§ 5. - Wnioski o wpis do rejestru agentów ubezpieczeniowych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2014.1376

Akt utracił moc
Wersja od: 10 października 2014 r.
§  5.
1.
Zakład ubezpieczeń niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni, zawiadamia organ nadzoru o:
1)
cofnięciu lub wygaśnięciu upoważnienia do składania wniosków o wpis i wniosków o zmianę wpisu;
2)
utracie hasła.
2.
Organ nadzoru blokuje dostęp do systemu teleinformatycznego organu nadzoru osobie, która nie posiada ważnego upoważnienia do składania wniosków o wpis bądź wniosków o zmianę wpisu, oraz w przypadku utraty hasła.
3.
W przypadku utraty hasła organ nadzoru może przyznać nowe hasło umożliwiające dostęp do systemu teleinformatycznego na podstawie pisemnego wniosku zakładu ubezpieczeń.
4.
Wniosek, o którym mowa w ust. 3, zawiera:
1)
imię i nazwisko, datę urodzenia oraz miejsce zamieszkania osoby odpowiedzialnej w zakładzie ubezpieczeń za składanie wniosków o wpis i wniosków o zmianę wpisu;
2)
adres lub adres elektroniczny, na który organ nadzoru ma przesłać nowe hasło umożliwiające dostęp do systemu teleinformatycznego.
5.
Do wniosku, o którym mowa w ust. 3, dołącza się dokument potwierdzający uprawnienie osoby składającej wniosek do reprezentowania zakładu ubezpieczeń.