§ 5. - [Obowiązki placówek] - Warunki organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2020.1309 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 28 lipca 2020 r.
§ 5. [Obowiązki placówek]
Przedszkola, oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych, inne formy wychowania przedszkolnego, szkoły, oddziały i ośrodki, o których mowa w § 2 ust. 1, zapewniają:1)
realizację zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego;2)
warunki do nauki, sprzęt specjalistyczny i środki dydaktyczne, odpowiednie ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne uczniów;3)
zajęcia specjalistyczne, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 47 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe, zwanej dalej "ustawą";4)
inne zajęcia odpowiednie ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne uczniów, w szczególności zajęcia rewalidacyjne, resocjalizacyjne i socjoterapeutyczne;5)
integrację uczniów ze środowiskiem rówieśniczym, w tym z uczniami pełnosprawnymi;6)
przygotowanie uczniów do samodzielności w życiu dorosłym.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (278)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (278)
- Jak długo powinna trwać godzina zajęć rewalidacyjnych w oddziale przedszkolnym?
- Ilu uczniów może uczestniczyć w zajęciach rewalidacyjnych prowadzonych przez jednego nauczyciela?
- Czy w przedszkolu, do którego zostało zapisane dziecko należy opracować nowy IPET, w terminie 30 dni od dnia przedstawienia orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego?