Rozdział 3 - Przeniesienie przydzielonego numeru przy zmianie lokalizacji - Warunki korzystania z uprawnień w publicznych sieciach telefonicznych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2010.249.1670

Akt utracił moc
Wersja od: 28 grudnia 2010 r.

Rozdział  3

Przeniesienie przydzielonego numeru przy zmianie lokalizacji

§  6. 
1. 
Abonent stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej w przypadku zmiany miejsca zamieszkania, siedziby lub miejsca wykonywania działalności, zwanych dalej "lokalizacją", może wystąpić z wnioskiem w formie pisemnej do dostawcy usług zapewniającego mu przyłączenie do stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej operatora o przeniesienie przydzielonego numeru do nowej lokalizacji w ramach istniejącej sieci tego samego operatora.
2. 
Wniosek abonenta podlega rozpatrzeniu i zrealizowaniu w terminie 21 dni od dnia jego złożenia, z zastrzeżeniem § 7.
3. 
Zrealizowanie wniosku abonenta polega na przeniesieniu przydzielonego numeru do nowej lokalizacji i jego uruchomieniu.
4. 
Przed uruchomieniem przydzielonego numeru w nowej lokalizacji dostawca usług, o którym mowa w ust. 1, zawiadamia w formie pisemnej abonenta o przeniesieniu przydzielonego numeru do nowej lokalizacji i o terminie jego uruchomienia.
5. 
Zawiadomienie, o którym mowa w ust. 4, powinno być doręczone abonentowi w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.
§  7. 
1. 
W przypadku negatywnego rozpatrzenia wniosku dostawca usług, o którym mowa w § 6 ust. 1, w terminie 21 dni od dnia złożenia tego wniosku zawiadamia, w formie pisemnej, abonenta o odmowie przeniesienia przydzielonego numeru do nowej lokalizacji wraz z podaniem uzasadnienia.
2. 
Odmowa przeniesienia przydzielonego numeru może być udzielona abonentowi stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej wyłącznie w przypadku:
1)
braku możliwości technicznych, stwierdzonego decyzją Prezesa UKE w przedmiocie zawieszenia uprawnienia, o którym mowa w art. 70 ustawy;
2)
gdy nowa lokalizacja abonenta znajduje się:
a)
poza obszarem sieci telekomunikacyjnej operatora obsługującego zakończenie sieci abonenta,
b)
na obszarze geograficznym innym niż lokalizacja, w której przydzielono abonentowi numer geograficzny.
3. 
Jeżeli w dniu złożenia wniosku abonenta toczy się albo w okresie 21 dni od dnia złożenia wniosku zostało wszczęte postępowanie w celu wydania decyzji Prezesa UKE w przedmiocie zawieszenia uprawnienia, o którym mowa w art. 70 ustawy, dostawca usług, o którym mowa w § 6 ust. 1, niezwłocznie zawiadamia w formie pisemnej abonenta o powyższej okoliczności.
4. 
Po otrzymaniu decyzji Prezesa UKE w wyniku postępowania, o którym mowa w ust. 3, dostawca usług, o którym mowa w § 6 ust. 1, zawiadamia w formie pisemnej abonenta, w terminie 14 dni od dnia otrzymania tej decyzji, o odmowie przeniesienia przydzielonego numeru wraz z podaniem uzasadnienia. Zawiadomienie o odmowie powinno określać wynikający z decyzji Prezesa UKE termin realizacji uprawnienia abonenta do przeniesienia przydzielonego numeru.
5. 
Jeżeli Prezes UKE w wyniku postępowania, o którym mowa w ust. 3, wyda decyzję odmawiającą zawieszenia uprawnienia, o którym mowa w art. 70 ustawy, wniosek abonenta zostaje zrealizowany w terminie 14 dni od dnia doręczenia dostawcy lub operatorowi tej decyzji. Dostawca usług zawiadamia abonenta, w formie pisemnej, w tym terminie o nowym przydzielonym numerze i o terminie jego uruchomienia.
§  8. 
1. 
Na żądanie abonenta dostawca usług, o którym mowa w § 6 ust. 1, przesyła zawiadomienia, o których mowa w § 6 ust. 4 oraz § 7 ust. 1 i 3-5, wyłącznie drogą elektroniczną na wskazany przez abonenta w tym celu adres poczty elektronicznej albo za pomocą podobnego środka porozumiewania się na odległość.
2. 
Żądanie abonenta, o którym mowa w ust. 1, powinno określać jednolity sposób przesyłania wszystkich zawiadomień, o których mowa w § 6 ust. 4 oraz § 7 ust. 1 i 3-5.
3. 
Jeżeli abonent zażądał przekazania treści zawiadomień, o których mowa w § 6 ust. 4 oraz § 7 ust. 1 i 3-5, telefonicznie, powinien jednocześnie wskazać inny sposób zawiadomienia, jaki dostawca usług, o którym mowa w § 6 ust. 1, będzie mógł zastosować w przypadku, gdyby abonent ten nie odbierał połączenia lub z przyczyn technicznych leżących po jego stronie dostawca usług nie mógł nawiązać z nim połączenia.
§  9. 
W przypadku zakresów numeracji DDI przeniesieniu podlega zakres 10 numerów z zachowaniem ciągłości ostatnich cyfr od 0 do 9 lub wielokrotność takiego zakresu.