Warunki otrzymywania przez policjantów dodatkowego wynagrodzenia za wykonywanie zleconych zadań wykraczających poza obowiązki służbowe.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1999.61.670

Akt utracił moc
Wersja od: 15 lipca 1999 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
z dnia 29 czerwca 1999 r.
w sprawie warunków otrzymywania przez policjantów dodatkowego wynagrodzenia za wykonywanie zleconych zadań wykraczających poza obowiązki służbowe.

Na podstawie art. 112 ust. 1 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. Nr 30, poz. 179, z 1991 r. Nr 94, poz. 422 i Nr 107, poz. 461, z 1992 r. Nr 54, poz. 254, z 1994 r. Nr 53, poz. 214, z 1995 r. Nr 4, poz. 17, Nr 34, poz. 163 i Nr 104, poz. 515, z 1996 r. Nr 59, poz. 269 i Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 28, poz. 153, Nr 80, poz. 499, Nr 88, poz. 554, Nr 106, poz. 680, Nr 123, poz. 779 i Nr 141, poz. 943 oraz z 1998 r. Nr 106, poz. 668) zarządza się, co następuje:
Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o najniższym wynagrodzeniu, należy przez to rozumieć:
1)
stawkę najniższego wynagrodzenia za pracę pracowników określanego odrębnymi przepisami - w stosunku do policjantów objętych obowiązkowym ubezpieczeniem emerytalnym i rentowym,
2)
kwotę stanowiącą 85% stawki, o której mowa w pkt 1 - w stosunku do policjantów nie objętych obowiązkowym ubezpieczeniem emerytalnym i rentowym.
1.
Policjantowi, któremu zlecono na piśmie wykonywanie zadań wykraczających poza obowiązki służbowe, polegających na obsłudze codziennej powierzonego mu do prowadzenia sprzętu transportowego, przysługuje - za każdy dzień wykonywania tych czynności - dodatkowe wynagrodzenie w wysokości:
1)
za obsługę codzienną transportera opancerzonego, samobieżnego miotacza wody lub gazów łzawiących, autobusu, samochodu ciężarowego i samochodu specjalnego lub specjalizowanego na podwoziu samochodu ciężarowego o ładowności powyżej 2,5 t - do 1,3% najniższego wynagrodzenia,
2)
za obsługę codzienną samochodu nie wymienionego w pkt 1 oraz łodzi motorowej, ciągnika rolniczego lub ciężkiego sprzętu budowlanego - do 0,9% najniższego wynagrodzenia,
3)
za obsługę codzienną motocykla lub innego sprzętu transportowego nie wymienionego w pkt 1 i 2 - do 0,4% najniższego wynagrodzenia.
2.
Łączna kwota dodatkowego wynagrodzenia za wykonywanie obsługi codziennej danej jednostki sprzętu transportowego nie może przekroczyć dziennie kwoty ustalonej zgodnie z ust. 1.
Policjantowi kierującemu służbowym sprzętem transportowym, któremu zlecono na piśmie wykonywanie zadań wykraczających poza obowiązki służbowe, polegających na obsłudze technicznej nr 1 sprzętu transportowego, przysługuje - za jednorazowe wykonanie tej obsługi - dodatkowe wynagrodzenie w wysokości:
1)
za obsługę techniczną nr 1 transportera opancerzonego, samobieżnego miotacza wody (gazu), ciężkiego sprzętu budowlanego, autobusu, samochodu ciężarowego i pochodnego oraz specjalnego (specjalizowanego) na podwoziu samochodu ciężarowego o ładowności powyżej 2,5 t - do 20% najniższego wynagrodzenia,
2)
za obsługę techniczną nr 1 samochodu osobowego, osobowo-terenowego, mikrobusu, furgonu i pochodnego, specjalnego (specjalizowanego) na podwoziu furgonu oraz łodzi motorowej z silnikiem wbudowanym, łodzi motorowej z silnikiem zaburtowym, pojazdu o napędzie elektrycznym, wózka transportowego o napędzie spalinowym, przyczepy samochodowej oraz ciągnika rolniczego i ogrodniczego - do 10% najniższego wynagrodzenia,
3)
za obsługę techniczną nr 1 motocykla lub innego sprzętu transportowego nie wymienionego w pkt 1 i 2 - do 7% najniższego wynagrodzenia.
Policjantowi kierującemu służbowym sprzętem transportowym, któremu zlecono na piśmie wykonywanie, innych niż określone w § 2 i 3, zadań wykraczających poza obowiązki służbowe, związanych z jego obsługą, bądź dotyczących przewożonych nim ładunków lub osób, przysługuje - za każdy dzień wykonywania tych czynności - dodatkowe wynagrodzenie łącznie w wysokości do 3,5% najniższego wynagrodzenia.
1.
Wysokość dodatkowego wynagrodzenia za wykonywanie czynności, o których mowa w § 2-4, ustala kierownik jednostki organizacyjnej Policji prowadzącej gospodarkę transportową lub upoważniona przez niego osoba, uwzględniając ich rodzaj i uciążliwość.
2.
Zasady wykonywania obsługi codziennej i obsługi technicznej nr 1 sprzętu transportowego oraz jego klasyfikację określają przepisy w sprawie organizacji obsług technicznych i napraw sprzętu transportowego w jednostkach Policji.
Przepisy § 1-5 nie mają zastosowania do policjantów kierujących pojazdami służbowymi przekazanymi im do eksploatacji na podstawie umowy użyczenia samochodu osobowego lub motocykla.
Policjantowi posiadającemu zaświadczenie kwalifikacyjne uprawniające do obsługi agregatów prądotwórczych i elektrowni oświetleniowych, któremu zlecono na piśmie wykonywanie zadań wykraczających poza obowiązki służbowe, polegających na konserwacji tego sprzętu, przysługuje dodatkowe wynagrodzenie w wysokości:
1)
za bieżącą konserwację agregatu lub elektrowni - do 10% najniższego wynagrodzenia miesięcznie,
2)
za jednorazowe przygotowanie do pracy, uruchomienie na czas 20 minut, a następnie zakonserwowanie agregatu lub elektrowni - do 12% najniższego wynagrodzenia.

Przepis § 5 ust. 1 stosuje się odpowiednio.

Dodatkowe wynagrodzenie wypłaca się na podstawie imiennej listy zatwierdzonej przez przełożonego w terminie do dnia 20 każdego miesiąca za miesiąc poprzedni.
Traci moc zarządzenie nr 18 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 14 kwietnia 1997 r. w sprawie warunków otrzymywania przez policjantów dodatkowego wynagrodzenia za wykonywanie zleconych zadań wykraczających poza obowiązki służbowe (Dz. Urz. MSWiA Nr 4, poz. 37).
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.