Art. 11. - Węgry-Polska. Umowa o komunikacji lotniczej. Budapeszt.1947.08.28.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1948.16.109

Akt utracił moc
Wersja od: 13 grudnia 1947 r.
Artykuł  11.
a)
Żaden samolot przedsiębiorstwa przewozu powietrznego, wyznaczonego przez Umawiającą się Stronę w celu eksploatacji linii, wymienionych w Załączniku, nie będzie mógł być zajęty lub zatrzymany ani nie będzie mógł uzasadniać jakiegokolwiek dochodzenia przeciwko jego właścicielowi lub użytkownikowi, ani też uzasadniać jakiejkolwiek akcji wykonywanej przez tę Umawiającą się Stronę lub w jej imieniu lub przez osobę rezydującą na jej terytorium z tej racji, że konstrukcja, mechanizm, części zamienne, akcesoria, stery lub całość składająca się na samolot stanowiłyby naruszenie patentu, rysunku lub jakiegokolwiek wzoru, zarejestrowanego w Państwie, na którego terytorium znalazł się samolot. Rozumie się przy tym, że w żadnym przypadku nie może być wymagane w Państwie, na którego terytorium znalazł się samolot, złożenie kaucji w związku ze zwolnieniem ze wzmiankowanego zajęcia lub zatrzymania.
b)
Postanowienia ustępu a) niniejszego artykułu będą stosowane również do zmagazynowania części i akcesorii zamiennych samolotu jak również do prawa użytkowania lub zmontowania części i akcesorii dla reparacji samolotów jednej Umawiającej się Strony na terytorium drugiej Umawiającej się Strony. Rozumie się przy tym, że wszystkie części zamienne lub akcesoria opatentowane, zmagazynowane w ten sposób, nie będą mogły być sprzedane lub rozprowadzone wewnątrz Państwa, na terytorium którego znalazł się samolot, lub eksportowane w celach handlowych poza granice tego Państwa.