Wprowadzenie do stosowania europejskich wymagań bezpieczeństwa lotniczego JAR.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2003.139.1329

Akt utracił moc
Wersja od: 8 sierpnia 2003 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 23 czerwca 2003 r.
w sprawie wprowadzenia do stosowania europejskich wymagań bezpieczeństwa lotniczego JAR

Na podstawie art. 3 ust. 4 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. Nr 130, poz. 1112) zarządza się, co następuje:
Wprowadza się do stosowania następujące europejskie wymagania bezpieczeństwa lotniczego JAR, ustanowione przez Zrzeszenie Władz Lotniczych (JAA):
1)
JAR-1 - Definicje i skróty,
2)
JAR-11 - Zasady tworzenia i wprowadzania przepisów JAR,
3)
JAR-21 - Procedury certyfikacji statków powietrznych oraz związanych z nimi wyrobów i części,
4)
JAR-22 - Szybowce i motoszybowce,
5)
JAR-23 - Samoloty kategorii normalnej, użytkowej akrobacyjnej i transportu lokalnego,
6)
JAR-25 - Samoloty duże,
7)
JAR-26 - Dodatkowe wymagania zdatności do lotu,
8)
JAR-27 - Wiropłaty małe,
9)
JAR-29 - Wiropłaty duże,
10)
JAR-34 - Emisje z silników lotniczych,
11)
JAR-36 - Hałas statków powietrznych,
12)
JAR-39 - Dyrektywy zdatności,
13)
JAR-66 - Personel poświadczający obsługę techniczną,
14)
JAR-145 - Zatwierdzone organizacje obsługowe,
15)
JAR-147 - Zatwierdzone organizacje szkolenia personelu poświadczającego obsługę techniczną,
16)
JAR-APU - Pomocnicze zespoły napędowe,
17)
JAR-E - Silniki,
18)
JAR-P - Śmigła,
19)
JAR-TSO - Normy techniczne,
20)
JAR-AWO - Loty w każdych warunkach meteorologicznych,
21)
JAR-VLA - Bardzo lekkie samoloty,
22)
JAR-OPS 1 - Zarobkowy przewóz lotniczy (samoloty),
23)
JAR-OPS 3 - Zarobkowy przewóz lotniczy (śmigłowce),
24)
JAR-FCL 1 - Licencjonowanie personelu lotniczego (samoloty),
25)
JAR-FCL 2 - Licencjonowanie personelu lotniczego (śmigłowce),
26)
JAR-FCL 3 - Licencjonowanie personelu lotniczego (wymagania medyczne),
27)
JAR-FCL 4 - Licencjonowanie personelu lotniczego (inżynierowie lotniczy),
28)
JAR-STD 1A - Samolotowe symulatory lotu,
29)
JAR-STD 2A - Samolotowe urządzenia do szkolenia lotniczego,
30)
JAR-STD 3A - Urządzenia do szkolenia w zakresie procedur lotu i nawigacyjnych (samoloty),
31)
JAR-STD 4A - Urządzenia do podstawowego szkolenia w lotach według wskazań przyrządów,
32)
JAR-STD 1H - Śmigłowcowe symulatory lotu,
33)
JAR-STD 3H - Urządzenia do szkolenia w zakresie procedur lotu i nawigacyjnych (śmigłowce),
34)
JAR-MMEL/MEL - Minimalne wyposażenie statku powietrznego,

z zachowaniem przepisów odrębnych.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego ogłasza w Dzienniku Urzędowym Urzędu Lotnictwa Cywilnego zgodnie z art. 23 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze wymagania, o których mowa w § 1, oraz ich zmiany.
Ilekroć w przepisach dotychczasowych jest mowa o Wspólnych Przepisach Lotniczych, Wspólnych Wymaganiach Lotniczych lub przepisach stanowionych przez Wspólne Władze Lotnicze (JAA), rozumie się przez to europejskie wymagania bezpieczeństwa lotniczego JAR, w rozumieniu niniejszego rozporządzenia.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
______

1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 marca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 32, poz. 302 oraz z 2003 r. Nr 19, poz. 165).