowych zleceń nadawcy. W razie korzystania przez nadawcę z prawa dawania dodatkowych zleceń miarodajne są przepisy kolei wysyłającej.
Przy obliczaniu kwot, wymienionych w p. (2) i (3) paragrafu 9 Postanowień wykonawczych do art. 38 Konwencji Międzynarodowej stosuje się postanowienia kolei wysyłającej.
Odstąpienie praw nadawcy lub odbiorcy z tego wypływających osobom trzecim jest niedozwolone.
Nie wyklucza to jednak prawa osób trzecich do występowania w imieniu nadawcy lub odbiorcy z roszczeniami wobec kolei na podstawie ustawą wymaganego pełnomocnictwa.
Pozasądowe roszczenia należy wnosić tylko do kolei wysyłającej lub do kolei przeznaczenia.
Postanowienia kolei wysyłającej określają, Jakie towary można przewozić w prywatnych wagonach-kotłach i w innych prywatnych wagonach towarowych. Przewóz załadowanych i próżnych wagonów prywatnych, jak też obliczanie należności przewozowych odbywa się na zasadzie taryf wymienionych pod B punkt 7. Próżne wagony prywatne należy nadawać za listami przewozowemi kolei nadawczej.
- zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 9 lipca 1923 r. (Dz.U.23.68.538) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 15 lipca 1923 r.
- zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 30 października 1923 r. (Dz.U.23.115.921) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 listopada 1923 r.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Akty prawne liczba obiektów na liście: (4)
Akty zmieniające liczba obiektów na liście: (2)
- Zmiany w tymczasowej komunikacji towarowej pomiędzy polskim Śląskiem Górnym z jednej strony a resztą Polski (włączając w to stacje zarządzanych przez Polskę kolei obszaru W.M. Gdańska) z drugiej strony, przez niemiecki Śląsk Górny.
- Zmiany i uzupełnienia tymczasowej komunikacji towarowej pomiędzy polskim Śląskiem Górnym a resztą Polski (włączając w to stacje należących do Polski, lub zarządzanych przez nią kolei obszaru W.M. Gdańska) przez niemiecki Śląsk Górny.