Rozdział 1 - Warunki ogólne - Warunki techniczne, jakim powinny odpowiadać obiekty budowlane metra i ich usytuowanie.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2011.144.859
Akt utracił moc Wersja od: 13 lipca 2011 r.
Rozdział 1
Warunki ogólne
Warunki ogólne
§ 14.
Stacje metra i tunele projektuje się i buduje w sposób zapewniający wyeliminowanie możliwości zalania, w szczególności poprzez:1)
usytuowanie wejścia do stacji jako najwyższego punktu w jego bezpośrednim otoczeniu;2)
zapewnienie odprowadzenia wody z dolnego spocznika schodów zejściowych oraz szybów windowych;3)
zastosowanie spadków nawierzchni skierowanych na zewnątrz od wejścia do stacji;4)
zastosowanie szczelnych grodzi w przypadku lokalizacji w obszarze zalewowym.§ 15.
1.
Szerokość peronu technologicznego powinna wynosić nie mniej niż 1,1 m.2.
Szerokość chodnika technologicznego w tunelu powinna zapewniać bezpieczeństwo użytkownikowi podczas wykonywania czynności, dla których jest przeznaczony.3.
Stanowiska postojowe na torach odstawczych powinny umożliwiać bezpieczny postój pojazdów metra oraz bezpieczne wykonanie podstawowych czynności obsługowych w zakresie utrzymania czystości tych pojazdów.4.
Tunel powinien być wyposażony w instalację wentylacyjną oraz oświetlenie zapewniające średnie natężenie światła nie mniejsze niż 10 lx mierzone na poziomie główki szyny.§ 16.
Perony pasażerskie, dźwigi, schody ruchome i przejścia w części pasażerskiej, tory odstawcze i czerpnio-wyrzutnie projektuje się w sposób umożliwiający objęcie ich systemem nadzoru wizyjnego.§ 17.
Długość peronów pasażerskich i technologicznych metra powinna uwzględniać lokalizację urządzeń sterowania ruchem pojazdów metra, zwanych dalej "urządzeniami srp".§ 18.
1.
Rozwiązania techniczne i architektoniczne stacji metra i tuneli powinny zapewniać łatwy dostęp do urządzeń i instalacji technicznych bez konieczności stosowania specjalistycznego sprzętu.2.
Stacje metra projektuje się w sposób zapewniający możliwość dostępu do ścian konstrukcyjnych stacji.3.
Stacje metra pod względem akustycznym projektuje się w sposób zapewniający osiągnięcie przez dźwiękowy system ostrzegawczy wymaganej wartości zrozumiałości mowy większej lub równej 0,7 na wspólnej skali zrozumiałości (CIS).4.
Na stacjach metra wydziela się:1)
część technologiczną - dostępną wyłącznie dla obsługi metra;2)
część pasażerską - dostępną dla pasażerów.§ 19.
Stacje metra projektuje się i buduje w sposób zapewniający ich dostosowanie do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.