Art. 4. - Węgry-Polska. Umowa o komunikacji lotniczej. Budapeszt.1947.08.28.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1948.16.109

Akt utracił moc
Wersja od: 13 grudnia 1947 r.
Artykuł  4.
a)
Paliwo, smary i części zamienne, wwiezione na terytorium Umawiającej się Strony przez drugą Umawiającą się Stronę lub przez jej obywateli i przeznaczone wyłącznie na użytek cywilnych samolotów przedsiębiorstw przewozu powietrznego Umawiających się Stron upoważnionych do eksploatacji linii opisanych w Załączniku, będą traktowane zgodnie z zasadą narodu najbardziej uprzywilejowanego w przedmiocie nakładania opłat celnych, inspekcyjnych lub innych opłat krajowych przez Umawiającą się Stronę, na terytorium której znalazł się samolot.
b)
Wszystkie samoloty jednej z Umawiających się Stron używane na liniach, będących przedmiotem niniejszej Umowy, jak również paliwo, smary, części zamienne, zwykłe wyposażenie i zapasy podróżne, pozostające na pokładzie cywilnych samolotów przedsiębiorstw przewozu powietrznego Umawiających się Stron upoważnionych do eksploatacji linii opisanych w Załączniku, będą przy ich przybyciu na terytorium drugiej Umawiającej się Strony lub przy jego opuszczeniu zwolnione od opłat celnych, inspekcyjnych lub innych podobnych, nawet w przypadku, gdy te zapasy byłyby użyte lub zużyte przez te samoloty podczas lotów ponad wspomnianym terytorium.

Co się tyczy części zamiennych w ten sposób zwolnionych, to one będą mogły być wyładowane i zmagazynowane w portach lotniczych drugiej Umawiającej się Strony, pozostając całkowicie pod kontrolą celną tej ostatniej.