§ 7. - Wnioski o wpis do rejestru agentów ubezpieczeniowych i agentów oferujących ubezpieczenia uzupełniające.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2022.2059 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 7 października 2022 r.
§  7. 
1. 
Wniosek o wpis lub wniosek o zmianę wpisu, w zakresie dotyczącym danych osób lub podmiotów, o których mowa w art. 55 ust. 4 ustawy, składa się na podstawie:
1)
oświadczenia agenta ubezpieczeniowego lub agenta oferującego ubezpieczenia uzupełniające w zakresie danych osobowych, o których mowa w art. 55 ust. 1 pkt 2 ustawy, oraz o wysokości posiadanych przez te osoby akcji lub udziałów w kapitale zakładowym agenta - w przypadku osób fizycznych;
2)
oświadczenia agenta ubezpieczeniowego lub agenta oferującego ubezpieczenia uzupełniające w zakresie danych dotyczących podmiotu, o których mowa w art. 55 ust. 2 pkt 2 lit. a-c ustawy, oraz o wysokości posiadanych przez te podmioty akcji lub udziałów w kapitale zakładowym agenta - w przypadku przedsiębiorców niebędących osobami fizycznymi.
2. 
W okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego, stanu epidemii albo stanu nadzwyczajnego wniosek o wpis lub wniosek o zmianę wpisu w zakresie, o którym mowa w ust. 1, może zostać złożony na podstawie kopii dokumentów, o których mowa w ust. 1. Przepis § 5 ust. 3 stosuje się odpowiednio.