§ 2. - Warunki techniczne pojazdów specjalnych i używanych do celów specjalnych Policji, Urzędu Ochrony Państwa, Straży Granicznej, Służby Więziennej i straży pożarnej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2000.45.524

Akt utracił moc
Wersja od: 2 czerwca 2000 r.
§  2.
1.
Pojazd specjalizowany powinien spełniać wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej, z zastrzeżeniem ust. 2-7.
2.
W przypadku gdy ze względu na przeznaczenie pojazdu nie jest możliwe spełnienie wymagań określonych w przepisach rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej, pojazd specjalizowany powinien spełniać wymagania określone w § 4-7 niniejszego rozporządzenia.
3.
Dopuszczalną ładowność lub dopuszczalną masę całkowitą pojazdu specjalizowanego określa organ dokonujący rejestracji pojazdu na podstawie:
1)
danych zawartych w świadectwie homologacji pojazdu ogólnego przeznaczenia, a w odniesieniu do pojazdów, na które świadectwo homologacji nie zostało wydane - danych wytwórni, z zachowaniem przepisów rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w zakresie długości i dopuszczalnych mas całkowitych pojazdów,
2)
stwierdzenia stacji kontroli pojazdów, upoważnionej do przeprowadzania badań technicznych pojazdów, w przypadku adaptacji pojazdu powodującej zmianę jego dopuszczalnej ładowności lub dopuszczalnej masy całkowitej.
4.
Dopuszczalną liczbę przewożonych osób w pojeździe specjalizowanym określa organ dokonujący rejestracji pojazdu na podstawie stwierdzenia stacji kontroli pojazdów, upoważnionej do przeprowadzania badań technicznych pojazdów.
5.
Liczbę miejsc dla pasażerów siedzących i stojących oraz dopuszczalną ładowność ustala się tak, aby nie była przekroczona dopuszczalna masa całkowita pojazdu, przyjmując średnią masę jednego pasażera równą 75 kg.
6.
Pojazd specjalizowany wyposaża się w tabliczkę wskazującą dopuszczalną liczbę przewożonych osób łącznie z kierowcą. Wzór tabliczki określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
7.
Pojazd uprzywilejowany może być wyposażony w następujące elementy:
1)
dodatkowy sygnał świetlny błyskowy barwy czerwonej, odpowiadający warunkom określonym w rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej, widoczny w sektorze co najmniej 135° z przodu i z tyłu pojazdu,
2)
emblemat służby lub specjalizacji,
3)
numer taktyczny.