Wpłaty na pokrycie kosztów nadzoru nad działalnością ubezpieczeniową, reasekuracyjną oraz w zakresie pośrednictwa ubezpieczeniowego.
Dz.U.2012.978
Akt utracił mocROZPORZĄDZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 29 sierpnia 2012 r.
w sprawie wpłat na pokrycie kosztów nadzoru nad działalnością ubezpieczeniową, reasekuracyjną oraz w zakresie pośrednictwa ubezpieczeniowego
1) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 170, poz. 1651, z 2004 r. Nr 93, poz. 891 i Nr 96, poz. 959, z 2005 r. Nr 48, poz. 447, Nr 83, poz. 719, Nr 143, poz. 1204 i Nr 163, poz. 1362, z 2006 r. Nr 157, poz. 1119, Nr 170, poz. 1217 i Nr 249, poz. 1832, z 2007 r. Nr 82, poz. 557 i Nr 171, poz. 1206, z 2008 r. Nr 228, poz. 1507, z 2009 r. Nr 42, poz. 341 oraz z 2011 r. Nr 75, poz. 398 i Nr 234, poz. 1388.
2) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 21 grudnia 2009 r. w sprawie wpłat na pokrycie kosztów nadzoru nad działalnością ubezpieczeniową, reasekuracyjną oraz w zakresie pośrednictwa ubezpieczeniowego (Dz. U. Nr 220, poz. 1723), które utraciło moc z dniem 2 listopada 2011 r. na podstawie art. 30 pkt 1 ustawy z dnia 25 marca 2011 r. o zmianie niektórych ustaw związanych z funkcjonowaniem systemu ubezpieczeń społecznych (Dz. U. Nr 75, poz. 398 i Nr 199, poz. 1175).
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
INFORMACJA ZAKŁADU UBEZPIECZEŃ O WPŁACONEJ ZALICZCE
NA POKRYCIE KOSZTÓW NADZORU UBEZPIECZENIOWEGO1)
za ................................
(miesiąc, rok)
Nazwa zakładu ubezpieczeń:
...........................................................................................
...........................................................................................
NIP: ..................................................................................
Poz. | Wyszczególnienie | Kwota w złotych |
1 | Suma składek przypisanych brutto w miesiącu poprzedzającym miesiąc, za który jest uiszczana zaliczka | |
2 | Zaliczka wpłacona na pokrycie kosztów nadzoru ubezpieczeniowego za dany miesiąc (0,0665% kwoty z poz. 1 w zaokrągleniu do pełnych złotych) |
Data polecenia przelewu kwoty z poz. 2:
..................................
Sporządził:2) Zatwierdził:3)
.................................................. ..................................................
(imię i nazwisko oraz numer telefonu (imię i nazwisko oraz numer telefonu
osoby sporządzającej informację) osoby zatwierdzającej informację)
.................................................. ..................................................
(pieczątka i podpis) (pieczątka i podpis)
______
1) Zgodnie z § 1 ust. 2 rozporządzenia przez zakład ubezpieczeń rozumie się także zakład reasekuracji.
2) W przypadku składania informacji w postaci dokumentu elektronicznego wskazuje się imię i nazwisko osoby sporządzającej; podpis tej
osoby nie jest wymagany.
3) W przypadku składania informacji w postaci dokumentu elektronicznego wskazuje się imię i nazwisko osoby zatwierdzającej, a doku-
ment zostaje podpisany przez tę osobę podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP lub bezpiecznym podpisem elektronicz-
nym weryfikowanym przy pomocy kwalifikowanego certyfikatu.
)
ZAŁĄCZNIK Nr 2
DEKLARACJA ZAKŁADU UBEZPIECZEŃ O WNIESIONYCH WPŁATACH
NA POKRYCIE KOSZTÓW NADZORU UBEZPIECZENIOWEGO1)
za ............. rok
Nazwa zakładu ubezpieczeń:
...........................................................................................
...........................................................................................
NIP: ..................................................................................
Poz. | Wyszczególnienie | Kwota w złotych |
1 | Wartość składki przypisanej brutto wszystkich zakładów ubezpieczeń w roku kalendarzowym będącym przedmiotem rozliczenia*) | |
2 | Wartość składki przypisanej brutto danego zakładu ubezpieczeń w roku kalendarzowym będącym przedmiotem rozliczenia | |
3 | Procentowy udział danego zakładu ubezpieczeń w składce przypisanej brutto wszystkich zakładów ubezpieczeń w roku kalendarzowym będącym przedmiotem rozliczenia wyrażony z dokładnością do sześciu miejsc po przecinku | |
4 | Poniesione koszty nadzoru ubezpieczeniowego w roku kalendarzowym będącym przedmiotem rozliczenia*) | |
5 | Kwota należna od danego zakładu ubezpieczeń z tytułu wpłaty na pokrycie kosztów nadzoru ubezpieczeniowego (kwota obliczana jako iloczyn procentowego udziału danego zakładu ubezpieczeń w składce przypisanej brutto wszystkich zakładów ubezpieczeń w danym roku kalendarzowym oraz poniesionych ogółem kosztów nadzoru ubezpieczeniowego w danym roku kalendarzowym; jeżeli wartość kwoty należnej jest wyższa niż iloczyn procentowego udziału danego zakładu ubezpieczeń w składce przypisanej brutto wszystkich zakładów ubezpieczeń w danym roku kalendarzowym oraz kwoty stanowiącej 0,14%, należy wpisać kwotę równą temu iloczynowi) | |
6 | Suma zaliczek wpłaconych przez dany zakład ubezpieczeń za dany rok kalendarzowy będący przedmiotem rozliczenia | |
7 | Niedopłata (kwota z poz. 5 pomniejszona o kwotę z poz. 6; jeżeli różnica jest liczbą ujemną, wpisać 0) | |
8 | Nadpłata (kwota z poz. 6 pomniejszona o kwotę z poz. 5; jeżeli różnica jest liczbą ujemną, wpisać 0) Zwrot na podany poniżej rachunek bankowy: .............................................................................................................................. |
Data polecenia przelewu kwoty z poz. 7:
...........................................
Sporządził:2) Zatwierdził:3)
.................................................. ..................................................
(imię i nazwisko oraz numer telefonu (imię i nazwisko oraz numer telefonu
osoby sporządzającej informację) osoby zatwierdzającej informację)
.................................................. ..................................................
(pieczątka i podpis) (pieczątka i podpis)
______
*) Dane ogłaszane w formie komunikatu Przewodniczącego Komisji Nadzoru Finansowego w Dzienniku Urzędowym Komisji Nadzoru
Finansowego.
1) Zgodnie z § 1 ust. 2 rozporządzenia przez zakład ubezpieczeń rozumie się także zakład reasekuracji.
2) W przypadku składania informacji w postaci dokumentu elektronicznego wskazuje się imię i nazwisko osoby sporządzającej; podpis tej
osoby nie jest wymagany.
3) W przypadku składania informacji w postaci dokumentu elektronicznego wskazuje się imię i nazwisko osoby zatwierdzającej, a doku-
ment zostaje podpisany przez tę osobę podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP lub bezpiecznym podpisem elektronicz-
nym weryfikowanym przy pomocy kwalifikowanego certyfikatu.
)
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Akty prawne liczba obiektów na liście: (12)
Akty wykonawcze liczba obiektów na liście: (8)
- Wartość składki przypisanej brutto zakładów ubezpieczeń i zakładów reasekuracji oraz wysokość kosztów nadzoru nad działalnością ubezpieczeniową, reasekuracyjną oraz w zakresie pośrednictwa ubezpieczeniowego w 2015 r.
- Wartość składki przypisanej brutto zakładów ubezpieczeń i zakładów reasekuracji oraz wysokości kosztów nadzoru nad działalnością ubezpieczeniową, reasekuracyjną oraz w zakresie pośrednictwa ubezpieczeniowego w 2014 r.
- Wstrzymanie wpłat zaliczek na pokrycie kosztów nadzoru nad działalnością ubezpieczeniową, reasekuracyjną oraz w zakresie pośrednictwa ubezpieczeniowego za 2014 r.