Wolna (nadwodna) burta statków morskich i międzynarodowe świadectwa wolnej burty.
Dz.U.1942.3.5
Akt utracił mocROZPORZĄDZENIE
MINISTRA PRZEMYSŁU I HANDLU
z dnia 24 marca 1942 r.
o wolnej (nadwodnej) burcie statków morskich i o międzynarodowych świadectwach wolnej burty.
od wybrzeża Grenlandii wzdłuż południka 50 stopnia długości W.-do równoleżnika 45 stopnia szerokości N., wzdłuż równoleżnika 45 stopnia szerokości N. aż do południka 15 stopnia długości W., wzdłuż tego południka aż do równoleżnika 60 stopnia szerokości N., wzdłuż równoleżnika 60 stopnia szerokości N. aż do zachodniego wybrzeża Norwegii (Bergen uważa się za położony na granicy tego obszaru i obszaru znajdującego się bezpośrednio na południe od niego).
Zaświadczenie winno być umieszczone na międzynarodowym świadectwie wolnej burty lub w inny sposób połączone z nim.
ZAŁĄCZNIK
WZÓR ZAŚWIADCZENIA NA MIĘDZYNARODOWYM ŚWIADECTWIE WOLNEJ BURTY.
WZÓR ZAŚWIADCZENIA NA MIĘDZYNARODOWYM ŚWIADECTWIE WOLNEJ BURTY.
Na skutek stwierdzenia przez (uwaga 1) ... że wskazany wyżej statek, jeżeli będzie naładowany stosownie do postanowień § 4 ust. (1) rozporządzenia Ministra Przemysłu i Handlu z dnia 24 marca 1942 r. o wolnej (nadwodnej) burcie i o międzynarodowych świadectwach wolnej burty (Dz.U.R.P. Nr 3, poz. 5) będzie odpowiadał warunkom bezpieczeństwa, niniejszym zaświadcza się, że § 4 ust. (1) tegoż rozporządzenia, z poniższymi ograniczeniami, ma zastosowanie do tego statku i że skutkiem tego, z tymiż ograniczeniami, jego odnośne właściwe linie ładunkowe są następujące:
OGRANICZENIA
Niniejsze zaświadczenie jest bez znaczenia gdy statek:
(uwaga 2) w czasie między 16 września a 15 października (obie daty włącznie) znajduje się na następującym obszarze:
Obszar 1. Obszar położony w obrębie i na północ od następującej linii: linia wykreślona od wybrzeża Grenlandii wzdłuż południka 50 stopnia długości W. do równoleżnika 45 stopnia szerokości N. wzdłuż równoleżnika 45 stopnia szerokości N. aż do południka 15 stopnia długości W., wzdłuż tego południka aż do równoleżnika 60 stopnia szerokości N., wzdłuż równoleżnika 60 stopnia szerokości N. aż do zachodniego wybrzeża Norwegii (Bergen uważa się za położony na granicy tego obszaru i obszaru znajdującego się bezpośrednio na południe od niego):
(uwaga 3) przewozi ładunek pokładowy drzewa stosownie do przepisów o ładunkach drzewnych;
(uwaga 4) znajduje się na jednym z następujących obszarów:
A. Obszar 1.
Obszar położony w obrębie i na północ od następującej linii: linia wykreślona od wybrzeża Grenlandii wzdłuż południka 50 stopnia długości W. do równoleżnika 45 stopnia szerokości N., wzdłuż równoleżnika 45 stopnia szerokości N. aż do południka 15 stopnia długości W., wzdłuż tego południka aż do równoleżnika 00 stopnia szerkości N., wzdłuż równoleżnika 60 stopnia szerokości N. aż do zachodniego wybrzeża Norwegii (Bergen uważa się za położony na granicy tego obszaru i obszaru znajdującego się bezpośrednio na południe od niego).
B. Obszar 2.
Obszar położony na północ od linii prowadzącej od wschodniego wybrzeża Ameryki Północnej wzdłuż równoleżnika 36 stopnia szerokości N. do Taryfy w Hiszpanii, nie wyłączając Morza Bałtyckiego.
Podpisano w..... dnia... 194... r.
Nazwa Instytucji Wystawiającej i Podpis:
Uwagi dla władzy lub instytucji wystawiającej.
1. Wpisać nazwę władzy lub instytucji wystawiającej.
2. Ma zastosowanie we wszystkich wypadkach, z wyjątkiem gdy statek ma 330 stóp długości lub mniej; w tym ostatnim wypadku należy ustęp ten skreślić.
3. Na zastosowanie tylko w wypadku gdy statek jest ocechowany drzewnymi liniami ładunkowymi; w pozostałych wypadkach należy ustęp ten skreślić.
4. Ma zastosowanie tylko do statków długości 330 stóp lub; mniej; w pozostałych wypadkach należy ustęp ten skreślić.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Akty prawne liczba obiektów na liście: (4)
Akty zmieniane liczba obiektów na liście: (1)
Podstawa prawna liczba obiektów na liście: (3)
- Bezpieczeństwo statków morskich.
- Ratyfikacja międzynarodowej konwencji o linjach ładunkowych, podpisanej w Londynie dnia 5 lipca 1930 r., wraz z protokółem końcowym, załącznikami I, II, III, IV, oraz aktem końcowym międzynarodowej konferencji o linjach ładunkowych z 1930 r.
- Bezpieczeństwo statków morskich.