Rozdział 7 - Torowisko tramwajowe - Warunki techniczne, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2000.63.735
Akt utracił moc Wersja od: 30 sierpnia 2020 r.
Rozdział 7
Torowisko tramwajowe
Torowisko tramwajowe
§ 234.
Torowisko tramwajowe powinno być umieszczone na wydzielonym obiekcie lub wydzielonej części przekroju poprzecznego. Dopuszcza się wbudowanie torowiska w jezdnię drogową, jeśli szerokość obiektu nie pozwala na inne rozwiązania. Torowisko tramwajowe powinno spełniać wymagania określone w warunkach technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie.§ 235.
Połączenie torowiska tramwajowego z obiektem powinno:1)
zapewnić trwałe przenoszenie pionowych i poziomych oddziaływań kół tramwaju poprzez szynę na konstrukcję pomostu, z możliwie największym wytłumieniem wpływów dynamicznych,2)
umożliwić wykonanie izolacji na całej szerokości pomostu i odprowadzenie z niej wód opadowych, 3)
zapewnić możliwość rektyfikacji położenia szyn w planie i profilu.§ 236.
1.
Szyny tramwajowe powinny być przymocowane w szczególności:1)
do podkładów umieszczonych na warstwie tłucznia w specjalnie uformowanym korycie - w przypadku torowiska przęseł o długościach nie większych niż 30 m,2)
bezpośrednio do konstrukcji płyty pomostu za pomocą kotwi śrubowych i podkładek sprężystych tłumiących drgania, z zastrzeżeniem ust. 2,3)
do podkładów umieszczonych na elementach pomostu stalowego.2.
Szyny przymocowane bezpośrednio do konstrukcji pomostu betonowego powinny być umieszczone w specjalnych wnękach stalowych lub przymocowane do specjalnych blach osadzonych w konstrukcji pomostu.§ 237.
Torowisko tramwajowe według rozwiązań, o których mowa w § 236 ust. 1 pkt 1 i 2, powinno mieć zapewnione odwodnienie spełniające odpowiednio wymagania określone w § 241 oraz wzmocnioną warstwę ochronną na izolacji.§ 238.
Wnęki dla osadzenia szyn powinny być wypełnione masą zalewową, a pionowe płaszczyzny szyn i ścianek wnęk powinny być uszczelnione przy połączeniu z warstwą ścieralną nawierzchni.§ 239.
W celu ochrony przed hałasem wywołanym przez torowisko tramwajowe powinny być zastosowane w szczególności:1)
szyny bezstykowe,2)
podkładki lub masy podlewowe pod szyny, tłumiące hałas i drgania,3)
podsypka wypełniająca torowisko.