Warunki i tryb występowania uczelni niepaństwowej o dotacje z budżetu państwa.
Dz.U.2005.166.1386
Akt utracił mocROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU1)
z dnia 26 sierpnia 2005 r.
w sprawie warunków i trybu występowania uczelni niepaństwowej o dotacje z budżetu państwa
1) Minister Edukacji Narodowej i Sportu kieruje działem administracji rządowej - szkolnictwo wyższe, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Edukacji Narodowej i Sportu (Dz. U. Nr 134, poz. 1426).
2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 1992 r. Nr 54, poz. 254 i Nr 63, poz. 314, z 1994 r. Nr 1, poz. 3, Nr 43, poz. 163, Nr 105, poz. 509 i Nr 121, poz. 591, z 1996 r. Nr 5, poz. 34 i Nr 24, poz. 110, z 1997 r. Nr 28, poz. 153, Nr 96, poz. 590, Nr 104, poz. 661, Nr 121, poz. 770 i Nr 141, poz. 943, z 1998 r. Nr 50, poz. 310, Nr 106, poz. 668 i Nr 162, poz. 1115 i 1118, z 2000 r. Nr 120, poz. 1268 i Nr 122, poz. 1314, z 2001 r. Nr 85, poz. 924, Nr 103, poz. 1129, Nr 111, poz. 1193 i 1194 i Nr 126, poz. 1383, z 2002 r. Nr 4, poz. 33 i 34, Nr 150, poz. 1239, Nr 153, poz. 1271 i Nr 200, poz. 1683, z 2003 r. Nr 65, poz. 595, Nr 128, poz. 1176, Nr 137, poz. 1304 i Nr 213, poz. 2081, z 2004 r. Nr 96, poz. 959, Nr 116, poz. 1206, Nr 152, poz. 1598 i Nr 179, poz. 1845 oraz z 2005 r. Nr 10, poz. 71, Nr 23, poz. 187 i Nr 94, poz. 788.
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
ZAKRES WNIOSKU UCZELNI NIEPAŃSTWOWEJ O PRZYZNANIE DOTACJI NA DZIAŁALNOŚĆ DYDAKTYCZNĄ W ZAKRESIE DOFINANSOWANIA KSZTAŁCENIA KADR ORAZ BADAŃ NIEZBĘDNYCH DLA PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI DYDAKTYCZNEJ I KSZTAŁCENIA KADR
ZAKRES WNIOSKU UCZELNI NIEPAŃSTWOWEJ O PRZYZNANIE DOTACJI NA DZIAŁALNOŚĆ DYDAKTYCZNĄ W ZAKRESIE DOFINANSOWANIA KSZTAŁCENIA KADR ORAZ BADAŃ NIEZBĘDNYCH DLA PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI DYDAKTYCZNEJ I KSZTAŁCENIA KADR
1) nazwa uczelni;
2) data utworzenia;
3) prowadzone kierunki studiów;
4) liczba nauczycieli akademickich zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, z podziałem na posiadających stopień naukowy doktora albo stopień doktora w zakresie sztuki, stopień naukowy doktora habilitowanego albo stopień doktora habilitowanego w zakresie sztuki oraz tytuł naukowy profesora albo tytuł profesora w zakresie sztuki;
5) liczba nauczycieli akademickich wykonujących pracę w uczelni na podstawie umowy cywilnoprawnej, z podziałem na posiadających stopień naukowy doktora albo stopień doktora w zakresie sztuki, stopień naukowy doktora habilitowanego albo stopień doktora habilitowanego w zakresie sztuki oraz tytuł naukowy profesora albo tytuł profesora w zakresie sztuki;
6) liczba studentów, w tym studentów studiów dziennych;
7) uprawnienia do nadawania stopni naukowych albo stopni w zakresie sztuki, z podaniem zakresu i daty uzyskania uprawnienia oraz liczby stopni naukowych albo stopni w zakresie sztuki, nadanych w okresie trzech lat poprzedzających złożenie wniosku;
8) uprawnienie do prowadzenia studiów magisterskich, z podaniem kierunku lub kierunków studiów, i data uzyskania uprawnienia;
9) wykaz pracowników uczelni, którzy w okresie trzech lat poprzedzających złożenie wniosku uzyskali stopień naukowy doktora albo stopień doktora w zakresie sztuki, wraz z podaniem nazw jednostek, które stopnie te nadały, oraz informacja o okresie zatrudnienia tych pracowników w uczelni na podstawie umowy o pracę.
(Informacje o uczelni powinny być podane według stanu na dzień sporządzenia wniosku.)
2. Opis zadania z zakresu kształcenia kadr oraz badań niezbędnych dla prowadzenia działalności dydaktycznej i kształcenia kadr:
1) charakterystyka planowanego zadania;
2) termin realizacji;
3) uzasadnienie celowości realizacji planowanego zadania;
4) dotychczasowe doświadczenia i osiągnięcia w tym zakresie.
(Zadanie powinno być realizowane w roku kalendarzowym określonym we wniosku.)
3. Planowane koszty zadania, z tego:
1) wynagrodzenia;
2) aparatura naukowo-badawcza;
3) programy komputerowe, wydawnictwa;
4) materiały i przedmioty nietrwałe;
5) podróże służbowe;
6) koszty pośrednie;
7) inne koszty (podać jakie).
4. Planowane źródła sfinansowania kosztów zadania:
1) wysokość wnioskowanej dotacji;
2) środki własne uczelni;
3) inne środki (z określeniem źródła pochodzenia).
5. Określenie zakresu i kwot przeznaczenia wnioskowanej dotacji (z wyłączeniem rzeczowych aktywów trwałych).
6. Numer rachunku bankowego.
7. Sprawozdanie merytoryczne i rozliczenie z przyznanych wcześniej dotacji w ramach działalności dydaktycznej (jeżeli tego rodzaju sprawozdanie nie było wcześniej przedkładane).
8. Opinia właściwego organu kolegialnego uczelni określonego w statucie.
9. Dane osoby sporządzającej wniosek (imię i nazwisko oraz numer telefonu).
10. Podpisy organu uprawnionego do reprezentowania uczelni oraz założyciela.
ZAŁĄCZNIK Nr 2
ZAKRES WNIOSKU UCZELNI NIEPAŃSTWOWEJ O PRZYZNANIE DOTACJI NA POMOC MATERIALNĄ DLA STUDENTÓW
ZAKRES WNIOSKU UCZELNI NIEPAŃSTWOWEJ O PRZYZNANIE DOTACJI NA POMOC MATERIALNĄ DLA STUDENTÓW
1) nazwa uczelni;
2) data utworzenia;
3) liczba studentów (bez cudzoziemców) według stanu w dniu 30 listopada, a w przypadku określonym w § 5 ust. 2 rozporządzenia - liczba studentów (bez cudzoziemców) według stanu w dniu 5 października;
4) liczba studentów studiów dziennych (bez cudzoziemców) według stanu w dniu 30 listopada, a w przypadku określonym w § 5 ust. 2 rozporządzenia - liczba studentów (bez cudzoziemców) według stanu w dniu 5 października.
2. Informacja o wykorzystaniu dotacji w ramach pomocy materialnej dla studentów przyznanej w roku składania wniosku (jeżeli tego rodzaju informacja nie była wcześniej przedkładana), zawierająca w szczególności dane o liczbie studentów, którym przyznano pomoc materialną, z podaniem liczby studentów, którym przyznano stypendium socjalne, oraz wysokości dochodu na osobę w rodzinie studenta, według stanu w dniu 30 listopada.
3. Numer rachunku bankowego.
4. Dane osoby sporządzającej wniosek (imię i nazwisko oraz numer telefonu).
5. Podpisy organu uprawnionego do reprezentowania uczelni oraz założyciela.
ZAŁĄCZNIK Nr 3
ZAKRES WNIOSKU UCZELNI NIEPAŃSTWOWEJ O PRZYZNANIE DOTACJI NA DOFINANSOWANIE INWESTYCJI BUDOWLANEJ
ZAKRES WNIOSKU UCZELNI NIEPAŃSTWOWEJ O PRZYZNANIE DOTACJI NA DOFINANSOWANIE INWESTYCJI BUDOWLANEJ
1) nazwa uczelni;
2) data utworzenia;
3) prowadzone kierunki studiów;
4) uprawnienie do prowadzenia studiów magisterskich, z podaniem kierunku lub kierunków studiów i daty przyznania uprawnienia;
5) ocena Państwowej Komisji Akredytacyjnej, z podaniem kierunku lub kierunków studiów;
6) liczba nauczycieli akademickich zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, z podziałem na posiadających stopień naukowy doktora albo stopień doktora w zakresie sztuki, stopień naukowy doktora habilitowanego albo stopień doktora habilitowanego w zakresie sztuki oraz tytuł naukowy profesora albo tytuł profesora w zakresie sztuki, a także imiona i nazwiska osób wliczanych do minimum kadrowego dla poszczególnych kierunków studiów;
7) liczba studentów, w tym studentów studiów dziennych;
8) opis bazy materialnej uczelni, w tym własnej, z podaniem szczegółowych informacji o dotychczasowym zaangażowaniu środków własnych w rozwój bazy materialnej uczelni;
9) udokumentowana informacja o wartości bazy materialnej będącej własnością uczelni.
(Informacje o uczelni powinny być podane według stanu na dzień sporządzenia wniosku.)
2. Opis inwestycji:
1) nazwa i lokalizacja inwestycji;
2) informacja o przedmiocie i przeznaczeniu inwestycji;
3) uzasadnienie celowości inwestycji i jej lokalizacji;
4) planowany okres realizacji inwestycji;
5) dokumenty potwierdzające przygotowanie uczelni do realizacji inwestycji, w tym zaakceptowany program inwestycji, kopia decyzji o pozwoleniu na budowę, dokument stwierdzający prawo dysponowania nieruchomością na cele budowlane;
6) planowana wartość kosztorysowa inwestycji i struktura nakładów, z podaniem daty zatwierdzenia planowanej wartości kosztorysowej inwestycji;
7) źródła finansowania inwestycji, w tym środki własne, środki inne niż dotacja z budżetu państwa, wnioskowana dotacja;
8) harmonogram realizacji inwestycji;
9) zakładany wstępnie harmonogram przekazywania wnioskowanej dotacji.
3. Oświadczenie, o którym mowa w § 3 ust. 2 rozporządzenia.
4. Zobowiązanie, o którym mowa w § 3 ust. 5 pkt 1 rozporządzenia.
5. Numer rachunku bankowego.
6. Sprawozdanie merytoryczne i rozliczenie z przyznanych wcześniej dotacji na inwestycje (jeżeli tego rodzaju sprawozdanie nie było wcześniej przedkładane).
7. Opinia właściwego organu kolegialnego uczelni określonego w statucie.
8. Dane osoby sporządzającej wniosek (imię i nazwisko oraz numer telefonu).
9. Podpisy organu uprawnionego do reprezentowania uczelni oraz założyciela.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »