Warunki wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników uczelni państwowych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2001.107.1182

Akt utracił moc
Wersja od: 1 stycznia 2005 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 26 września 2001 r.
w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników uczelni państwowych.

Na podstawie art. 117a ust. 1 ustawy z dnia 12 września 1990 r. o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 65, poz. 385, z 1991 r. Nr 104, poz. 450, z 1992 r. Nr 54, poz. 254 i Nr 63, poz. 314, z 1994 r. Nr 1, poz. 3, Nr 43, poz. 163, Nr 105, poz. 509 i Nr 121, poz. 591, z 1996 r. Nr 5, poz. 34 i Nr 24, poz. 110, z 1997 r. Nr 28, poz. 153, Nr 96, poz. 590, Nr 104, poz. 661, Nr 121, poz. 770 i Nr 141, poz. 943, z 1998 r. Nr 50, poz. 310, Nr 106, poz. 668 i Nr 162, poz. 1115 i 1118, z 2000 r. Nr 120, poz. 1268 i Nr 122, poz. 1314 oraz z 2001 r. Nr 85, poz. 924) zarządza się, co następuje:
1.
Przepisy rozporządzenia, z zastrzeżeniem ust. 2, stosuje się do pracowników, o których mowa w art. 75 ustawy z dnia 12 września 1990 r. o szkolnictwie wyższym, zwanej dalej "ustawą".
2.
Warunki wynagradzania pracowników zatrudnionych w muzeach, klubach kultury, świetlicach oraz instruktorów studenckiego ruchu artystycznego regulują przepisy odrębne.
Rozporządzenie określa:
1)
wysokość minimalnej i maksymalnej stawki wynagrodzenia zasadniczego w odniesieniu do poszczególnych stanowisk,
2)
wysokość i warunki przyznawania:
a)
wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe,
b)
dodatkowego wynagrodzenia,
c)
dodatków do wynagrodzenia,
3)
wykaz podstawowych stanowisk pracy i wymagania kwalifikacyjne dla pracowników niebędących nauczycielami akademickimi,
4)
składniki wynagrodzenia, które są wypłacane nauczycielowi akademickiemu miesięcznie z góry,
5)
wysokość i warunki ustalania wynagrodzenia za prowadzenie działalności, o której mowa w art. 100 ust. 2 ustawy.
Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o właściwym ministrze, rozumie się przez to ministra sprawującego nadzór nad działalnością uczelni.
1.
Ustala się tabele:
1)
miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli akademickich, stanowiącą załącznik nr 1 do rozporządzenia,
2)
miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego bibliotekarzy dyplomowanych i dyplomowanych pracowników dokumentacji i informacji naukowej, stanowiącą załącznik nr 2 do rozporządzenia,
3)
miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, z wyłączeniem pracowników bibliotecznych oraz pracowników dokumentacji i informacji naukowej, posiadających uprawnienia bibliotekarzy dyplomowanych i dyplomowanych pracowników dokumentacji i informacji naukowej, stanowiącą załącznik nr 3 do rozporządzenia,
4)
godzinowych stawek wynagrodzenia zasadniczego pracowników zatrudnionych na stanowiskach robotniczych, stanowiącą załącznik nr 4 do rozporządzenia,
5)
podstawowych stanowisk, kwalifikacji i zaszeregowania pracowników naukowo-technicznych, administracyjnych, ekonomicznych i obsługi, oraz kwalifikacji i zaszeregowania pracowników zatrudnionych na stanowiskach robotniczych do kategorii godzinowych stawek wynagrodzenia zasadniczego, stanowiące załącznik nr 5 do rozporządzenia,
6)
stanowisk, kwalifikacji i zaszeregowania:
a)
pracowników bibliotecznych oraz pracowników dokumentacji i informacji naukowej, stanowiącą załącznik nr 6 do rozporządzenia,
b)
pracowników działalności wydawniczej i poligraficznej, stanowiącą załącznik nr 7 do rozporządzenia,
c)
pracowników należących do personelu lotniczego, zatrudnionych w ośrodkach kształcenia lotniczego, stanowiącą załącznik nr 8 do rozporządzenia,
7)
miesięcznych stawek dodatku funkcyjnego dla nauczycieli akademickich pełniących funkcje kierownicze, stanowiącą załącznik nr 9 do rozporządzenia,
8)
miesięcznych stawek dodatku funkcyjnego dla pracowników bibliotecznych i dokumentacji i informacji naukowej, stanowiącą załącznik nr 10 do rozporządzenia,
9)
miesięcznych stawek dodatku funkcyjnego dla pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, stanowiącą załącznik nr 11 do rozporządzenia.
2.
Ustala się warunki przyznawania pracownikom należącym do personelu lotniczego zatrudnionym w ośrodkach kształcenia lotniczego równoważnika pieniężnego w zamian za wyżywienie, stanowiące załącznik nr 12 do rozporządzenia.
Godzinową stawkę wynagrodzenia zasadniczego wynikającego z osobistego zaszeregowania pracownika oraz dodatków określonych stawką miesięczną ustala się dzieląc miesięczną stawkę przez liczbę godzin pracy przypadających do przepracowania w danym miesiącu, a w odniesieniu do nauczycieli akademickich - przez 156 godzin.
1.
Stawki wynagrodzenia zasadniczego ustalone w załącznikach nr 1-4 do rozporządzenia przysługują pracownikom zatrudnionym w pełnym wymiarze czasu pracy.
2.
Pracownikom zatrudnionym w niepełnym wymiarze czasu pracy przysługują wszystkie składniki wynagrodzenia w wysokości proporcjonalnej do wymiaru czasu pracy wynikającego ze stosunku pracy. Zasada ta nie dotyczy dodatków za prace wykonywane w warunkach szkodliwych dla zdrowia lub uciążliwych, o których mowa w § 25-30.
Za godziny ponadwymiarowe, o których mowa w art. 102 ustawy, nauczyciele akademiccy otrzymują wynagrodzenie obliczone według następujących stawek:
Lp.StanowiskoStawka za godzinę obliczeniową, odpowiadającą 45 minutom
123
1Profesor zwyczajny, profesor nadzwyczajny posiadający tytuł naukowy1,5%-3,6% minimalnego wynagrodzenia zasadniczego profesora zwyczajnego, określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia
2Profesor nadzwyczajny posiadający stopień naukowy doktora habilitowanego lub doktora, docent, adiunkt posiadający stopień naukowy doktora habilitowanego1,5%-3,6% minimalnego wynagrodzenia zasadniczego profesora nadzwyczajnego posiadającego stopień naukowy doktora habilitowanego, określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia
3Adiunkt posiadający stopień naukowy doktora, starszy wykładowca1,8%-3,6% minimalnego wynagrodzenia zasadniczego adiunkta posiadającego stopień naukowy doktora, określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia
4Asystent, wykładowca, lektor, instruktor1,8%-3,9% minimalnego wynagrodzenia zasadniczego asystenta, określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia
W czasie choroby lub innej nieprzewidzianej, usprawiedliwionej nieobecności nauczyciela akademickiego godziny zajęć dydaktycznych, które według planu zajęć przypadałyby na okres tej nieobecności, zalicza się, dla celów ustalenia liczby godzin zajęć dydaktycznych, jako godziny przepracowane zgodnie z planem.
Nauczycielowi akademickiemu, dla którego nie zaplanowano obciążenia dydaktycznego z powodu jego zatrudnienia po rozpoczęciu roku akademickiego, przewidzianej nieobecności w pracy związanej między innymi z długotrwałą chorobą, urlopem bezpłatnym lub innym zwolnieniem od pracy, odbywaniem służby wojskowej, urlopem macierzyńskim albo ustania stosunku pracy przed zakończeniem roku akademickiego, zalicza się do przepracowanych godzin zajęć dydaktycznych jedną trzydziestą ustalonego dla danego stanowiska rocznego pensum za każdy tydzień nieobecności przypadającej za okres, w którym prowadzone są w uczelni zajęcia dydaktyczne.
Wynagrodzenie za pracę w godzinach ponadwymiarowych przyznaje się, po dokonaniu rozliczenia faktycznych godzin zajęć dydaktycznych, raz w roku, po zakończeniu roku akademickiego, z tym że rektor może zarządzić rozliczanie tych zajęć w krótszych okresach.
Wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe ustala się na podstawie stawek obowiązujących w ostatnim dniu okresu, którego dotyczy rozliczenie pensum; wynagrodzenie wypłacone za okresy krótsze niż rok akademicki nie podlega przeliczeniu.
Dodatkowe wynagrodzenie jest przyznawane nauczycielom akademickim za:
1)
udział w pracach związanych z postępowaniem rekrutacyjnym,
2)
udział w działalności leczniczej, profilaktycznej i diagnostycznej, prowadzonej przez wydziały weterynaryjne uczelni rolniczych,
3)
kierowanie i sprawowanie opieki nad studenckimi praktykami zawodowymi,
4)
promotorstwo i recenzowanie rozpraw doktorskich i habilitacyjnych oraz oceny dorobku naukowego związane z przewodami habilitacyjnymi, opracowywanie ocen całokształtu dorobku naukowo-badawczego, artystycznego lub dydaktyczno-wychowawczego kandydatów do tytułu naukowego, a także recenzji w postępowaniu kwalifikacyjnym poprzedzającym zatrudnienie na stanowisku profesora nadzwyczajnego osoby nieposiadającej tytułu naukowego profesora lub stopnia naukowego doktora habilitowanego, o której mowa w art. 81 ustawy.
Nauczycielom akademickim biorącym udział w pracach komisji rekrutacyjnej przysługuje dodatkowe wynagrodzenie, o którym mowa w § 12 pkt 1, w zależności od liczby kandydatów i pełnionej funkcji, w wysokości od 25% do 70% stawki minimalnego wynagrodzenia zasadniczego asystenta, określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia.
1.
Nauczycielom akademickim zatrudnionym w wydziałach weterynaryjnych uczelni rolniczych, za każdą godzinę dyżuru pełnionego w ambulatoriach klinik weterynaryjnych poza rozkładem zajęć dydaktycznych, organizacyjnych i naukowo-badawczych, przysługuje dodatkowe wynagrodzenie, o którym mowa w § 12 pkt 2, w wysokości godzinowej stawki wynagrodzenia zasadniczego pracownika, a za każdą godzinę dyżuru w niedziele, święta i dni wolne od pracy wynikające z rozkładu czasu pracy w pięciodniowym tygodniu pracy - 200% tej stawki.
2.
Za udział w usługowej działalności leczniczej, profilaktycznej i diagnostycznej, prowadzonej przez wydziały weterynaryjne uczelni rolniczych na rzecz ludności lub przedsiębiorców, nauczyciele akademiccy mogą otrzymywać dodatkowe wynagrodzenie w ramach kwoty odpisu nieprzekraczającej 50% wartości wpływów uzyskanych z tytułu wykonanych usług, pomniejszonej o wartość zużytych pasz, leków i kosztów transportu, liczoną według bieżących cen. Wynagrodzenie to przysługuje niezależnie od innych składników wynagrodzenia, w tym również od dodatkowego wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1.
3.
Wysokość dodatkowego wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1, a także wysokość kwoty odpisu, o której mowa w ust. 2, oraz zasady podziału tej kwoty ustala rektor.
Za kierowanie lub sprawowanie opieki nad studenckimi praktykami zawodowymi przysługuje dodatkowe wynagrodzenie, o którym mowa w § 12 pkt 3, w wysokości od 45% do 65% stawki minimalnego wynagrodzenia zasadniczego asystenta, określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia.
Za opracowanie recenzji w postępowaniu kwalifikacyjnym poprzedzającym zatrudnienie na stanowisku profesora nadzwyczajnego osoby nieposiadającej tytułu naukowego profesora lub tytułu profesora w zakresie sztuki albo stopnia naukowego doktora habilitowanego lub doktora habilitowanego w zakresie sztuki, o której mowa w art. 81 ustawy, przysługuje dodatkowe wynagrodzenie w wysokości do 50% stawki minimalnego wynagrodzenia zasadniczego profesora zwyczajnego, określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia.
Pracownikom posiadającym licencję pilota samolotowego, śmigłowcowego, zawodowego II lub I klasy oraz posiadającym licencję mechanika pokładowego, zatrudnionym w charakterze personelu latającego, przysługuje dodatkowe wynagrodzenie za każde kolejne wylatane 1.000 godzin lotu - w wysokości miesięcznego wynagrodzenia obliczonego jak wynagrodzenie za urlop wypoczynkowy.
1. 2
Dodatek funkcyjny przysługuje pracownikom zatrudnionym na stanowiskach związanych z kierowaniem zespołem oraz radcy prawnemu, z tym że zespół kierowany przez pracowników wymienionych w załączniku nr 5 do rozporządzenia w tabeli A podstawowych stanowisk, kwalifikacji i zaszeregowania pracowników naukowo-technicznych, administracyjnych, ekonomicznych i obsługi w lp. 5, 10-13 i 17 nie może liczyć mniej niż pięć osób, łącznie z osobą kierującą tym zespołem.
2.
Wysokość dodatku funkcyjnego jest uzależniona od liczby pracowników i studentów kierowanej jednostki lub komórki organizacyjnej oraz od stopnia złożoności zadań związanych z wykonywaną funkcją.
3.
Inspektorowi nadzoru inwestorskiego dodatek funkcyjny przysługuje jedynie za czas wykonywania czynności nadzoru inwestorskiego.
4.
Pracownikowi, o którym mowa w tabeli B zawartej w załączniku nr 5 do rozporządzenia, zatrudnionemu na stanowisku robotniczym, który dodatkowo organizuje i kieruje pracą brygady składającej się co najmniej z 5 osób, łącznie z brygadzistą, przysługuje dodatek funkcyjny w wysokości do 15% wynagrodzenia zasadniczego wynikającego z osobistego zaszeregowania.
1.
Dodatek funkcyjny przysługuje pracownikowi od pierwszego dnia podjęcia funkcji kierowniczej do ostatniego dnia miesiąca, w którym nastąpiło zaprzestanie jej wykonywania.
2.
Dodatek funkcyjny nie przysługuje nauczycielowi akademickiemu w okresie zawieszenia w pełnieniu obowiązków zawodowych.
1.
Pracownikowi przysługuje dodatek za staż pracy.
2.
Jeżeli nabycie prawa do dodatku, o którym mowa w ust. 1, lub prawa do wyższej stawki tego dodatku nastąpiło pierwszego dnia miesiąca, dodatek ten przysługuje za ten miesiąc.
3.
Jeżeli nabycie prawa do dodatku, o którym mowa w ust. 1, lub wyższej stawki tego dodatku nastąpiło w ciągu miesiąca, dodatek ten przysługuje począwszy od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pracownik nabył to prawo.
W przypadku gdy praca w uczelni stanowi dodatkowe zatrudnienie, prawo do dodatku, o którym mowa w § 20 ust. 1, ustala się odrębnie dla każdego stosunku pracy. Przy ustalaniu okresu uprawniającego do tego dodatku w dodatkowym miejscu zatrudnienia nie uwzględnia się okresów zatrudnienia podstawowego.
Przy ustalaniu okresów pracy, od których zależy prawo pracownika do dodatku, o którym mowa w § 20 ust. 1, uwzględnia się:
1)
zakończone okresy zatrudnienia,
2)
inne okresy uwzględniane na podstawie odrębnych przepisów jako okresy, od których zależą uprawnienia pracownicze,
3)
okres asystenckich studiów przygotowawczych, odbytych na podstawie przepisów dotyczących zasad i warunków tworzenia w szkołach wyższych asystenckich studiów przygotowawczych,
4)
okresy pobytu za granicą wynikające ze skierowania udzielonego na podstawie przepisów o kierowaniu za granicę pracowników w celach naukowych, dydaktycznych i szkoleniowych.
Dodatek, o którym mowa w § 20 ust. 1, przysługuje pracownikowi za dni, za które otrzymuje wynagrodzenie, oraz za dni nieobecności w pracy z powodu niezdolności do pracy wskutek choroby albo konieczności osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem lub chorym członkiem rodziny, za które otrzymuje wynagrodzenie lub zasiłek z ubezpieczenia społecznego.
Pracownikowi, o którym mowa w art. 75 ust. 4 ustawy, przysługuje dodatek, o którym mowa w § 20 ust. 1, w wysokości 5% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego po pięciu latach pracy, wzrastający o 1% za każdy następny rok pracy, z tym że dodatek ten nie może przekroczyć 20% wynagrodzenia zasadniczego.
Pracownikowi przysługuje dodatek za prace wykonywane w warunkach szkodliwych dla zdrowia lub uciążliwych.
Dodatek, o którym mowa w § 25, przysługuje miesięcznie w wysokości:
1)
od 2% do 8% minimalnego wynagrodzenia zasadniczego asystenta, określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia, przy pierwszym stopniu szkodliwości lub uciążliwości,
2)
od 3% do 10% minimalnego wynagrodzenia zasadniczego asystenta, określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia, przy drugim stopniu szkodliwości lub uciążliwości,
3)
od 4% do 14% minimalnego wynagrodzenia zasadniczego asystenta, określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia, przy trzecim stopniu szkodliwości lub uciążliwości.
1.
Przy pierwszym stopniu szkodliwości lub uciążliwości dodatek, o którym mowa w § 26 pkt 1, przysługuje za prace wykonywane:
1)
w warunkach narażenia na działanie pyłów niewywołujących zwłóknienia tkanki płucnej,
2)
w warunkach narażenia na działanie substancji toksycznych niekumulujących się w organizmie,
3)
w pomieszczeniach zamkniętych, w których ze względów technologicznych utrzymuje się stała temperatura efektywna powyżej 25°C lub poniżej 10°C,
4)
w warunkach narażenia na promieniowanie ultrafioletowe, w tym przy spawaniu lub stosowaniu lamp w celach bakteriobójczych,
5)
w mokrym środowisku o względnej wilgotności powietrza przekraczającej 80%, w błocie lub bezpośrednim kontakcie z wodą.
2.
Przy drugim stopniu szkodliwości lub uciążliwości dodatek, o którym mowa w § 26 pkt 2, przysługuje za prace wykonywane w warunkach:
1)
narażenia na działanie pyłów wywołujących zwłóknienie tkanki płucnej,
2)
narażenia na działanie substancji toksycznych kumulujących się w organizmie,
3)
obniżonego lub podwyższonego ciśnienia wynikającego z procesu technologicznego, w tym w kesonach lub komorach ciśnieniowych,
4)
narażenia na szkodliwe działanie miejscowej wibracji, w tym przy używaniu ręcznych narzędzi pneumatycznych,
5)
natężenia hałasu przekraczającego dopuszczalne normy.
3.
Przy trzecim stopniu szkodliwości lub uciążliwości dodatek, o którym mowa w § 26 pkt 3, przysługuje za prace wykonywane:
1)
w warunkach narażenia na działanie: benzenu, benzydyny, alfa- i beta-naftyloaminy, chlorku winylu, azbestu oraz innych czynników o analogicznym jak te substancje działaniu, jeżeli zostanie to uznane przez instytut medycyny pracy,
2)
w warunkach narażenia na promieniowanie jonizujące,
3)
w kontakcie (styczności) z materiałem zakaźnym lub chorymi zakaźnie ludźmi lub zwierzętami,
4)
w kontakcie z ludźmi chorymi psychicznie lub znacznie upośledzonymi umysłowo,
5)
w warunkach narażenia na działanie pól elektromagnetycznych wysokiej częstotliwości w zakresie od 0,1 do 300.000 MHz w strefie zagrożenia,
6)
pod ziemią.
1.
Prace określone w § 27 ust. 1 pkt 1 i 2 oraz ust. 2 pkt 1, 2 i 5 uważa się za wykonywane w warunkach szkodliwych dla zdrowia uzasadniających przyznanie dodatku, o którym mowa w § 25, jeżeli w środowisku pracy są przekroczone najwyższe dopuszczalne stężenia i natężenia czynników szkodliwych dla zdrowia określone w odrębnych przepisach, stwierdzone przez laboratoria Inspekcji Sanitarnej oraz inne laboratoria upoważnione przez właściwych terenowo wojewódzkich inspektorów sanitarnych.
2.
Podstawę przyznania dodatku, o którym mowa w § 25, stanowią wyniki badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia występujących w środowisku pracy, przeprowadzonych w sposób określony przepisami wydanymi na podstawie art. 227 § 2 Kodeksu pracy.
Dodatek, o którym mowa w § 25, przysługuje pracownikowi wykonującemu prace, o których mowa w § 27 ust. 1, 2 i ust. 3 pkt 1-4, co najmniej przez 40 godzin w miesiącu, natomiast pracownikowi wykonującemu prace wymienione w § 27 ust. 3 pkt 5 - przez połowę dopuszczalnego czasu przebywania w strefie zagrożenia - niezależnie od wymiaru czasu pracy wynikającego ze stosunku pracy.
W przypadku zbiegu uprawnień do dodatków za prace wykonywane w warunkach o różnym stopniu szkodliwości dla zdrowia lub uciążliwości, pracownikowi przysługuje jeden dodatek według najwyższego stopnia szkodliwości dla zdrowia lub uciążliwości.
Nauczycielowi akademickiemu prowadzącemu zajęcia dydaktyczne w języku obcym wykładowym lub zajęcia z języka obcego będącego przedmiotem kierunkowym rektor może przyznać dodatek w wysokości do 30% wynagrodzenia zasadniczego.
1.
Dodatek, o którym mowa w § 31, przysługuje nauczycielowi akademickiemu za dni, za które otrzymuje wynagrodzenie, oraz za dni nieobecności w pracy z powodu niezdolności do pracy wskutek choroby bądź konieczności osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem lub chorym członkiem rodziny, za które otrzymuje wynagrodzenie lub zasiłek z ubezpieczenia społecznego.
2.
Dodatek, o którym mowa w ust. 1, przysługuje do końca miesiąca, w którym pracownik przestał wykonywać czynności lub zajmować stanowisko uzasadniające otrzymanie dodatku.
1.
Kierowcy, z wyjątkiem kierowcy samochodu osobowego, za powierzone mu dodatkowe czynności niewchodzące w zakres jego normalnych obowiązków, przysługuje dodatek w wysokości nieprzekraczającej 60% minimalnej stawki wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania, określonej w tabeli stanowiącej załącznik nr 3 do rozporządzenia.
2.
Wysokość dodatku, o którym mowa w ust. 1, za wykonywanie poszczególnych czynności ustala rektor, uwzględniając rodzaj czynności i ich uciążliwość.
1. 3
Pracownikowi wykonującemu pracę w porze nocnej przysługuje dodatek do wynagrodzenia za każdą godzinę pracy w porze nocnej w wysokości 20 % stawki godzinowej wynagrodzenia zasadniczego, nie niższy jednak od dodatku ustalonego na podstawie art. 1518 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94, z późn. zm.).
2.
Pracownikowi zatrudnionemu w zmianowym systemie pracy za każdą godzinę pracy na drugiej zmianie przysługuje dodatek w wysokości 10% godzinowej stawki wynagrodzenia zasadniczego. Dodatek ten przysługuje również pracownikom zatrudnionym na stanowiskach kierowniczych, dla których praca w systemie zmianowym wynika z harmonogramu.
1.
Wysokość wynagrodzenia zasadniczego, dodatku funkcyjnego i innych składników wynagrodzenia pracownika ustala rektor, o ile statut uczelni nie stanowi inaczej.
2.
Wynagrodzenie z dodatkowych środków, o których mowa w art. 117a ust. 5 ustawy, przyznaje rektorowi właściwy minister na wniosek senatu.
Wynagrodzenie zasadnicze, dodatek za staż pracy, dodatek funkcyjny i dodatek za prowadzenie zajęć w języku obcym, o którym mowa w § 31, są wypłacane nauczycielowi akademickiemu z góry, a pozostałe składniki wynagrodzenia wypłacane są z dołu, po dokonaniu rozliczenia pracy lub zadań.
1.
Pracownikowi, o którym mowa w art. 75 ust. 4 ustawy, może być przyznana premia, jeżeli uczelnia w ramach posiadanych środków na wynagrodzenia utworzyła fundusz premiowy.
2.
Premia, o której mowa w ust. 1, jest przyznawana zgodnie z zakładowym regulaminem premiowania, ustalonym przez rektora w uzgodnieniu ze związkami zawodowymi.
Nauczyciel akademicki, któremu zostało podwyższone wynagrodzenie zasadnicze zgodnie z § 6 ust. 1 lub § 17 rozporządzenia, o którym mowa w § 42 pkt 1, zachowuje to wynagrodzenie do końca okresu, na jaki zostało przyznane.
Dodatki do wynagrodzenia przyznane na podstawie § 3 ust. 1 pkt 6 załącznika nr 6 do rozporządzenia, o którym mowa w § 42 pkt 1, oraz na podstawie § 10 i 15 ust. 1 rozporządzenia, o którym mowa w § 42 pkt 2, zostają włączone do wynagrodzenia zasadniczego pracownika.
W latach 2001-2003 wynagrodzenie za pracę w godzinach ponadwymiarowych oblicza się według stawek obowiązujących w sierpniu danego roku.
W roku 2004 wynagrodzenie za pracę w godzinach ponadwymiarowych oblicza się według stawek obowiązujących w sierpniu 2004 r.
Pracownicy, o których mowa w art. 75 ust. 4 ustawy, którzy nie spełniają wymagań kwalifikacyjnych przewidzianych dla stanowiska zajmowanego przez nich w dniu wejścia w życie rozporządzenia, mogą być nadal zatrudniani na tych stanowiskach.
Tracą moc:
1)
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 maja 1994 r. w sprawie wynagradzania nauczycieli akademickich (Dz. U. Nr 68, poz. 297 i Nr 125, poz. 610, z 1995 r. Nr 12, poz. 57, Nr 74, poz. 371 i Nr 122, poz. 588, z 1996 r. Nr 79, poz. 372, z 1997 r. Nr 31, poz. 180, z 1998 r. Nr 45, poz. 271, z 1999 r. Nr 39, poz. 389, z 2000 r. Nr 33, poz. 395 oraz z 2001 r. Nr 52, poz. 542), z wyłączeniem załącznika nr 7 do rozporządzenia, który traci moc z dniem 31 grudnia 2001 r.,
2)
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 czerwca 1996 r. w sprawie stanowisk pracy oraz zasad wynagradzania pracowników szkół wyższych nie będących nauczycielami akademickimi (Dz. U. Nr 79, poz. 373, z 1997 r. Nr 31, poz. 181, z 1998 r. Nr 45, poz. 272, z 1999 r. Nr 39, poz. 388, z 2000 r. Nr 33, poz. 397 oraz z 2001 r. Nr 52, poz. 543).
Rozporządzenie ma zastosowanie przy ustalaniu wynagrodzeń i innych świadczeń związanych z pracą należnych pracownikom od dnia 1 września 2001 r.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

  5 TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO NAUCZYCIELI AKADEMICKICH

Grupa stanowiskStanowiskoStawka wynagrodzenia zasadniczego w złotych
profesorówprofesor zwyczajny3.830,00-6.100,00
profesor nadzwyczajny posiadający tytuł naukowy albo tytuł w zakresie sztuki3.570,00-5.600,00
profesor nadzwyczajny posiadający stopień naukowy doktora habilitowanego lub doktora albo stopień doktora habilitowanego lub doktora w zakresie sztuki3.270,00-5.100,00
docentów, adiunktów i starszych wykładowcówdocent, adiunkt posiadający stopień naukowy doktora habilitowanego albo stopień doktora habilitowanego w zakresie sztuki3.060,00-4.500,00
adiunkt posiadający stopień naukowy doktora albo stopień doktora w zakresie sztuki, starszy wykładowca posiadający stopień naukowy doktora albo stopień doktora w zakresie sztuki2.710,00-4.100,00
starszy wykładowca nieposiadający stopnia naukowego albo stopnia w zakresie sztuki2.150,00-3.200,00
asystentów,asystent1.740,00-2.600,00
wykładowców, lektorów i instruktorówwykładowca, lektor, instruktor1.690,00-2.650,00

ZAŁĄCZNIK Nr  2

  6 TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO BIBLIOTEKARZY DYPLOMOWANYCH I DYPLOMOWANYCH PRACOWNIKÓW DOKUMENTACJI I INFORMACJI NAUKOWEJ

Lp.StanowiskoStawka wynagrodzenia zasadniczego w złotych
1Starszy kustosz dyplomowany, starszy dokumentalista dyplomowany2.350,00-3.950,00
2Kustosz dyplomowany, dokumentalista dyplomowany2.040,00-3.500,00
3Adiunkt biblioteczny, adiunkt dokumentacji i informacji naukowej1.890,00-2.850,00
4Asystent biblioteczny, asystent dokumentacji i informacji naukowej1.530,00-2.250,00

ZAŁĄCZNIK Nr  3

  7 TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO PRACOWNIKÓW NIEBĘDĄCYCH NAUCZYCIELAMI AKADEMICKIMI, Z WYŁĄCZENIEM PRACOWNIKÓW BIBLIOTECZNYCH ORAZ PRACOWNIKÓW DOKUMENTACJI I INFORMACJI NAUKOWEJ, POSIADAJĄCYCH UPRAWNIENIA BIBLIOTEKARZY DYPLOMOWANYCH I DYPLOMOWANYCH PRACOWNIKÓW DOKUMENTACJI I INFORMACJI NAUKOWEJ

Lp.Kategoria zaszeregowaniaStawka wynagrodzenia zasadniczego w złotych
1I 925,00-1.030,00
2II 930,00-1.045,00
3III 935,00-1.060,00
4IV 940,00-1.085,00
5V 950,00-1.150,00
6VI 960,00-1.215,00
7VII 970,00-1.290,00
8VIII 980,00-1.380,00
9IX1.010,00-1.480,00
10X1.045,00-1.590,00
11XI1.085,00-1.700,00
12XII1.125,00-1.850,00
13XIII1.170,00-2.000,00
14XIV1.225,00-2.150,00
15XV1.305,00-2.300,00
16XVI1.390,00-2.450,00
17XVII1.475,00-2.600,00
18XVIII1.560,00-2.800,00
19XIX1.655,00-3.250,00
20XX1.955,00-3.700,00
21XXI2.570,00-4.300,00

ZAŁĄCZNIK Nr  4

  8 TABELA GODZINOWYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO DLA PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH NA STANOWISKACH ROBOTNICZYCH

Lp.Kategoria zaszeregowaniaStawka wynagrodzenia zasadniczego w złotych
1I5,31-5,96
2II5,32-6,04
3III5,34-6,12
4IV5,37-6,30
5V5,42-6,73
6VI5,49-7,17
7VII5,60-7,61
8VIII5,71-8,17
9IX5,85-8,74
10X6,02-9,44
11XI6,24-10,76

ZAŁĄCZNIK Nr  5

  9 TABELA APODSTAWOWYCH STANOWISK, KWALIFIKACJI I ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW NAUKOWO-TECHNICZNYCH, ADMINISTRACYJNYCH, EKONOMICZNYCH I OBSŁUGI

Lp.StanowiskoWymagania kwalifikacyjneKategoria
wykształcenieliczba lat pracyzaszeregowaniadodatku funkcyjnego
123456
1Dyrektor administracyjny uczelni spełniającej wymagania określone w art. 12 ust. 1 lub 2 ustawywyższe8, w tym 4 na stanowisku kierowniczymXIX - XXI6 - 8
Dyrektor administracyjny uczelni niespełniającej wymagań określonych w art. 12 ust. 1 lub 2 ustawyXVII - XX5-8
2Kwestor uczelni spełniającej wymagania określone w art. 12 ust. 1 lub 2 ustawywyższe8, w tym 4 na stanowisku kierowniczym lub samodzielnymXVIII - XX5-7
Kwestor uczelni niespełniającej wymagań określonych w art. 12 ust. 1 lub 2 ustawyXVI-XIX4-7
3Zastępca dyrektora administracyjnego uczelni spełniającej wymagania określone w art. 12 ust. 1 lub 2 ustawywyższe6, w tym 3 na stanowisku kierowniczym lub samodzielnymXVII-XIX4-7
Zastępca dyrektora administracyjnego uczelni niespełniającej wymagań określonych w art. 12 ust. 1 lub 2 ustawyXVI-XVIII
4Zastępca kwestora uczelni spełniającej wymagania określone w art. 12 ust. 1 lub 2 ustawywyższe6, w tym 2 na stanowisku kierowniczym lub samodzielnymXV-XVIII3-6
Zastępca kwestora uczelni niespełniającej wymagań określonych w art. 12 ust. 1 lub 2 ustawy3-5
5Audytor wewnętrznywg odrębnych przepisówXIV-XVIII2-6
6Kierownik (dyrektor) jednostki międzyuczelnianej lub innej wyodrębnionej jednostki organizacyjnejwyższe6XIV-XVIII3-6
7Zastępca kierownika (dyrektora) jednostki międzyuczelnianej lub innej wyodrębnionej jednostki organizacyjnejwyższe5XIII-XVII2-5
8Radca prawnywg odrębnych przepisówXIV-XVII2-6
9Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnychwg odrębnych przepisówXIV-XVII1-3
10Główny specjalista, kierownik działu lub innej równorzędnej komórki organizacyjnej; administrator sieciwyższe5XIV-XVII2-6
11Starszy specjalista naukowo-techniczny, starszy specjalista w zakresie prac finansowych lub ekonomicznych albo związanych z dydaktyką, badaniami, informatyką, administracją; zastępca kierownika działu lub innej równorzędnej komórki organizacyjnej, kierownik domu studenckiegowyższe5XIII-XVII2-6
12Rzecznik patentowywg odrębnych przepisówXIII-XVII2-6
13Specjalista naukowo-techniczny, specjalista w zakresie prac finansowych lub ekonomicznych albo związanych z dydaktyką, badaniami, informatyką, administracją, organizacją produkcji; starszy mistrz, zastępca kierownika domu studenckiegowyższe3XII-XVI1-4
średnie8
14Starszy (lub samodzielny): referent techniczny, ekonomiczny, administracyjny, finansowy, fizyk, matematyk i inne stanowiska równorzędne, mechanik, technolog, konstruktor, mistrzwyższe-VIII-XIII-
średnie4
15Starszy inspektor nadzoru inwestorskiegowg odrębnych przepisówXI-XVI1-2
16Inspektor nadzoru inwestorskiegowg odrębnych przepisówXI-XIV1
17Inspektor ds. bezpieczeństwa i higieny pracywg odrębnych przepisówXII-XV1-2
18Referent techniczny, ekonomiczny,średnie-VI-IX-
administracyjny, finansowy, technik, magazynierzasadnicze zawodowe2
19Inspektor ochrony mieniaśrednie-VI-VIII-
podstawowe2
20Pomoc techniczna, administracyjna, laborant i inne stanowiska równorzędnezasadnicze-IV-VIII-
21Pedel, pracownik gospodarczy, starszy woźny, starszy portier, dozorca, strażnik ochrony mieniapodstawowe-II-VIII-
22Pomocniczy pracownik administracji lub obsługipodstawowe-I-V-
TABELA B

KWALIFIKACJI I ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH NA STANOWISKACH ROBOTNICZYCH DO KATEGORII GODZINOWYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO

Lp.Wymagane kwalifikacjeKategoria zaszeregowania
123
1Robotnicy bez przygotowania zawodowegoI-III
2Robotnicy przyuczeni, posiadający umiejętności fachowe w zakresie potrzebnym do wykonywania prac o charakterze pomocniczymII-IV
3Robotnicy wykwalifikowani, posiadający umiejętności fachowe w zakresie wymaganym do wykonywania prac pod nadzorem lub samodzielnieIII-V
4Robotnicy posiadający przygotowanie zawodowe do wykonywania samodzielnej pracy o charakterze złożonymV-VII
5Robotnicy wysoko wykwalifikowani, legitymujący się dyplomem technika lub mistrza w zawodzie, w zakresie którego wykonują samodzielnie trudne i precyzyjne praceVII-XI
6Kierowca autobusu - według odrębnych przepisówVI-XI
7Kierowca samochodu ciężarowego - według odrębnych przepisówX-V
8Kierowca samochodu osobowego - według odrębnych przepisówIII-IX

ZAŁĄCZNIK Nr  6

  10 TABELA STANOWISK, KWALIFIKACJI I ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW BIBLIOTECZNYCH ORAZ PRACOWNIKÓW DOKUMENTACJI I INFORMACJI NAUKOWEJ

Lp.StanowiskoWymagania kwalifikacyjneKategoria
wykształcenieliczba lat pracyzaszeregowania
12345
1Kustoszkwalifikacje określone odrębnymi XIII-XVI
2Starszy bibliotekarz, starszy dokumentalistaprzepisamiXI-XV
3Starszy konserwator książkiwyższe odpowiadające wykonywanej specjalności2XI-XIV
4Bibliotekarzwyższe bibliotekarskie lub inne wyższe odpowiadające wykonywanej specjalności3X-XIV
inne wyższe4
studium bibliotekarskie5
średnie bibliotekarskie6
inne średnie8
Dokumentalistawyższe odpowiadające wykonywanej specjalności3X-XIV
studium informacji naukowo-technicznej5
Konserwator książkiwyższe3
średnie5
5Starszy magazynier bibliotecznyśrednie6IX-XIII
6Starszy technik dokumentalistaśrednie i przeszkolenie w zakresie informacji naukowo-technicznej6IX-XII
7Młodszy bibliotekarzwyższe lub studium bibliotekarskie-VIII-XII
średnie bibliotekarskie1
średnie oraz przeszkolenie bibliotekarskie-
Młodszy dokumentalistawyższe lub studium informacji naukowo-technicznej-
Młodszy konserwator książkiwyższe odpowiadające wykonywanej specjalności-
średnie3
8Technik dokumentalistaśrednie i przeszkolenie w zakresie informacji naukowo-technicznej4VII-X
9Magazynier bibliotecznyśrednie lub zasadnicze zawodowe-VI-X
10Technik-konserwator książkiśrednie techniczne w zakresie wykonywanej specjalności-V-IX
11Młodszy technik dokumentalistaśrednie-V-VIII
Pomocnik bibliotecznyzasadnicze zawodowe lub podstawowe-

ZAŁĄCZNIK Nr  7

TABELA STANOWISK, KWALIFIKACJI I ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW DZIAŁALNOŚCI WYDAWNICZEJ I POLIGRAFICZNEJ

Lp.StanowiskoWymagane kwalifikacjeKategoria
wykształcenieliczba lat pracyzaszeregowaniadodatku funkcyjnego
123456
I. Pracownicy wynagradzani miesięcznie
1Kierownik (dyrektor) wydawnictwa lub zakładu poligrafii, redaktor naczelnywyższe5XII-XVIII3-6
2Zastępca kierownika (dyrektora) wydawnictwa lub zakładu poligrafii, zastępca redaktora naczelnego, sekretarz wydawnictwa, kierownik redakcjiwyższe4XI-XVII2-5
Szef produkcji6
Starszy redaktor4-
3Redaktorwyższe2IX-XII-
4Kierownik działu: składu, grafiki komputerowej lub komórki równorzędnejwyższe4XI-XVI1-3
5Redaktor technicznyśrednie3X-XV-
6Grafikśrednie1X-XVI-
7Operator składu wyższe-VII - XV
komputerowego lub grafiki komputerowejśrednie2
8Informatyk, technologwyższe-XI-XV-
9Kreślarz, korektorśrednie-VII-X-
10Maszynistkaśrednie-VIII-XII-
11Księgarzśrednie-VII-XIV-
II. Pracownicy wynagradzani godzinowo
1Mechanik maszyn poligraficznychV-XI-
2Fotograf, introligator, kopista offsetowy, montażysta offsetowy, naświetlacz składu komputerowego, operator monitora ekranowego fotoskładu, składacz komputerowego systemu składukwalifikacje

wymagane przy zaszeregowaniu pracowników do poszczególnych

VI-XI-
3Operator: maszyn powielających, kserografu, introligatorskich offsetowych, typograficznychkategorii wynagrodzenia zasadniczego określa tabela B w załączniku nr 5 do IV-VII-
4Pracownik pomocniczyrozporządzeniaII-VI

ZAŁĄCZNIK Nr  8

  11 TABELA STANOWISK, KWALIFIKACJI I ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW NALEŻĄCYCH DO PERSONELU LOTNICZEGO, ZATRUDNIONYCH W OŚRODKACH KSZTAŁCENIA LOTNICZEGO

Lp.StanowiskoWymagania kwalifikacyjneKategoria
wykształcenie (inne wymagania formalne)liczba lat pracyzaszeregowaniadodatku funkcyjnego
123456
1Kierownik (dyrektor) ośrodkawyższe techniczne o specjalności lotniczej lub prawnicze + licencja pilota zawodowego lub szkolenie w zakresie eksploatacji sprzętu lotniczego8 lat,

w tym 4

na stanowisku kierowniczym

XVI - XVIII3-7
2Zastępca kierownikawyższelicencja pilota zawodowego z5 lat w lotnictwie, w tym 3 na stanowisku kierowniczymXV-XVII2-5
(dyrektora) ośrodkaśrednieuprawnieniami instruktora I klasy8 lat w lotnictwie, w tym 4 na stanowisku kierowniczym
3Kierownikwyższelicencja pilota zawodowego z4 lata w lotnictwie, w tym 2 na stanowisku kierowniczymXIV-XVI2-4
szkolenia lotniczegośrednieuprawnieniami instruktora I klasy6 lat w lotnictwie, w tym 4 na stanowisku kierowniczym
Kierownikwyższelicencja mechanika4 lata w lotnictwie, w tym 2 na stanowisku kierowniczym
działu technikiśredniepokładowego lub mechanika lotniczego6 lat w lotnictwie, w tym 3 na stanowisku kierowniczym
4Starszy instruktorwyższelicencja pilota zawodowego z uprawnieniami instruktora I klasy3 lata w lotnictwie, w tym 3 jakoXIV-XVI-
pilotśrednie5 lat w lotnictwie, w tym 3 jako instruktor I klasyinstruktor I klasy
5Instruktor pilotśrednielicencja pilota zawodowego z uprawnieniami instruktora II klasyukończona praktyka instruktorskaXII-XV-
6Kierownik Sekcji Technicznejśrednielicencja mechanika lotniczego obsługi lub napraw4 lata w lotnictwie, w tym 2 na stanowisku samodzielnymX-XIII1-2
7Mechanik pokładowyśrednielicencja mechanika pokładowego2 lata na stanowisku mechanika lotniczegoX-XIII-
Mechanik lotniczyzawodowelicencja mechanika lotniczego obsługi lub napraw1 rok w lotnictwie
8Pilotśrednielicencja pilota zawodowego-X-XII-
9Mechanik praktykantzawodowe--VII-X-

ZAŁĄCZNIK Nr  9

  12 TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK DODATKU FUNKCYJNEGO DLA NAUCZYCIELI AKADEMICKICH PEŁNIĄCYCH FUNKCJE KIEROWNICZE

Lp.FunkcjaStawka dodatku funkcyjnego w złotych
123
1Rektor uczelni spełniającej wymagania określone w art. 12 ust. 1 lub 2 ustawy 4.050,00-5.800,00
Rektor uczelni niespełniającej wymagań określonych w art. 12 ust. 1 lub 2 ustawy 3.100,00-4.050,00
2Prorektor uczelni spełniającej wymagania określone w art. 12 ust. 1 lub 2 ustawy 2.550,00-3.500,00
Prorektor uczelni niespełniającej wymagań określonych w art. 12 ust. 1 lub 2 ustawy 1.650,00-2.600,00
3Dziekan 1.000,00-2.500,00
4Prodziekan

Dyrektor międzyuczelnianego instytutu (zakładu, ośrodka), dyrektor instytutu na prawach wydziału, dyrektor centrum uczelniano-przemysłowego

625,00-1.900,00
5Zastępca dyrektora międzyuczelnianego instytutu (zakładu, ośrodka), zastępca dyrektora instytutu na prawach wydziału, zastępca dyrektora centrum uczelniano-przemysłowego

Dyrektor (kierownik) jednostki organizacyjnej wydziału lub innej jednostki Zastępca dyrektora (kierownika) jednostki organizacyjnej wydziału lub innej jednostki

210,00- 950,00

ZAŁĄCZNIK Nr  10

TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK DODATKU FUNKCYJNEGO DLA PRACOWNIKÓW BIBLIOTECZNYCH I DOKUMENTACJI I INFORMACJI NAUKOWEJ

Lp.StanowiskoKategoria dodatku funkcyjnego
123
1Dyrektor biblioteki głównej7-8
2Zastępca dyrektora biblioteki głównej2-7
3Kierownik oddziału (sekcji) w bibliotece głównej, kierownik biblioteki wydziału lub1-5
instytutu, kierownik wydziałowego lub instytutowego ośrodka informacji naukowej
Kierownik oddziału (sekcji) w bibliotece lub ośrodku informacji naukowej

ZAŁĄCZNIK Nr  11

  13 TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK DODATKU FUNKCYJNEGO DLA PRACOWNIKÓW NIEBĘDĄCYCH NAUCZYCIELAMI AKADEMICKIMI

KategoriaStawka dodatku funkcyjnego w złotych
12
1 85,00- 180,00
2 90,00- 190,00
3 115,00- 290,00
4 135,00- 410,00
5 200,00- 480,00
6 260,00- 690,00
7 460,00-1.600,00
8 900,00-2.200,00

ZAŁĄCZNIK Nr  12

WARUNKI PRZYZNAWANIA PRACOWNIKOM NALEŻĄCYM DO PERSONELU LOTNICZEGO, ZATRUDNIONYM W OŚRODKACH KSZTAŁCENIA LOTNICZEGO, RÓWNOWAŻNIKA PIENIĘŻNEGO W ZAMIAN ZA WYŻYWIENIE

1) Członkom personelu latającego i pokładowego zatrudnionym na stanowisku: kierownika szkolenia lotniczego, starszego instruktora pilota, instruktora pilota, pilota i mechanika pokładowego przysługuje równoważnik pieniężny w zamian za wyżywienie, zwany dalej "równoważnikiem pieniężnym" w wysokości określonej przez Ministra Obrony Narodowej w przepisach dotyczących określenia wysokości równoważnika pieniężnego w zamian za wyżywienie przysługujące żołnierzom zawodowym i kandydatom na żołnierzy zawodowych.

2) Członkom personelu latającego i pokładowego zatrudnionym w niepełnym wymiarze czasu pracy przysługuje równoważnik pieniężny w wysokości proporcjonalnej do wymiaru zatrudnienia.

3) Członkom personelu latającego pełniącym funkcję dyrektora ośrodka i zastępcy dyrektora, wykonującym loty w charakterze członka załogi lotniczej lub pokładowej, przysługuje równoważnik pieniężny w okresie posiadania ważnej licencji pilota zawodowego lub licencji wyższej kategorii.

4) Równoważnik pieniężny wypłaca się z dołu w terminie wypłaty wynagrodzenia.

5) Za czas choroby, urlopu, zawieszenia w lotach przez komisję lotniczo-lekarską, a także w przypadku innej usprawiedliwionej nieobecności w pracy, personelowi wymienionemu w pkt 1, 2 i 3 przysługuje równoważnik pieniężny w wysokości określonej zgodnie z pkt 1, nie dłużej jednak niż przez okres 3 miesięcy.

6) Za czas niezdolności do pracy spowodowanej nieumyślnym wypadkiem przy pracy, personelowi latającemu wymienionemu w pkt 1, 2 i 3 przysługuje równoważnik pieniężny w wysokości określonej zgodnie z pkt 1, nie dłużej jednak niż przez okres 6 miesięcy.

7) W okresie zawieszenia w lotach z przyczyn innych niż wymienione w pkt 5 i 6 równoważnik pieniężny nie przysługuje.

1 § 16 zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 1 sierpnia 2003 r. (Dz.U.03.141.1364) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 września 2003 r.
2 § 18 ust. 1:

- zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 1 sierpnia 2003 r. (Dz.U.03.141.1364) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 września 2003 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 11 sierpnia 2004 r. (Dz.U.04.187.1931) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 września 2004 r.

3 § 34 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 11 sierpnia 2004 r. (Dz.U.04.187.1931) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 września 2004 r.
4 § 40a dodany przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 11 sierpnia 2004 r. (Dz.U.04.187.1931) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 września 2004 r.
5 Załącznik nr 1:

- zmieniony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 1 sierpnia 2003 r. (Dz.U.03.141.1364) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 września 2003 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 11 sierpnia 2004 r. (Dz.U.04.187.1931) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 września 2004 r.

- zmieniony przez § 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 26 kwietnia 2005 r. (Dz.U.05.78.685) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2005 r.

6 Załącznik nr 2:

- zmieniony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 1 sierpnia 2003 r. (Dz.U.03.141.1364) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 września 2003 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 11 sierpnia 2004 r. (Dz.U.04.187.1931) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 września 2004 r.

- zmieniony przez § 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 26 kwietnia 2005 r. (Dz.U.05.78.685) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2005 r.

7 Załącznik nr 3:

- zmieniony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 1 sierpnia 2003 r. (Dz.U.03.141.1364) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 września 2003 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 11 sierpnia 2004 r. (Dz.U.04.187.1931) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 września 2004 r.

- zmieniony przez § 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 26 kwietnia 2005 r. (Dz.U.05.78.685) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2005 r.

8 Załącznik nr 4:

- tabela C dodana przez § 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 9 stycznia 2003 r. (Dz.U.03.11.115) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2003 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 1 sierpnia 2003 r. (Dz.U.03.141.1364) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 września 2003 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 11 sierpnia 2004 r. (Dz.U.04.187.1931) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 września 2004 r.

- zmieniony przez § 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 26 kwietnia 2005 r. (Dz.U.05.78.685) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2005 r.

9 Załącznik nr 5, tabela A:

- zmieniona przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 1 sierpnia 2003 r. (Dz.U.03.141.1364) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 września 2003 r.

- zmieniona przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 11 sierpnia 2004 r. (Dz.U.04.187.1931) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 września 2004 r.

10 Załącznik nr 6 zmieniony przez § 1 pkt 6 rozporządzenia z dnia 11 sierpnia 2004 r. (Dz.U.04.187.1931) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 września 2004 r.
11 Załącznik nr 8 zmieniony przez § 1 pkt 7 rozporządzenia z dnia 11 sierpnia 2004 r. (Dz.U.04.187.1931) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 września 2004 r.
12 Załącznik nr 9:

- zmieniony przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 1 sierpnia 2003 r. (Dz.U.03.141.1364) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 września 2003 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 8 rozporządzenia z dnia 11 sierpnia 2004 r. (Dz.U.04.187.1931) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 września 2004 r.

13 Załącznik nr 11:

- zmieniony przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 1 sierpnia 2003 r. (Dz.U.03.141.1364) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 września 2003 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 8 rozporządzenia z dnia 11 sierpnia 2004 r. (Dz.U.04.187.1931) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 września 2004 r.