§ 15. - Warunki techniczne dozoru technicznego w zakresie projektowania, wytwarzania, eksploatacji, naprawy i modernizacji urządzeń transportu liniowego.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2023.1850 t.j.
Akt obowiązujący
Wersja od: 11 września 2023 r.
§ 15.
1.
Kontrole specjalne powinny obejmować badania nieniszczące wszystkich elementów bezpieczeństwa, które są poddawane procesowi zmęczenia. Rodzaj badań, które należy przeprowadzić, oraz kryteria oceny, które należy stosować w ramach kontroli specjalnej, powinny być określone przez wytwórcę UTL z uwzględnieniem wymagań właściwych norm.
1a.
Dla wyciągów narciarskich dla narciarzy przemieszczanych po wodzie, o których mowa w § 1 ust. 1 pkt 3 lit. b, zakres badań specjalnych należy każdorazowo uzgodnić z TDT.
2.
Odstępy czasowe kontroli specjalnych, z wyjątkiem wprzęgieł, są następujące:
1)
pierwszy przegląd specjalny - nie później niż po 15 latach lub po 22.500 godzinach pracy od dnia przekazania do eksploatacji;
2)
drugi przegląd specjalny - nie później niż po 10 latach lub po 15.000 godzin pracy po pierwszym przeglądzie specjalnym;
3)
trzeci przegląd specjalny i następne - nie później niż po 5 latach lub po 7.500 godzin pracy po poprzednim przeglądzie specjalnym.
3.
W przypadku wprzęgieł kontrola specjalna nie jest konieczna, jeżeli podczas kontroli rocznej, zgodnie z § 14 ust. 1 pkt 6 lit. b, zostało już przeprowadzone badanie nieniszczące zamiast kontroli wizualnej.
4.
Wyniki kontroli specjalnej opisuje się w formularzu stanowiącym część składową regulaminu technicznego kolei lub instrukcji eksploatacji.
Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Jeśli zgadzasz się na używanie plików cookie kliknij "Zamknij" lub po prostu kontynuuj przeglądanie. Uzyskaj więcej informacji lub zmień ustawienia .