§ 6. - Wpłaty na pokrycie kosztów nadzoru nad działalnością ubezpieczeniową, reasekuracyjną oraz w zakresie pośrednictwa ubezpieczeniowego.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2016.1363

Akt utracił moc
Wersja od: 30 sierpnia 2016 r.
§  6. 
1. 
Należną wpłatę za dany rok kalendarzowy zakład ubezpieczeń uiszcza w terminie do dnia 31 października danego roku kalendarzowego na rachunek urzędu obsługującego Komisję Nadzoru Finansowego, zwaną dalej "Komisją".
2. 
Do ustalenia należnej wpłaty zakład ubezpieczeń przyjmuje dane ze zbadanego i zatwierdzonego sprawozdania finansowego za poprzedni rok kalendarzowy, a w przypadku zakładu ubezpieczeń, którego rok obrotowy obejmuje okres inny niż rok kalendarzowy - dane ze zbadanego i zatwierdzonego sprawozdania finansowego za rok obrotowy zakończony w poprzednim roku kalendarzowym.
3. 
Wraz z dokonaniem należnej wpłaty, w terminie nie dłuższym niż 5 dni od dnia jej uiszczenia, zakład ubezpieczeń przekazuje Komisji deklarację zawierającą:
1)
nazwę zakładu ubezpieczeń;
2)
wysokość należnej wpłaty wraz ze wskazaniem składki przypisanej brutto w poprzednim roku kalendarzowym albo w roku obrotowym zakończonym w poprzednim roku kalendarzowym, wartości zastosowanej stawki ważonej oraz kwoty pomniejszenia albo powiększenia, o których mowa w § 2 ust. 2, ze wskazaniem wartości zastosowanego współczynnika korygującego;
3)
kwotę wpłaty dokonanej na rachunek bankowy urzędu obsługującego Komisję;
4)
datę wpłaty, o której mowa w pkt 3.
4. 
Deklaracja, o której mowa w ust. 3, może być składana w postaci dokumentu elektronicznego w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352).
5. 
Deklarację sporządza się na formularzu, którego wzór określa załącznik do rozporządzenia.