Rozdział 5 - Wyjścia awaryjne - Warunki techniczne tramwajów i trolejbusów oraz zakres ich niezbędnego wyposażenia.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2003.230.2301
Akt utracił moc
Wersja od: 31 grudnia 2003 r.
Rozdział 5
Wyjścia awaryjne
§ 10.
1.
Liczba wyjść awaryjnych po każdej stronie wagonu nie może być mniejsza niż:
1)
dwa - w każdym wagonie;
2)
jedno - w każdym członie wagonu wieloczłonowego, jeżeli długość tego członu jest większa niż 6 m.
2.
Jako wyjścia awaryjne mogą być urządzone:
1)
drzwi przedziału pasażerskiego;
2)
okna;
3)
klapy w dachu.
3.
Szyby okien urządzonych jako wyjścia awaryjne powinny być w razie awarii łatwe do usunięcia poprzez otwarcie okna lub usunięcie szyby; dopuszcza się możliwość rozbicia szyby młotkiem umieszczonym wewnątrz wagonu.
4.
Urządzenia do otwierania wyjść awaryjnych powinny być dostępne zarówno z zewnątrz, jak i z wnętrza wagonu. Wymóg ten nie dotyczy młotków do rozbijania szyb.
5.
Wyjście awaryjne powinno być wyraźnie oznakowane umieszczonym wewnątrz wagonu napisem barwy czerwonej, ze wskazaniem sposobu korzystania.
Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Jeśli zgadzasz się na używanie plików cookie kliknij "Zamknij" lub po prostu kontynuuj przeglądanie. Uzyskaj więcej informacji lub zmień ustawienia .