Rozdział 2 - Zmiana przydzielonego numeru - Warunki korzystania z uprawnień przez abonentów publicznej sieci telefonicznej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2005.46.438

Akt utracił moc
Wersja od: 23 marca 2005 r.

Rozdział  2

Zmiana przydzielonego numeru

§  2.
1.
Abonent publicznej sieci telefonicznej może wystąpić z wnioskiem w formie pisemnej do dostawcy usług zapewniającego mu przyłączenie do publicznej sieci telefonicznej o zmianę przydzielonego numeru, jeżeli korzystanie z przydzielonego numeru jest dla abonenta uciążliwe.
2.
We wniosku abonent wykazuje, że korzystanie z przydzielonego numeru jest uciążliwe, w szczególności opisuje i wyjaśnia, na czym polega uciążliwość. Jeżeli uciążliwość polega na występowaniu uciążliwych połączeń, to wówczas abonent podaje ich przybliżone daty i godziny.
3.
Wniosek abonenta, spełniający wymogi, o których mowa w ust. 2, podlega rozpatrzeniu i zrealizowaniu w terminie 21 dni od dnia jego złożenia, z zastrzeżeniem § 3.
4.
Zrealizowanie wniosku abonenta polega na przydzieleniu, zamiast dotychczasowego, nowego numeru i jego uruchomieniu.
5.
Przed uruchomieniem nowego numeru dostawca usług, o którym mowa w ust. 1, zawiadamia w formie pisemnej abonenta o przydzieleniu i o terminie uruchomienia nowego numeru.
§  3.
1.
W przypadku negatywnego rozpatrzenia wniosku, dostawca usług, o którym mowa w § 2 ust. 1, w terminie 21 dni od dnia jego złożenia, zawiadamia w formie pisemnej abonenta o odmowie zmiany przydzielonego numeru wraz z podaniem uzasadnienia.
2.
Odmowa zmiany przydzielonego numeru z powodu braku możliwości technicznych może być udzielona abonentowi w przypadku wydania przez Prezesa URTiP decyzji, o której mowa w art. 74 ust. 2 ustawy, zwanej dalej "decyzją Prezesa URTiP", w przedmiocie zawieszenia uprawnienia, o którym mowa w art. 69 ustawy.
3.
Jeżeli w dniu złożenia wniosku abonenta toczy się albo w okresie 21 dni od dnia złożenia wniosku zostało wszczęte postępowanie w celu wydania decyzji Prezesa URTiP w przedmiocie zawieszenia uprawnienia, o którym mowa w art. 69 ustawy, dostawca usług, o którym mowa w § 2 ust. 1, niezwłocznie zawiadamia w formie pisemnej abonenta o powyższej okoliczności.
4.
Po otrzymaniu decyzji Prezesa URTiP w wyniku postępowania, o którym mowa w ust. 3, dostawca usług, o którym mowa w § 2 ust. 1, zawiadamia w formie pisemnej abonenta, w terminie 14 dni od dnia otrzymania tej decyzji, o odmowie zmiany przydzielonego numeru wraz z podaniem uzasadnienia. Zawiadomienie o odmowie powinno określać wynikający z decyzji Prezesa URTiP termin realizacji uprawnienia abonenta do zmiany przydzielonego numeru.
5.
Jeżeli Prezes URTiP, w wyniku postępowania, o którym mowa w ust. 3, wyda decyzję odmawiającą zawieszenia uprawnienia, o którym mowa w art. 69 ustawy, wniosek abonenta zostaje zrealizowany w terminie 14 dni od dnia doręczenia dostawcy usług lub operatorowi tej decyzji, a abonent, w formie pisemnej, zostaje zawiadomiony w tym terminie o nowym przydzielonym numerze i o terminie jego uruchomienia.