§ 83. - Warunki techniczne, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych oraz bocznic kolejowych z drogami i ich usytuowanie.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2015.1744

Akt obowiązujący
Wersja od: 25 listopada 2023 r.
§  83. 
1. 
Na linii kolejowej zelektryfikowanej zarządca kolei umieszcza znak G-2 "sieć pod napięciem" na przejeździe kolejowo-drogowym:
1)
kategorii A, B i C - na maszcie sygnalizatora drogowego, poniżej głowic sygnałowych lub na osobnym słupie o wysokości 2,5 m i w odległości 5 m od skrajnej szyny toru kolejowego;
2)
kategorii D - po obu stronach przejazdu kolejowo-drogowego na słupie, na którym znajduje się znak G-3 "krzyż św. Andrzeja przed przejazdem kolejowym jednotorowym" lub G-4 "krzyż św. Andrzeja przed przejazdem kolejowym wielotorowym" poniżej tego znaku.
1a.  48
 Na przejściach kategorii E znak G-2 "sieć pod napięciem" umieszcza się na osobnym słupie o wysokości 2,5 m i w odległości 5 m od skrajnej szyny toru kolejowego. Dopuszcza się umieszczenie znaku G-2 "sieć pod napięciem" na słupie, na którym znajduje się znak G-3 "krzyż św. Andrzeja przed przejazdem kolejowym jednotorowym" lub G-4 "krzyż św. Andrzeja przed przejazdem kolejowym wielotorowym", poniżej tego znaku.
2. 
Na przejeździe kolejowo-drogowym lub przejściu, na których przewody sieci jezdnej są zawieszone na wysokości mniejszej niż 5,6 m, umieszcza się dodatkowo tablicę informacyjną podającą wysokość ich zawieszenia.
48 § 83 ust. 1a dodany przez § 1 pkt 33 rozporządzenia z dnia 13 września 2018 r. (Dz.U.2018.1876) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 17 października 2018 r.