§ 1. - Wprowadzenie tymczasowej komunikacji kolejowej pomiędzy Polską a Łotwą przez stację Zemgale.
Dz.U.1923.18.127
Akt utracił mocW kierunku odwrotnym przewóz osób, bagażu i przesyłek nadzwyczajnych uskutecznia się od st. Zemgale do wszystkich stacji kolei polskich, przewóz zaś towarów tylko do stacji, przy których istnieją wewnętrzne urzędy celne tudzież do stacji, do których droga przewozu prowadzi przez Wilno lub inną stację, przy której istnieje wewnętrzny urząd celny.
Przewóz w obu kierunkach odbywa się na zasadzie przepisów, taryf i dokumentów, obowiązujących w komunikacji wewnętrznej kolei polskich z uwzględnieniem odrębnych warunków przewozowych i taryfowych, istniejących w komunikacji pomiędzy będącemi w polskim zarządzie kolejami na obszarze Wolnego Miasta Gdańska z jednej strony, a reszta polskiej sieci kolejowej z drugiej strony (Dz. U. R. P. r. 1922 № 7, poz. 52 ze wszystkiemi póżniejszemi zmianami i uzupełnieniami).
Odległość pomiędzy stacjami kolei polskich a stacją Zemgale do obliczania opłat przewozowych określa się przez dodanie 10 kim. do odległości pomiędzy temi stacjami a stacją Turmont.
Dodatkowe opłaty (za naładowanie, ważenie, wyładowanie względnie składowe, postojowe), wynikłe na stacji Zemgale, jako na stacji nadawczej, lub odbiorczej, pobiera się według przepisów i taryf kolei łotewskich.
- zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 24 listopada 1923 r. (Dz.U.23.121.985) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 30 listopada 1923 r.
- zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 17 czerwca 1924 r. (Dz.U.24.53.538) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 czerwca 1924 r.