§ 2. - Wnioski o zmianę wpisu do rejestru brokerów.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2022.2382 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 21 listopada 2022 r.
§  2. 
1. 
Wniosek składa się za pośrednictwem strony internetowej Komisji Nadzoru Finansowego, zwanej dalej "organem nadzoru", na bezpłatnym formularzu elektronicznym.
2. 
Adres strony internetowej, pod którym jest udostępniany formularz elektroniczny do składania wniosków, organ nadzoru publikuje w Biuletynie Informacji Publicznej organu nadzoru.
3. 
Wniosek jest składany przez:
1)
brokera albo przez osobę uprawnioną - w przypadku brokera będącego osobą fizyczną;
2)
osobę uprawnioną - w przypadku brokera będącego osobą prawną.
4. 
Broker ubezpieczeniowy lub broker reasekuracyjny, będący osobą fizyczną, może przekazać do organu nadzoru informację o osobach uprawnionych do składania wniosków, obejmującą dane identyfikujące brokera oraz:
1)
imię i nazwisko oraz numer PESEL osoby uprawnionej - w przypadku, gdy osoba uprawniona będzie składać wniosek w sposób, o którym mowa w ust. 6;
2)
imię i nazwisko oraz numer paszportu, numer dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość osoby uprawnionej - w przypadku, gdy osoba uprawniona będzie składać wniosek w sposób, o którym mowa w ust. 7.
5. 
Broker ubezpieczeniowy lub broker reasekuracyjny będący osobą prawną, przekazuje do organu nadzoru informację o osobach uprawnionych do składania wniosków, obejmującą dane identyfikujące brokera oraz:
1)
imię i nazwisko oraz numer PESEL osoby uprawnionej - w przypadku, gdy osoba uprawniona będzie składać wniosek w sposób, o którym mowa w ust. 6;
2)
imię i nazwisko oraz numer paszportu, numer dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość osoby uprawnionej - w przypadku, gdy osoba uprawniona będzie składać wniosek w sposób, o którym mowa w ust. 7.
6. 
Złożenie wniosku na formularzu elektronicznym następuje po uwierzytelnieniu brokera ubezpieczeniowego, brokera reasekuracyjnego lub osoby uprawnionej za pomocą środka identyfikacji elektronicznej wydanego w systemie identyfikacji elektronicznej przyłączonym do węzła krajowego identyfikacji elektronicznej, o którym mowa w ustawie z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1797).
7. 
Broker ubezpieczeniowy, broker reasekuracyjny lub osoba uprawniona, która nie posiada danych wymaganych do uzyskania środka identyfikacji elektronicznej, o którym mowa w ust. 6, składa wniosek w formie pisemnej w postaci wydruku formularza, o którym mowa w § 2 ust. 1, opatrzony własnoręcznym podpisem.