Dział 8 - BUDOWLE KOLEI NIEKONWENCJONALNYCH - Warunki techniczne, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1998.151.987

Akt obowiązujący
Wersja od: 11 maja 2024 r.

DZIAŁ  VIII

BUDOWLE KOLEI NIEKONWENCJONALNYCH

Ogólne wymagania techniczno-eksploatacyjne

§  131. 
1. 
Koleje niekonwencjonalne stanowią koleje, w których:
1)
pojazd kolejowy porusza się po nawierzchni nieszynowej, przy równoczesnym zachowaniu warunku powiązania drogi z pojazdem poprzez specjalną konstrukcję zespołu jezdnego pojazdu oraz drogi,
2)
pojazd kolejowy nie posiada kół napędowych wykorzystujących przyczepność i tarcie dla zamiany momentu obrotowego wytworzonego przez silnik trakcyjny w ruch postępowy.
2.  136
 Do kolei niekonwencjonalnych zalicza się w szczególności koleje jednoszynowe, koleje na poduszkach powietrznych lub magnetycznych.
§  132. 
1. 
Koleje niekonwencjonalne dopuszczone do wykonywania przewozu osób powinny spełniać warunki określone w dziale II i VI.
2. 
Współczynnik bezpieczeństwa konstrukcyjnych elementów nośnych kolei niekonwencjonalnych powinien wynosić co najmniej 3,0.
3. 
Koleje niekonwencjonalne powinny zapewniać możliwość bezpiecznego opuszczenia pojazdu przez pasażerów w przypadku awarii.
§  133. 
(uchylony).
§  134. 
(uchylony).
§  135 
(uchylony).
§  136. 
(uchylony).
136 § 131 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 35 rozporządzenia z dnia 5 czerwca 2014 r. (Dz.U.2014.867) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 31 lipca 2014 r.
137 Rozdział 2 uchylony przez § 1 pkt 36 rozporządzenia z dnia 5 czerwca 2014 r. (Dz.U.2014.867) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 31 lipca 2014 r.