§ 2. - Warunki przyjmowania druków bezadresowych do przewozu pocztą.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1928.103.927

Akt utracił moc
Wersja od: 29 grudnia 1928 r.
§  2.
Druk bezadresowy służyć ma wyłącznie dla celów reklam handlowych oraz przemysłowych i odpowiadać winien postanowieniom wyszczególnionym w rozporządzeniu Ministra Poczt i Telegrafów z dnia 5 kwietnia 1927 r. o warunkach przyjmowania druków do przewozu pocztą (Dz. U. R. P. Nr. 44, poz. 392), z następującemi wyjątkami:
a)
waga pojedynczego druku bezadresowego nie może przekraczać 50 gramów,
b)
należytość pocztowa za każdy druk bezadresowy musi być uiszczona przy nadaniu znaczkami pocztowemi, według każdocześnie obowiązującej taryfy pocztowej dla tego rodzaju druków,
c)
druki bezadresowe muszą być nadawane w urzędzie (agencji) pocztowym,
d)
jednorazowo można nadać najmniej 500 sztuk druków bezadresowych,
e)
na każdym nadawanym druku bezadresowym - winien być zamiast adresu wskazany rodzaj przedsiębiorstw, zakładów lub zawód odbiorców i t. p., t. j. cechy umożliwiające doręczenie przesyłki jak np. dla krawców, dla składów papieru, dla sprzedawców wyrobów tytoniowych, wreszcie dla wszystkich większych magazynów i t. p., znajdujących się w miejscowym okręgu doręczeń urzędu (agencji) pocztowego.

Pod powyższe pojęcie nie podpadają jednak określenia, jak np. dla przyjaciół zwierząt, dla myśliwych i t. p., które to określenia nie dają możności doręczenia przesyłek.