Wniosek o umieszczenie leku lub wyrobu medycznego w wykazach.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2008.216.1379

Akt utracił moc
Wersja od: 5 grudnia 2008 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA1)
z dnia 27 listopada 2008 r.
w sprawie wniosku o umieszczenie leku lub wyrobu medycznego w wykazach

Na podstawie art. 39 ust. 9 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 164, poz. 1027 i Nr 216, poz. 1367) zarządza się, co następuje:
Rozporządzenie określa:
1)
wzór wniosku, o którym mowa w art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, o umieszczenie leku lub wyrobu medycznego w wykazach:
a)
leków podstawowych i uzupełniających,
b)
leków i wyrobów medycznych, które mogą być przepisywane bezpłatnie, za opłatą ryczałtową lub częściową odpłatnością osobom chorującym na choroby zakaźne lub psychiczne oraz upośledzonym umysłowo, a także chorującym na niektóre choroby przewlekłe, wrodzone lub nabyte;
2)
sposób składania wniosku, o którym mowa w pkt 1;
3)
format przekazywanych danych.
Wzór wniosku, o którym mowa w § 1 pkt 1, został określony w załączniku do rozporządzenia.
1. 
Wniosek składa się w formie pisemnej oraz w wersji elektronicznej w formacie arkusza kalkulacyjnego z rozszerzeniem ODS na informatycznym nośniku danych.
2. 
Wniosek składa się w zamkniętej kopercie lub paczce, na których należy umieścić następujące informacje:
1)
wyrazy "wniosek refundacyjny";
2)
dane adresowe wnioskodawcy.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.2)
______

1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. Nr 216, poz. 1607).

2) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 21 grudnia 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu informacji zawartych we wnioskach o umieszczenie leku lub wyrobu medycznego w wykazach, sposobu składania wniosków oraz trybu i terminów ich rozpatrywania (Dz. U. Nr 276, poz. 2741), które utraciło moc z dniem 29 marca 2008 r. na podstawie art. 18 pkt 1 ustawy z dnia 24 sierpnia 2007 r. o zmianie ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 166, poz. 1172).

ZAŁĄCZNIK 

WZÓR

(Wypełnia pracownik Ministerstwa Zdrowia)

numer wniosku
data złożenia wniosku
data wpływu wniosku
podpis pracownika
WNIOSEK O UMIESZCZENIE LEKU LUB WYROBU MEDYCZNEGO* W WYKAZACH LEKÓW PODSTAWOWYCH I UZUPEŁNIAJĄCYCH ORAZ LEKÓW I WYROBÓW MEDYCZNYCH, KTÓRE MOGĄ BYĆ PRZEPISYWANE BEZPŁATNIE, ZA OPŁATĄ RYCZAŁTOWĄ LUB CZĘŚCIOWĄ ODPŁATNOŚCIĄ OSOBOM CHORUJĄCYM NA CHOROBY ZAKAŹNE LUB PSYCHICZNE ORAZ UPOŚLEDZONYM UMYSŁOWO, A TAKŻE CHORUJĄCYM NA NIEKTÓRE CHOROBY PRZEWLEKŁE, WRODZONE LUB NABYTE
1Oznaczenie wnioskodawcy (firma)
2Siedziba
3Adres
4Imię i nazwisko pełnomocnika
5Adres do korespondencji
6Nr telefonu
7Faks
8E-mail
9Nazwa leku/wyrobu medycznego*
10Nazwa (-y) międzynarodowa(-e) substancji czynnej
11Postać farmaceutyczna leku/kategoria i grupa rodzajowa wyrobu medycznego*
12Dawka leku/wielkości wyrobu medycznego*
13Jednostka dawki leku/jednostka wielkości wyrobu medycznego*
14Wielkość opakowania zewnętrznego
15Rodzaj opakowania zewnętrznego
16Kategoria dostępności leku/klasa wyrobu medycznego*
17Kod zgodny z systemem EAN UCC
18Kod ATC do 4 poziomu
19Numer pozwolenia na dopuszczenie do obrotu/numer wpisu lub zgłoszenia do Rejestru wyrobów medycznych i podmiotów odpowiedzialnych za wprowadzenie ich do obrotu i używania leku/wyrobu medycznego*
20Data ważności pozwolenia leku
21Średnia cena sprzedaży w RP1) w ciągu roku w okresie ostatnich dwóch lat2)Rok ......Rok .......
[PLN]
22Dostawy w RP w okresie ostatnich dwóch lat 3)[ilość opak.]
23Roczny plan dostaw w przypadku objęcia refundacjąRok ......
[ilość opak.]
24Proponowana przez wnioskodawcę cena po umieszczeniu w wykazie1)[PLN]
25Wielkość DDD (zgodnie z WHO) leku
26Jednostka DDD leku
27Dzienny koszt terapii lekiem/wyrobem medycznym*[PLN]
28Czas standardowej terapii5)[w dniach]
29Średni koszt standardowej terapii lekiem/wyrobem medycznym*5)[PLN]
30PaństwoDopuszczenie do obrotu TAK/NIEWalutaCena zbytu netto1)Refundacja ze środków publicznych TAK/NIEPoziom refundacjiWielkość sprzedaży w skali roku
31Cena sprzedaży1) leku/wyrobu medycznego* w poszczególnych państwach członkowskich UE4)Austria
32Belgia
33Bułgaria
34Cypr
35Czechy
36Dania
37Estonia
38Finlandia
39Francja
40Grecja
41Hiszpania
42Holandia
43Irlandia
44Litwa
45Luksemburg
46Łotwa
47Malta
48Niemcy
49Portugalia
50Rumunia
51Słowacja
52Słowenia
53Szwecja
54Węgry
55Wielka Brytania
56Włochy
57Wskazanie proponowanego wykazu dla leku/wyrobu medycznego*
[]Wykaz leków podstawowych
[]Wykaz leków uzupełniających
[]Wykaz leków i wyrobów medycznych przepisywanych chorującym na choroby zakaźne lub psychiczne oraz upośledzonym umysłowo, a także chorującym na niektóre choroby przewlekłe, wrodzone lub nabyte
58Wskazanie wnioskowanego poziomu odpłatności dla leku/wyrobu medycznego*
[] Bezpłatnie[] Ryczałt[] 30 %[] 50 %
59Określenie zakresu wskazań medycznych dla leku/wyrobu medycznego*
60Określenie wskazań medycznych, w których lek/wyrób medyczny* ma być refundowany
61Uzasadnienie wniosku i proponowanej ceny
62Oświadczam, że w chwili składania wniosku lek/wyrób medyczny* jest dostępny w obrocie na terytorium RP (podpis osoby upoważnionej)
63Oświadczam, że zobowiązuję się do zapewnienia ciągłości dostaw leku/wyrobu medycznego* w przypadku umieszczenia go w wykazach, o których mowa w art. 36 ust. 5 pkt 1 i art. 37 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (podpis osoby upoważnionej)

Dokumenty stanowiące załączniki do wniosku

64. Aktualny odpis z rejestru, do którego przedsiębiorca jest wpisany, lub równoważny mu dokument wystawiony poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, wydany nie wcześniej niż trzy miesiące przed dniem złożenia wniosku; w przypadku przedsiębiorców zagranicznych należy dodatkowo dołączyć tłumaczenie odpisu na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.

65. Dla leku, którego substancja czynna nie jest umieszczona w wykazach, o których mowa w art. 36 ust. 5 pkt 1 i art. 37 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych:

a) analiza skuteczności klinicznej,

b) analiza efektywności kosztowej,

c) analiza wpływu na ogólne koszty refundacji.

Powyższe analizy należy nadesłać w dwóch egzemplarzach zarówno w formie pismenej, jak i w formie elektronicznej.

Drugi z egzemplarzy należy oznaczyć słowem "kopia".

66. Analiza wpływu na ogólne koszty refundacji dla leku, którego substancja czynna jest umieszczona w wykazach, o których mowa w art. 36 ust. 5 pkt 1 i art. 37 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, i dla jego odpowiednika.

67. Dowód wniesienia opłaty za złożenie wniosku.

68. Kopia decyzji dopuszczenia do obrotu, jeżeli dotyczy.

....................... ................................

(miejscowość, data) (podpis osoby upoważnionej

do reprezentowania wnioskodawcy)

1) Cena zbytu netto leku/wyrobu medycznego* (bez uwzględniania marż i VAT).

2) W przypadku produktu pochodzącego z importu powinna to być średnia ważona cena CIF opakowania jednostkowego wynikająca ze wszystkich transakcji danego okresu.

3) Źródło danych w przypadku leku/wyrobu medycznego* pochodzącego z importu stanowi dokument wprowadzenia serii leku/wyrobu medycznego* na polski obszar celny-SAD.

4) Dane nie starsze niż 3 miesiące.

5) W przypadku choroby przewlekłej należy napisać: nie dotyczy, choroba przewlekła.

* Niepotrzebne skreślić.