Rozdział 3 - Przeniesienie przydzielonego numeru przy zmianie lokalizacji - Warunki korzystania z uprawnień w publicznych sieciach telekomunikacyjnych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2018.2324

Akt obowiązujący
Wersja od: 12 grudnia 2018 r.

Rozdział  3

Przeniesienie przydzielonego numeru przy zmianie lokalizacji

§  6. 
1. 
Abonent stacjonarnej publicznej sieci telekomunikacyjnej w przypadku zmiany miejsca zamieszkania, siedziby lub miejsca wykonywania działalności, zwanych dalej "lokalizacją", występuje do dostawcy usług zapewniającego mu przyłączenie do stacjonarnej publicznej sieci telekomunikacyjnej operatora z wnioskiem o przeniesienie przydzielonego numeru do nowej lokalizacji w ramach istniejącej sieci tego samego operatora.
2. 
Abonent składa wniosek w formie pisemnej, elektronicznej lub dokumentowej. Wyboru formy złożenia wniosku abonent dokonuje spośród form oferowanych przez dostawcę usług, o którym mowa w ust. 1.
3. 
Wniosek podlega rozpatrzeniu i realizacji w terminie 21 dni od dnia jego złożenia, z zastrzeżeniem § 7.
4. 
Realizacja wniosku polega na przeniesieniu przydzielonego numeru do nowej lokalizacji i jego uruchomieniu.
5. 
Przed uruchomieniem przydzielonego numeru w nowej lokalizacji dostawca usług, o którym mowa w ust. 1, zawiadamia abonenta o przeniesieniu przydzielonego numeru do nowej lokalizacji i o terminie jego uruchomienia.
6. 
Zawiadomienie, o którym mowa w ust. 5, doręcza się abonentowi w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.
§  7. 
1. 
W przypadku negatywnego rozpatrzenia wniosku dostawca usług, o którym mowa w § 6 ust. 1, zawiadamia abonenta o odmowie przeniesienia przydzielonego numeru do nowej lokalizacji wraz z podaniem uzasadnienia w terminie 21 dni od dnia złożenia wniosku.
2. 
Odmowa przeniesienia przydzielonego numeru do nowej lokalizacji może być udzielona abonentowi stacjonarnej publicznej sieci telekomunikacyjnej wyłącznie w przypadku:
1)
braku możliwości technicznych, stwierdzonego decyzją Prezesa UKE zawieszającą uprawnienia do przeniesienia przydzielonego numeru do innej lokalizacji;
2)
gdy nowa lokalizacja abonenta znajduje się:
a)
poza obszarem sieci telekomunikacyjnej operatora obsługującego zakończenie sieci abonenta,
b)
na obszarze geograficznym innym niż lokalizacja, w której przydzielono abonentowi numer geograficzny.
3. 
Jeżeli w dniu złożenia wniosku toczy się albo w okresie 21 dni od dnia złożenia wniosku zostało wszczęte postępowanie w celu wydania decyzji Prezesa UKE w sprawie zawieszenia uprawnienia do przeniesienia przydzielonego numeru do innej lokalizacji, dostawca usług, o którym mowa w § 6 ust. 1, niezwłocznie zawiadamia abonenta o powyższej okoliczności.
4. 
Po otrzymaniu decyzji Prezesa UKE w wyniku postępowania, o którym mowa w ust. 3, dostawca usług, o którym mowa w § 6 ust. 1, zawiadamia abonenta, w terminie 14 dni od dnia otrzymania tej decyzji, o odmowie przeniesienia przydzielonego numeru wraz z podaniem uzasadnienia. Zawiadomienie o odmowie powinno określać wynikający z decyzji Prezesa UKE termin realizacji uprawnienia abonenta do przeniesienia przydzielonego numeru.
5. 
Jeżeli Prezes UKE w wyniku postępowania, o którym mowa w ust. 3, wyda decyzję odmawiającą zawieszenia uprawnienia do przeniesienia przydzielonego numeru do innej lokalizacji, wniosek zostaje zrealizowany w terminie 14 dni od dnia doręczenia dostawcy usług lub operatorowi tej decyzji. Dostawca usług zawiadamia abonenta w tym terminie o nowym przydzielonym numerze i o terminie jego uruchomienia.
§  8. 
1. 
Zawiadomienia, o których mowa w § 6 ust. 5 oraz § 7 ust. 1 i 3-5, dostawca usług, o którym mowa w § 6 ust. 1, doręcza abonentowi na trwałym nośniku w postaci odpowiadającej formie, w jakiej złożony został wniosek.
2. 
Na żądanie abonenta wyrażone w momencie złożenia wniosku, dostawca usług, o którym mowa w § 6 ust. 1, doręcza zawiadomienia, o których mowa w § 6 ust. 5 oraz § 7 ust. 1 i 3-5, na piśmie na wskazany przez abonenta adres korespondencyjny lub drogą elektroniczną na wskazany przez abonenta adres poczty elektronicznej lub za pomocą podobnego środka porozumiewania się na odległość, o ile dostawca usług umożliwia korzystanie z takiego środka.
3. 
Żądanie abonenta, o którym mowa w ust. 2, określa jednolity sposób doręczania wszystkich zawiadomień, o których mowa w § 6 ust. 5 oraz § 7 ust. 1 i 3-5.
§  9. 
W przypadku zakresów numeracji DDI przeniesieniu podlega zakres 10 numerów lub wielokrotność takiego zakresu, z zachowaniem ciągłości ostatnich cyfr od 0 do 9.