§ 36. - Warunki techniczne, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1998.151.987

Akt obowiązujący
Wersja od: 4 lipca 2018 r. do: 10 maja 2024 r.
§  36. 
1.  56
 Najmniejszą długość odcinka prostego toru bez przechyłki i o normatywnej szerokości pomiędzy łukami kołowymi lub krzywymi przejściowymi określa tabela 3.15.

 Tabela 3.15

Najmniejsza długość odcinka prostego pomiędzy łukami w m

ToryWarunki terenowe
normalnetrudne
123
główne i szlakowe1)
pozostałe1010
gdzie:

Vmax - maksymalna prędkość pojazdów kolejowych w km/h

1) nie mniej niż 20 m

gdzie vmax - rzeczywista prędkość maksymalna w [km/h].

2. 
Jeżeli ze względu na warunki terenowe nie można uzyskać długości określonych w tabeli 3.15, to przy sąsiednich łukach:
a)
jednego kierunku o różnych promieniach - połączenie toru powinno się wykonać bez wstawki prostej za pomocą jednej krzywej przejściowej,
b)
przeciwnego kierunku - połączenie toru można wykonać bez wstawki prostej, stykając ze sobą krzywe przejściowe obu łuków, pod warunkiem że nie jest przekroczona wartość dopuszczalna przyrostu przyspieszenia.
56 § 36 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 20 rozporządzenia z dnia 5 czerwca 2014 r. (Dz.U.2014.867) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 31 lipca 2014 r.