Rozdział 5 - Wyjścia awaryjne - Warunki techniczne tramwajów i trolejbusów oraz zakres ich niezbędnego wyposażenia.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2003.230.2301

Akt utracił moc
Wersja od: 31 grudnia 2003 r.

Rozdział  5

Wyjścia awaryjne

§  10. 
1. 
Liczba wyjść awaryjnych po każdej stronie wagonu nie może być mniejsza niż:
1)
dwa - w każdym wagonie;
2)
jedno - w każdym członie wagonu wieloczłonowego, jeżeli długość tego członu jest większa niż 6 m.
2. 
Jako wyjścia awaryjne mogą być urządzone:
1)
drzwi przedziału pasażerskiego;
2)
okna;
3)
klapy w dachu.
3. 
Szyby okien urządzonych jako wyjścia awaryjne powinny być w razie awarii łatwe do usunięcia poprzez otwarcie okna lub usunięcie szyby; dopuszcza się możliwość rozbicia szyby młotkiem umieszczonym wewnątrz wagonu.
4. 
Urządzenia do otwierania wyjść awaryjnych powinny być dostępne zarówno z zewnątrz, jak i z wnętrza wagonu. Wymóg ten nie dotyczy młotków do rozbijania szyb.
5. 
Wyjście awaryjne powinno być wyraźnie oznakowane umieszczonym wewnątrz wagonu napisem barwy czerwonej, ze wskazaniem sposobu korzystania.