§ 1. - Wprowadzenie odchyleń od "Regulaminu przewozu osób, bagażu i przesyłek ekspresowych na kolejach żelaznych" oraz "Regulaminu przewozu przesyłek towarowych na kolejach żelaznych" przy stosowaniu tych regulaminów w ruchu tymczasowym na kolei Warszawa Młocińska-Łomianki.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1929.31.302

Akt jednorazowy
Wersja od: 15 maja 1929 r.
§  1.
Przewóz osób, psów i bagażu koleją Warszawa Młocińska - Łomianki odbywa się tylko w komunikacji miejscowej tej kolei na zasadzie "Regulaminu przewozu osób, bagażu i przesyłek ekspresowych na kolejach żelaznych" (Dz. U. R. P. Nr. 89, poz. 783) wraz z ewentualnemi późniejszemi zmianami i uzupełnieniami do tegoż regulaminu oraz z odchyleniami (§ 2 R. P. O.) następującemi:

Odchylenia od "Regulaminu przewozu osób, bagażu i przesyłek ekspresowych na kolejach żelaznych" przy stosowaniu tegoż regulaminu na kolei Warszawa Młocińska - Łomianki.

W § 5 punkt 1 zmienia się jak następuje:

"1. Bilety na przejazd jednorazowy sprzedawane są przez konduktorów w wagonie. Podróżny powinien niezwłocznie po wejściu do wagonu wykupić bilet, przyczem należność za niego powinien mieć uprzednio przygotowaną i odliczoną".

Pozatem punkty 3, 4, 5, 6, 7 i 8 - nie mają zastosowania.

W § 6 punkt 2 zmienia się jak następuje:

"2. Bilet powinien zawierać określenie sekcyj taryfowych, na jakie bilet wydano".

§ 8. zmienia się jak następuje:

"Bilet na przejazd jednorazowy ważny jest na przejazd tylko w tym pociągu i wagonie, w którym go sprzedano",

W § 9 punkty 5, 6, 10 i 11 - nie mają zastosowania.

W punktach zaś 12 i 13 nie mają zastosowania słowa: " dla kobiet i".

§§ 10 i 11 - nie mają zastosowania.

§ 12 zmienia się jak następuje:

"Podróżny, który przy kontroli nie może okazać ważnego na przejazd biletu, powinien wykupić 2 bilety normalne za sekcje przez niego przebyte; jeśli zaś nie można odrazu i z całą pewnością ustalić przystanku, na którym podróżny wsiadł do pociągu, 2 bilety normalne za wszystkie sekcje, które przebył pociąg.

Podróżnego, który odmawia uiszczenia bezzwłocznie opłaty powyższej, konduktor ma prawo usunąć z pociągu na najbliższym przystanku i pociągnąć do odpowiedzialności sądowej".

W § 13 punkt 5 uzupełnia się zdaniem: "który wywiesza się w wagonie".

W § 15 punkt 2 zmienia się jak następuje:

"2. Bagaż ręczny pojedyńczego podróżnego nie może przekraczać wymiarów 20 X 40 X 60 cm.; w razie przewozu bagażu ręcznego większych rozmiarów, o ile na to pozwolą warunki miejscowe, nie przekraczającego jednak wymiaru 50 X 50 X 100 cm., pobiera się opłatę, przewidzianą w taryfie".

Punkt 3 zmienia się jak następuje:

"3. W razie ujawnienia bagażu w rozmiarze, przekraczającym 50 X 50 X 100 cm., konduktor ma prawo usunąć bagaż ten z pociągu i pobrać za jego przewóz podwójną należność taryfową jak za bagaż wymiaru 50 X 50 X 100 cm., najmniej 5 zł."

Punkt 5 - nie ma zastosowania.

W pkt. 7 zdanie drugie - nie ma zastosowania.

Punkty 10, 11, 12 i 13 -nie mają zastosowania.

§§ 17, 18, 19, 20 i 21 - nie mają zastosowania.

W § 22 w punkcie 5 słowa: "oznaczoną w taryfie" zmienia się na "100 zł."

W § 26 punkty 1, 2, 3, 4, 5, 7 i 8 - nie mają zastosowania, a punkt 6 zmienia się jak następuje:

"6. Za bilety zagubione lub niewykorzystane w całości lub częściowo należności nie zwraca się".

§§ od 29 do 38 włącznie - nie mają zastosowania.

W § 40 w punkcie 3 słowa "kwity bagażowe" - nie mają zastosowania.

§ 41 zmienia się jak następuje:

"Prawo wnoszenia skargi przeciw kolei żelaznej z umowy o przewóz służy osobie, która przedstawi bilet lub, w razie braku tegoż, udowodni swoje uprawnienie".

§§ 43 i 44 - nie mają zastosowania.

W § 45 w punkcie 2 ustępy a), b), c) i d) - nie mają zastosowania.

§ 46 zmienia się jak następuje:

"Roszczeń wygasłych lub przedawnionych, zgodnie z postanowieniami § 45 nie można wznowić w drodze skargi wzajemnej, ani w drodze ekscepcji".

§§ 47 i 48 oraz §§ od 50 do 64 włącznie - nie mają zastosowania.