Wprowadzenie do stosowania europejskich wymagań bezpieczeństwa lotniczego JAR oraz europejskich wymagań w zakresie ułatwień w lotnictwie cywilnym.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2004.224.2282

Akt obowiązujący
Wersja od: 28 maja 2010 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 5 października 2004 r.
w sprawie wprowadzenia do stosowania europejskich wymagań bezpieczeństwa lotniczego JAR oraz europejskich wymagań w zakresie ułatwień w lotnictwie cywilnym

Na podstawie art. 3 ust. 4 pkt 2 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. Nr 130, poz. 1112, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
1.
Wprowadza się do stosowania następujące europejskie wymagania bezpieczeństwa lotniczego JAR, ustanowione przez Zrzeszenie Władz Lotniczych (JAA):
1)
JAR-11 - Zasady tworzenia i wprowadzania przepisów JAR;
2)
JAR-26 - Dodatkowe wymagania zdatności do lotu;
3) 1
 (uchylony);
4)
JAR-OPS 3 - Zarobkowy przewóz lotniczy (śmigłowce);
5)
JAR-FCL 1 - Licencjonowanie personelu lotniczego (samoloty);
6)
JAR-FCL 2 - Licencjonowanie personelu lotniczego (śmigłowce);
7)
JAR-FCL 3 - Licencjonowanie personelu lotniczego (wymagania medyczne);
8)
JAR-FCL 4 - Licencjonowanie personelu lotniczego (inżynierowie lotniczy);
8a) 2
 JAR-FSTD A - Samolotowe szkoleniowe urządzenia symulacji lotu;
8b) 3
 JAR-FSTD H - Śmigłowcowe szkoleniowe urządzenia symulacji lotu;
9-14) 4
 (uchylone);
15)
JAR-MME/MEL - Minimalne wyposażenie statku powietrznego.
2.
Wymagania, o których mowa w ust. 1, stosuje się z zachowaniem przepisów odrębnych.
Wprowadza się do stosowania europejskie wymagania dotyczące ułatwień w zakresie podniesienia efektywności w lotnictwie cywilnym, ustanowione przez Europejską Konferencję Lotnictwa Cywilnego (ECAC) w Dokumencie 30 ECAC, cz. I.
Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego ogłasza w Dzienniku Urzędowym Urzędu Lotnictwa Cywilnego zgodnie z art. 23 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze wymagania, o których mowa w § 1 ust. 1 i w § 2, oraz ich zmiany.
Ilekroć w przepisach dotychczasowych jest mowa o Wspólnych Przepisach Lotniczych, Wspólnych Wymaganiach Lotniczych lub przepisach stanowionych przez Wspólne Władze Lotnicze (JAA), rozumie się przez to europejskie wymagania bezpieczeństwa lotniczego JAR, w rozumieniu niniejszego rozporządzenia.
Traci moc rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie wprowadzenia do stosowania europejskich wymagań bezpieczeństwa lotniczego JAR (Dz. U. Nr 139, poz. 1329).
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
______

1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 134, poz. 1429).

2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 210, poz. 2036 oraz z 2004 r. Nr 54, poz. 535, Nr 96, poz. 959, Nr 99, poz. 1002, Nr 172, poz. 1805 i Nr 173, poz. 1808.

1 § 1 ust. 1 pkt 3 uchylony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 26 maja 2010 r. (Dz.U.10.93.598) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 28 maja 2010 r.
2 § 1 ust. 1 pkt 8a dodany przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 26 maja 2010 r. (Dz.U.10.93.598) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 28 maja 2010 r.
3 § 1 ust. 1 pkt 8b dodany przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 26 maja 2010 r. (Dz.U.10.93.598) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 28 maja 2010 r.
4 § 1 ust. 1 pkt 9-14 uchylone przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 26 maja 2010 r. (Dz.U.10.93.598) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 28 maja 2010 r.